-
1. Data: 2010-07-04 15:23:45
Temat: bezpieczeństwo?
Od: "xyz" <n...@c...pl>
Używam od 10 lat matiza wersja top, nie zmieniam bo nie mam potrzeby,
samochody traktuję przedmiotowo bo do podniecania się technologią i
pakowania kasy mam inne rodzaje pojazdów
Ale w czym problem? Znajomi zarzucają mi, że nie dbam o bezpieczeństwo
siebie i rodziny bo taki matiz "to jeżdżąca trumna"
Poszukałem w sieci wyników testów NCAP tego czym jeżdżą moi znajomi
miłośnicy używek od handlarzy i wyszło na to, że to wlaśnie nie matiz a
najpopularniejsze w PL pozornie bezpieczne samochody są trumnami na kołach.
I tak:
1. mercedes klasa C dwie gwiazdki, poskładana kabina
http://www.autocentrum.pl/euroncap/mercedes/c-class-
1997
2. bmw 1,5 gwiazdki, trumna na kolach, poskładana kabina jak w mercu
http://www.autocentrum.pl/euroncap/bmw/3-series-1997
3. mishubushi też 1,5 gwiazdki i uszkodzona kabina
http://www.autocentrum.pl/euroncap/mitsubishi/lancer
-glx-1997
4. Audi A4 tu już lepiej bo 2,5 gwiazdki ale dalej mniej niz matiz
http://www.autocentrum.pl/euroncap/audi/a4-1997
5. WV sharan tyle samo co matiz 3 gwiazdki ale ... ten samochód jak patrzę
na masę to jest 2x cięższy i 2x większy od matiza więc dla zwolenników
teorii, że dwa razy większe musi być dwa razy bezpieczniejsze to może być
cios
http://www.autocentrum.pl/euroncap/volkswagen/sharan
-tdi-1999
i wreszcie matiz trzy gwiazdki
http://www.autocentrum.pl/euroncap/daewoo/matiz-se+-
2000
jak widzę dopiero piccaso jednej osoby jest lepsze
http://www.autocentrum.pl/euroncap/citroen/picasso-2
001
Ktoś teraz powie, że w bezpośrednim zderzeniu i tak matiz nie ma szans jak
wypadkowa obydwu samochodów jadących 50 km/h będzie 100km.
Ale fakt jest faktem i nawet to ostanio udowadnianiano w programie
obalającym mity, że przy zderzeniu czołowym np 2 pojazdów jadących każdy 50
km to nie jest tak, że uszkodzenia to wpadkowa obydwu prędkości ale każdy
jest uszkodzony tak jakby zderzył się z nieruchomą przeszkodą z prędkością
50 km/h
pomijam fakt, że matiz ciasny słaby i niewygodny zwłaszcza w 4 osoby ale
nawet wiele lepszym samochodem też trzeba stać w korkach, kto wie może nawet
więcej bo matizem z racji rozmiarów da się nieraz wcisnąć na kartkę papieru.
Kolejna sprawa, ja matiza mam od nowości i wiem, że jest bezwypadkowy i
konstrukcja jest nienaruszona a znajomi, którzy kupowali używki od handlarzy
tak naprawdę nigdy nie mają pewności czy ich samochód przez takiego pana nie
został zeskrobany z jakiegoś drzewa i odpicowany w przysłowiowej stodole.
Jeśli samochód został np. odbudowany przez handlarza po dzwonie w stodole
palnikiem i młotkiem to nie sądze, że jest równie bezpieczny jak
bezwypadkowy taki sam model.
A jaką opinię i co zrobią dla zarobku u nas handlarze każdy wie, moim
znajomym np przypadkowo z okazji obcerki parkingowej wychodziły już różne
dziwne pozostałości po wcześniejszych ingerencjach w ich teoretycznie
"bezwypadkowych" pojazdach.
-
2. Data: 2010-07-04 15:44:11
Temat: Re: bezpieczeństwo?
Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
On 2010-07-04 15:23, xyz wrote:
> Ktoś teraz powie, że w bezpośrednim zderzeniu i tak matiz nie ma szans
> jak wypadkowa obydwu samochodów jadących 50 km/h będzie 100km.
będzie ok. 50km/h przy równej masie pojazdów...
-
3. Data: 2010-07-04 16:09:43
Temat: Re: bezpieczeństwo?
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2010-07-04 15:23, xyz pisze:
>(ciach)
Popatrz na roczniki tych aut, które wymieniłeś.
Im nowsze, tym robione są bezpieczniejsze konstrukcje.
Tu jest krasz-test auta z lat 60-tych z czymś nowym.
Pewnie już na grupie było.
http://www.youtube.com/watch?v=AdKWpIBZJgw
Ale matiza porównaj z najnowszą C-Klasą albo
najnowszą BMW serii 3.
-
4. Data: 2010-07-04 16:22:41
Temat: Re: bezpieczeństwo?
Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
W wiadomości news:4c308b69$0$19176$65785112@news.neostrada.pl xyz
<n...@c...pl> pisze:
> Używam od 10 lat matiza wersja top, nie zmieniam bo nie mam potrzeby,
> samochody traktuję przedmiotowo bo do podniecania się technologią i
> pakowania kasy mam inne rodzaje pojazdów
> Ale w czym problem? Znajomi zarzucają mi, że nie dbam o bezpieczeństwo
> siebie i rodziny bo taki matiz "to jeżdżąca trumna"
Twój problem tkwi w tych "znajomych".
Ale jest bardzo łatwy do rozwiązania...
--
Jotte
-
5. Data: 2010-07-04 16:36:54
Temat: Re: bezpieczeństwo?
Od: Rafal <n...@g...pl>
<ciach>
A kiedy zaczęto robić te testy? znaczy się gwiazdki liczyć?
bo mi coś świta że właśnie koło 2000.
Ja mam auto z 2001 i ma 5 gwiazdek.
Jeżeli mam racje, to widać że samochody zaczęto robić właśnie pod te
gwizadki.
-
6. Data: 2010-07-04 17:01:48
Temat: Re: bezpieczeństwo?
Od: "news" <o...@o...vrew>
> Twój problem tkwi w tych "znajomych".
> Ale jest bardzo łatwy do rozwiązania...
ty lko jak, w spoleczenstwie skladajacym sie w wiekszosci z debili, znalezc
nowych znajomych nie bedacych debilami ?
-
7. Data: 2010-07-04 17:17:28
Temat: Re: bezpieczeństwo?
Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
W wiadomości news:i0q7p8$e0m$1@usenet.news.interia.pl news
<o...@o...vrew> pisze:
>> Twój problem tkwi w tych "znajomych".
>> Ale jest bardzo łatwy do rozwiązania...
> ty lko jak, w spoleczenstwie skladajacym sie w wiekszosci z debili,
> znalezc nowych znajomych nie bedacych debilami ?
Tak jest w każdym społeczeństwie, taka prawidłowość.
Cierpliwie i nienachalnie szukać.
A w ogóle co lepsze - latami dokuczające hemoroidy czy chwilowa sraczka?
--
Jotte
-
8. Data: 2010-07-04 17:19:26
Temat: Re: bezpieczeństwo?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
xyz pisze:
> 5. WV sharan tyle samo co matiz 3 gwiazdki ale ... ten samochód jak
> patrzę na masę to jest 2x cięższy i 2x większy od matiza więc dla
> zwolenników teorii, że dwa razy większe musi być dwa razy
> bezpieczniejsze to może być cios
To nie jest tak.
W wyjaśnieniu do "gwiazek" znajdziesz informację że wyniki są
porównywalne jedynie w obrębie jednej klasy pojazdów.
To że "supermini" ma tyle samo gwiazdek co "large mpv" nijak nie oznacza
że te dwa samochody są tak samo bezpieczne.
> Ktoś teraz powie, że w bezpośrednim zderzeniu i tak matiz nie ma szans
> jak wypadkowa obydwu samochodów jadących 50 km/h będzie 100km.
> Ale fakt jest faktem i nawet to ostanio udowadnianiano w programie
> obalającym mity, że przy zderzeniu czołowym np 2 pojazdów jadących każdy
> 50 km to nie jest tak, że uszkodzenia to wpadkowa obydwu prędkości ale
> każdy jest uszkodzony tak jakby zderzył się z nieruchomą przeszkodą z
> prędkością 50 km/h
Jedynie jeżeli są to dwa identyczne samochody.
Jeżeli Matiz (828kg) zderzy się czołowo z wspomnianym już Sharanem
(1650kg) z prędkością 50+50, to na Matiza zadziała opóźnienie
odpowiadające uderzeniu w ścianę z prędkością 66.5km/h, a na Sharana
opóźnienie odpowiadające zderzeniu 34.5km/h.
Suma prędkości się zgadza, tyle że po zderzeniu oba samochody będą
przemieszczać się z prędkością 15.5km/h w stronę z której jechał Matiz.
Do tego dochodzi jeszcze wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa czynnego
i biernego.
Oczywiście nie ma reguły, ale zazwyczaj większe modele, wyższych klas są
lepiej wyposażone w poduszki powietrzne i systemy bezpieczeństwa
czynnego niż modele niższych klas.
Natomiast oczywiście jest też tak jak mówisz - jak masz samochód z
salonu, to wiesz przynajmniej że podłużnice są z metalu, a nie poxipolu
albo zaszpachlowanej rdzy, a pod klaksonem siedzi poduszka powietrzna, a
nie gazeta.
-
9. Data: 2010-07-04 17:27:45
Temat: Re: bezpieczeństwo?
Od: to <t...@a...xyz>
xyz wrote:
> Znajomi
> zarzucają mi, że nie dbam o bezpieczeństwo siebie i rodziny bo taki
> matiz "to jeżdżąca trumna"
No i mają rację. Chociaż większość małych aut z tamtego okresu to jeszcze
pewniejszy trumny. Np. 106/Saxo o którym tu ostatnio dyskutowaliśmy.
> Poszukałem w sieci wyników testów NCAP tego czym jeżdżą moi znajomi
> miłośnicy używek od handlarzy i wyszło na to, że to wlaśnie nie matiz a
> najpopularniejsze w PL pozornie bezpieczne samochody są trumnami na
> kołach. I tak:
Zapamiętaj raz na zawsze:
GWIAZDKI NIE SĄ PORÓWNYWALNE POMIĘDZY KLASAMI!!!
> Ktoś teraz powie, że w bezpośrednim zderzeniu i tak matiz nie ma szans
> jak wypadkowa obydwu samochodów jadących 50 km/h będzie 100km. Ale fakt
> jest faktem i nawet to ostanio udowadnianiano w programie obalającym
> mity, że przy zderzeniu czołowym np 2 pojazdów jadących każdy 50 km to
> nie jest tak, że uszkodzenia to wpadkowa obydwu prędkości ale każdy jest
> uszkodzony tak jakby zderzył się z nieruchomą przeszkodą z prędkością 50
> km/h
Tego to oni tam nie ustalili. Ustalili, że auta zderzone czołowo z
prędkościami 50 km/h każde wyglądają PODOBNIE, jak takie, co wjechało z
prędkością 50 km/h w ścianę. Tyle, że:
- CHODZI O AUTA O TEJ SAMEJ MASIE!!!
- W testach euroncap auta zderzają się z odkształcalną przeszkodą a nie
betonową ścianą
Podsumowując: Twoje auto jest relatywnie w miarę bezpieczne jeśli
zderzysz się z autem tej samej klasy z tamtych czasów. W innych
przypadkach jest niebezpieczne. Jeśli zderzysz się z dużym autem
zaprojektowanym w miarę współcześnie to Matiz jest KATASTROFALNIE
niebezpieczny.
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
-
10. Data: 2010-07-04 18:00:39
Temat: Re: bezpieczeństwo?
Od: "news" <o...@o...vrew>
>>> Twój problem tkwi w tych "znajomych".
>>> Ale jest bardzo łatwy do rozwiązania...
>> ty lko jak, w spoleczenstwie skladajacym sie w wiekszosci z debili,
>> znalezc nowych znajomych nie bedacych debilami ?
> Tak jest w każdym społeczeństwie, taka prawidłowość.
> Cierpliwie i nienachalnie szukać.
> A w ogóle co lepsze - latami dokuczające hemoroidy czy chwilowa sraczka?
>
z czasem po prostu juz sie nie chce i czlowiek idzie na ustepstwa (czyli
godzi sie na hemoroidy)