  • 11. Data: 2010-07-05 11:43:55
    Temat: Re: Peugeot 5008 i Grand C4 Picasso
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 5 Jul 2010 11:25:48 +0200, CeSaR napisał(a):

    > Wyświetlacz ma 5 albo 6 kolorów do wyboru. Przydała by się możliwość
    > konfiguracji przez użytkowniaka takich funkcji jak automatyczne składanie
    > lusterek, automatyka hamulca "ręcznego" czy automatyka świateł. Jest chyba
    > tylko możliwość włączania/wyłączania automatyki tylnej wycieraczki.
    > Generalnie fajny, poręczny i ładny samochód.

    Nie wiem co masz na myśli pod "konfiguracja" ale powinno się dać
    włączać/wyłączać składanie lusterek i automatykę świateł w typowy dla
    Citroena sposób.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 12. Data: 2010-07-05 12:10:19
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Nie wiem co masz na myśli pod "konfiguracja" ale powinno się dać
    > włączać/wyłączać składanie lusterek i automatykę świateł w typowy dla
    > Citroena sposób.

    Wycieraczkę (tryb wsteczny) uruchamia się w menu. Autoblokadę drzwi
    uruchamia się guzikiem przez dłuższe przytrzymanie. Automatyczny ręczny
    aktywuje się podobno tylko w serwisie.
    W menu jeśli chodzi o światła ustawia się tylko czas działania opcji follow
    me home (?) czy jak się to cudo nazywa.
    Jak włączać i wyłączać składanie lusterek przy zamykaniu drzwi - nie mam
    pojęcia.

  • 13. Data: 2010-07-05 12:11:54
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    CeSaR wrote:

    >Co do dodatków i nawigacji, o której pisał ktoś w tym wątku - mam
    > C4GP w
    > wersji wyposażenia MyWay i powiem, że jest OK. W zasadzie na dzień dobry
    > jest wszystko, czego potrzeba. Nawigacja działa zupełnie przyzwoicie, ma
    > trochę dziwne zdolności do wyszukiwania POI (nie znajduje tego, co ma albo
    > może ja nie umiem szukać ;-))) ),

    Jak ktoś używał np. automapy/iGo/tomtoma to po nich MyWay to kupa złomu.
    Choćby prosta rzecz - mało która ulica jest opisana nazwą. Może się da jakoś
    zwiększyć ilość wyświetlanych nazw ulic - nie wiem. Brak trybu 3D. Jak masz
    3D to nie masz MyWay tylko RTx. Nie wiem też jak przewijać mapę na boki
    ręcznie. Np. chcę zobaczyć co będzie kawał dalej bez zmiany skali. Cena
    aktualizacji map drobne 230 EURO (!). Aktualizacja jest raz na rok. Info o
    fotoradarach płatne dodatkowo. Używać się da ale do wcześniej wymienionych
    to bardzo daleka i kosztowna droga (a właściwie brak drogi bo raczej softu
    nie ulepszą dla już wyprodukowanych MyWay).

    > BT działa OK, mp3 też działa normalnie,
    > USB faktycznie nie ma więc jeśli to akurat jest dla kogoś ważne no to jest
    > kłopot.

    > Wyświetlacz ma 5 albo 6 kolorów do wyboru.

    Nie "ma" tylko "miał", zmiana specyfikacji. Mówimy o nowym aucie z salonu.

    > Przydała by się możliwość
    > konfiguracji przez użytkowniaka takich funkcji jak automatyczne składanie
    > lusterek,

    > automatyka hamulca "ręcznego"

    To było ale wywalili z menu - zmiana specyfikacji.

    > czy automatyka świateł.

    Bodaj tylko z Lexii czyli witaj np. ASO.

    > Jest chyba
    > tylko możliwość włączania/wyłączania automatyki tylnej wycieraczki.
    > Generalnie fajny, poręczny i ładny samochód.

    Popieram. Tylko, że aktualne wersje mają ciut gorsze wyposażenie niż te
    sprzed 2 lat.

    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 14. Data: 2010-07-05 12:28:12
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 5 Jul 2010 12:10:19 +0200, CeSaR napisał(a):

    > Jak włączać i wyłączać składanie lusterek przy zamykaniu drzwi - nie mam
    > pojęcia.

    Automatyczne światła przytrzymaniem guzika na końcu lewej manetki po
    przełączeniu kluczyka w pozycję 1 (najbliższa od całowitego wyłączenia)
    Automatyczne składanie lusterek to już róznie - jak jest guzik od
    składania, to przytrzymanie tego guzika, jak składają się przekręceniem
    manetki od ustawiania, to czasem działa przytrzymanie manetki w dół w
    centralnej pozycji.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 15. Data: 2010-07-05 12:59:34
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Jak ktoś używał np. automapy/iGo/tomtoma to po nich MyWay to kupa złomu.

    Mam tomtoma na palmtopie, ovi na Nokii i to cudo citroena. Jak dla mnie
    funkcjonalność jest zupełnie do zaakceptowania. Działa szybko, w miarę
    logicznie, ulice (nazwy) faktycznie pokazuje tylko na pasku na dole. Na
    takim ekranie można by było pokazać więcej.

    > Nie wiem też jak przewijać mapę na boki
    > ręcznie. Np. chcę zobaczyć co będzie kawał dalej bez zmiany skali.

    Da się. Przytrzymujesz przez chwilę ten okrągły guzik, pokazuje się menu
    gdzie ostatnią pozycją jest chyba właśnie przewijanie mapy i później
    jedziesz strzałkami w dowolnym kierunku.

    > Cena
    > aktualizacji map drobne 230 EURO (!).

    To jest dramat. Ale obawiam się że wszędzie tak jest. W USA Honda winszowała
    sobie za mapy ok 150USD co jak na tamte warunki było ceną z kosmosu.
    Dzięki temu rośnie atrakcyjność Internetu...

> [...]
    > to bardzo daleka i kosztowna droga (a właściwie brak drogi bo raczej softu
    > nie ulepszą dla już wyprodukowanych MyWay).

    Z tego co czytałem na forach to soft uaktualniają więc nie jest jakoś
    specjalnie źle.

    > Nie "ma" tylko "miał", zmiana specyfikacji. Mówimy o nowym aucie z salonu.

    Mówisz o centralnym wyświetlaczu z mapą radiem itd? Czy o tych bocznych z
    prędkością i obrotomierzem? Bo jeśli o centralnym to jak najbardziej ma
    możliwość zmiany koloru. Auto nowe, z salonu. Rok 2010.

    > Popieram. Tylko, że aktualne wersje mają ciut gorsze wyposażenie niż te
    > sprzed 2 lat.

    To co mogliby na dzień dobry poprawić to materiały tapicerki na drzwiach i
    podłokietnikach w fotelach. Trochę kiepskie są.

    pzdr

  • 16. Data: 2010-07-07 07:11:03
    Od: "g...@d...pl" <g...@c...pl>

    Arek pisze:

    > Z MCP jest tak, że jak jeździłeś manualem to MCP Ci się spodoba, a jak
    > jeździłeś automatem to będziesz psioczył, że MCP niezbyt płynnie przełącza
    > biegi.
    >
    > Osobiście wolę MCP niż manuala, pełnym automatem Citroena nie jeździłem (ale
    > przy pełnym automacie od razu wpada minus - wyższe spalanie).

    Pojeździłem MCP i wrażenia takie sobie. Automatem w życiu nie jeździłem
    i nie mam punktu odniesienie.
    Mam za to wrażenie dużej mułowatości auta. Pytanie teraz ile udziału w
    tym wrażeniu ma skrzynia, a ile wyciszenie i rozmiary samochodu.
    O trybie manualnym też ciężko coś mądrego powiedzieć po kilkunastu min.
    jazdy, nie mając wprawy w posługiwaniu się tymi manetkami (sprawiającymi
    rzeczywiście tandetne wrażenie).

    Pytanie: czy przy odpowiedniej wprawie używając trybu manualnego można
    zbliżyć się dynamiką do tradycyjnej skrzyni (skrzynia to ostatni dylemat
    do rozstrzygnięcia, całą reszta już wybrana)?

    Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
    g.

  • 17. Data: 2010-07-09 08:11:33
    Od: MichG <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-07-05 12:28, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > składania, to przytrzymanie tego guzika, jak składają się przekręceniem
    > manetki od ustawiania, to czasem działa przytrzymanie manetki w dół w

    W C4GP nie da się samemu wł/wy składania lusterek. Tylko z komputera.
    Taki pomysł na życie ;-).

    --
    Pozdrawiam, Michał

  • 18. Data: 2010-07-09 10:01:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 09 Jul 2010 08:11:33 +0200, MichG napisał(a):

    > W C4GP nie da się samemu wł/wy składania lusterek. Tylko z komputera.
    > Taki pomysł na życie ;-).

    No cóż... to już nie jest taki wielki ból, coraz więcej warsztatów ma
    Lexię, a nawet sporo prywatnych osób. Sam kilkanaście sprzedałem :-)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 19. Data: 2010-07-15 00:27:07
    Od: AL <a...@s...tam>

    Przemek V pisze:
    > Użytkownik "g...@d...pl" <g...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Bo jest absolutnie najlepiej prowadzącym się z minivanów i dużo większy od
    > 5008/C4. Jeździ jak normalny samochód a nie van / furgonetka. Co do
    > trwałości nie wiem, żona jeździ od listopada i jak na razie jest bezawaryjny
    > ale to żadna próba. Może są gdzieś jeszcze modele przed faceliftowe wtedy na
    > bank będzie w cenie porównywalnej do 5008/C4 a jest to auto z klasy o jeden
    > wyżej od C4/5008 i do tego najlepsze w tej klasie.

    nie chce sie klocic, ale w testach miniwanow jakie do tej pory
    widzialem/czytalem, to C4GP jest wyzej oceniane od S-max.

    Znasz jakis test/porownanie, gdzie jest odwrotnie?

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 20. Data: 2010-07-15 00:44:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 15 Jul 2010 00:27:07 +0200, AL napisał(a):

    > nie chce sie klocic, ale w testach miniwanow jakie do tej pory
    > widzialem/czytalem, to C4GP jest wyzej oceniane od S-max.
    >
    > Znasz jakis test/porownanie, gdzie jest odwrotnie?

    zależy co porównujesz - S-max jest na podwoziu Galaxy, więc jest wyraźnie
    większy. Co nie znaczy, że większy zawsze znaczy lepszy.
    Włożyli mu wnętrze kombi a nie vana, co też znaczy, że część przestrzeni
    się marnuje. Oprócz tego jest więcej problemów w mieście.
    Ale jak przypadek 5008 pokazuje, są klienci którzy wolą wnętrze kombi niż
    vana, więc s-max też ma swoich nabywców.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel