    From: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Peugeot 5008 i Grand C4 Picasso
    Date: Sun, 04 Jul 2010 21:20:06 +0200

    g...@d...pl wrote:

    > Witam,
    > czy ktoś orientuje się, jak się te samochody mają do siebie? Obydwa 2.0
    > HDI, skrzynia manualna 6.
    > Czy to dokładne odpowiedniki pod względem np. skrzyni biegów,
    > zawieszenia? P5008 sprzedawca zachwala jako nowszego konstrukcyjnie

    Na tej zasadzie to może poczekaj na wrzesień 2010, będzie C4 Picasso po
    (drobnym, z zewnątrz chyba tylko maska + światła - brak konkretów jeszcze)
    liftingu - toż to nowsze niż P5008 nawet ;) Na razie zbyt wiele o 5008 nie
    ma - po prostu za nowe auto.

    > od
    > C4 (silnik 2.0 HDI rzeczywiście ma kilkanaście KM mocniejszy, ale czy to
    > kwestia nowszej konstrukcji?)

    Akurat są też C4 Picasso z silnikiem 2.0 HDi 150KM z skrzynią manualną ale
    nie w Polsce. Nasz Citroen Polska jest zacofany w temacie. Zerknij na
    citroen.de - tam taki silnik masz bez problemu.

    Pomyśl też o MCP jak lubisz wygodę - 5008 diesel chyba z zautomatyzowaną
    skrzynią nie istnieje.

    > C4 jakby bardziej naładowany gadżetami (wibrujące siedzenie i takie tam
    > duperele),

    To było parę lat temu. Teraz w C4 Picasso w PL nie masz systemu AFIL (to
    właśnie wibrujące siedzenie przy przejechaniu linii ciągłych). Podgrzewanie
    foteli masz tylko jak weźmiesz tapicerkę skórzaną. Zamiast sensownej
    nawigacji RT4 (była parę lat temu w C4GP)/RT5 masz totalnego badziewia
    zwanego MyWay. PSA nie potrafi w MyWay zrobić działającego portu USB (cobyś
    pendrive z mp3 mógł wsadzić) więc jak masz MyWay to nie masz USB (da się
    zrobić półśrodek - USB udające zmieniarkę CD). Kameralne podświetlenie
    wnętrza już nie w standardzie tylko wraz z panoramicznym dachem. Nawet
    listwy ochronne na progi z tyłu zniknęły (są tylko z przodu). Wcześniej
    wyświetlacz mógł mieć 5 kolorów (w sensie ustawiałeś sobie jaki chciałeś) -
    teraz po kastracji tylko jeden kolor (biały). Pokastrowali jeszcze parę
    innych detali - googlnij.

    Słowem: oglądając Citroeny to zapomnij o materiałach reklamowych czy info z
    sieci starszym niż 3 mce - bo już jest nieaktualne i tylko wprowadza w błąd.
    Dealerzy też zieloni w temacie. citroen.pl również zielony (konfigurator
    potrafi podawać niezłe bzdury w wyposażeniu).

    > za P5008 przemawia ten trochę mocniejeszy silnik.
    > Cenowo zbliżone.
    >
    > No i pytanie co wybrać?
    > A może VW Touran? Albo inny Ford czy Opel? Dramat jakiś, jak te
    > wszystkie wynalazki ze sobą porównać, żeby nie pluć sobie później w brodę?

    Zafira to chyba nie dorównuje żadnemu z pozostałych aut. Ford S-max to z
    kolei zdaje się cena ciut wyższa przy podobnym wyposażeniu.

    Poczytaj też http://francuskie.pl - znajdziesz tam artykuły o C4GP jak i
    5008.

    Wg ADAC C4P/GP jest najmniej zawodnym autem. Wg czegoś tam innego do C4P/GP
    Exclusive najtrudniej się włamać. W kategorii minivanów oczywiście.

    Wg tego co czytałem obsługa posprzedażowa Citroena to totalna klapa i mało
    kto jest zadowolony, a z kolei Peugeot się stara... mimo, że i jedno i
    drugie to PSA.

    PODSUMOWUJĄC:
    Bierz każde na testowe jazdy, potem to co Ci się podoba i tyle.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl