  • 1. Data: 2010-07-03 23:54:31
    Temat: Kontrolka ABS pytanie. Opcje
    Od: Endriu <a...@g...com>

    Podczas komputerowego diagnozowania wyskoczył błąd kontrolki ABS.
    Pytanie - w jaki sposób komputer dostaje informacje o ewentualnej
    awarii systemu ABS. (podejrzewam że będzie to coś związane z stanem
    zwarcia/rozwarcia na parze przewodów kontrolnych).

    Samochód Peugeot 307 2003r.

    Ogólnie to ciężko jeżeli chodzi o jakąkolwiek serwisówkę to tego
    samochodziku:

    W "Sam naprawiam"

    http://www.wkl.com.pl/oferta.php?szukaj=peugeot+307

    null odpowiedzi, a schemat elektryczny do rocznika 2003 też kiepskawo:

    Autoelektro Nr 116
    http://tiny.pl/h7qww

    roczniki powyżej 2005 roku...

    Pomóżcie panowie.

  • 2. Data: 2010-07-04 12:16:25
    Temat: Re: Kontrolka ABS pytanie. Opcje
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

[...]

    =======================

    to bardziej skomplikowane niz Ci sie wydaje.

    ABS np. zlicza impulsy z kazdego kola badajac czy obracaja sie z ta sama
    szybkoscia. Jak bedziesz mial opone innego rozmiaru to potrafi Ci sie
    kontrolka zapalic

    Sformuowanie "blad kontrolki" wskazuje na zepsuta kontrolke a nie zepsuty
    ABS. W przypadku zaroweczek bylo to realizowane poprzez puszczanie sygnalu
    wyzszej czestotliwosci, ktory nie doprowadzal do zapalenia zarowki ale dawal
    info czy zarowka zaswieci jak bedzie trzeba. W ten sposob elektronika
    wiedziala ze nastapila awaria zarowki

    Icek

  • 3. Data: 2010-07-04 12:44:58
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > dawal
    > info czy zarowka zaswieci jak bedzie trzeba. W ten sposob elektronika

    Klego Icku, a jak stwierdzić że ABS jest definitywnie zapsuty ?. Jak to
    diabelstwo się diagnozuje ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2010-07-04 14:17:15
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-07-04 12:44, Endriu pisze:

    > Klego Icku, a jak stwierdzi? ?e ABS jest definitywnie zapsuty ?. Jak to
    > diabelstwo si? diagnozuje ?.

    Wciska pedał z całej siły - najlepiej na jakimś żwirku/piasku - jak
    działa to będziesz czuł. W przypadku tego układu awaria jednego z jego
    elementów powoduje niedziałanie całości - czytaj wyłącza się cały układ.

    Pozdrawiam !!

  • 5. Data: 2010-07-04 14:47:14
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Wciska pedał z całej siły - najlepiej na jakimś żwirku/piasku - jak działa
    > to będziesz czuł. W przypadku tego układu awaria jednego z jego elementów
    > powoduje niedziałanie całości - czytaj wyłącza się cały układ.

    Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 6. Data: 2010-07-04 15:23:03
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-07-04 14:47, Endriu pisze:

    > Czyli normalnie b?dzie hamowa? "jak bez ABS" ?.

    Tak. Nie będzie pulsacji. Przy mocnym hamowaniu koła się zablokują.

  • 7. Data: 2010-07-04 16:10:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 4 Jul 2010 14:47:14 +0200, Endriu wrote:

    >Czyli normalnie będzie hamował "jak bez ABS" ?.

    Niestety nie zawsze. Koledze zaczal hamowac "jak na sniegu".

    J.

  • 8. Data: 2010-07-04 16:38:04
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Niestety nie zawsze. Koledze zaczal hamowac "jak na sniegu".

    Czyli jak ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 9. Data: 2010-07-04 17:10:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 4 Jul 2010 16:38:04 +0200, Endriu wrote:

    >Czyli jak ?.

    Czyli cisniemy w pedal, a auto jedzie dalej.

    Uszkodzony czujnik, podejrzewam ze przy hamowaniu przestawal
    impulsowac, reszta zadzialala prawidlowo.
    No ale jemu kontrolka sie nie palila.

    J.

  • 10. Data: 2010-07-04 22:57:30
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Endriu" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
> [...]
    >awarii systemu ABS. (podejrzewam że będzie to coś związane z stanem
    >zwarcia/rozwarcia na parze przewodów kontrolnych).

    Najprościej to sprawdzić czujniki przy każdym kole, wypiąć z kostki,
    pokręcić kołem. Powinno być napięcie, a dokładnie fala prostokatna, ale to
    zobaczysz na oscyloskopie, na mierniku bedzie uśrednione.
    Myślę, że to któryś z przewodów ma przerwę, one są specjalne na zginanie,
    ale mimo to czasami ulegają przerwom.