  • 21. Data: 2010-11-07 15:12:27
    Temat: Re: Pętaks
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>

    "Mateusz Ludwin" napisał:

    > Mają ten sam sensor, ale idę o zakład, że Pentax znowu sprzeda się w
    > śladowych ilościach.

    Niestety najprawdopodobniej masz rację.
    Ludzie szukający lustrzanki cyfrowej mierzą niemal tylko w Canona i Nikona.

    Śmiem przypuszczać, że z czasem Pentax zyska więcej z rynku, ale musi to
    trochę potrwać...

  • 22. Data: 2010-11-07 15:38:53
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-07 14:40, Mateusz Ludwin pisze:

    > Mają ten sam sensor, ale idę o zakład, że Pentax znowu sprzeda się w
    > śladowych ilościach.

    Porównanie jakości działań marketingowych obu firm oraz ilości dotąd
    sprzedanych aparatów może faktycznie na to wskazywać. Dla wielu
    użytkowników argumentem za Nikonem może być też AF - pod tym względem w
    dotychczasowych modelach Nikon wygrywał z Pentaxem, jest więc
    prawdopodobne, ze i D7000 będzie pod tym względem lepszy. Nie wiem
    natomiast jak to będzie z jakością obrazu - poza sensorem wpływa na nią
    jeszcze współpracująca elektronika i zaszyte w niej oprogramowanie.
    Zarówno Pentax jak i Nikon potrafiły w tej dziedzinie sporo pokazać i
    trudno przewidzieć która z tych firm będzie w stanie wycisnąć z matrycy
    lepszy obraz.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 23. Data: 2010-11-08 07:51:25
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 07.11.2010 16:12, Robert wrote:

> [...]
    >
    > Śmiem przypuszczać, że z czasem Pentax zyska więcej z rynku, ale musi to

    To trochę to trwa już 30 lat.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 24. Data: 2010-11-08 12:06:32
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-11-07 16:38:53 +0100, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> said:

    > Porównanie jakości działań marketingowych obu firm oraz ilości dotąd
    > sprzedanych aparatów może faktycznie na to wskazywać.

    Żeby było zabawniej Nikon wcale jakoś szczególnie z tym marketingiem
    nie szaleje, w porównaniu do takiego Sony czy Panasa, nawet Samsung się
    reklamuje agresywniej. Pewnie dla tego, że Nikon tak naprawdę nie musi
    - pozycję mają wyrobioną od lat. Owszem, był okres gdy byli nieco z
    tyłu za Canonem, ale odbili się i to bardziej produktowo niż
    marketingowo.

    > Dla wielu użytkowników argumentem za Nikonem może być też AF - pod tym
    > względem w dotychczasowych modelach Nikon wygrywał z Pentaxem, jest
    > więc prawdopodobne, ze i D7000 będzie pod tym względem lepszy.

    To widać już po specyfikacji. Patrząc po kierunku zmian w Pentaksie,
    może już w K3 będzie lepiej. Niestety ta firma dość powolnie wykonuje
    kroki na przód. Z 2 największych bolączek K7, w K5 poprawili tylko
    jedną (matrycę).

    > Nie wiem natomiast jak to będzie z jakością obrazu - poza sensorem
    > wpływa na nią jeszcze współpracująca elektronika i zaszyte w niej
    > oprogramowanie.

    Oby nie schrzanili kwestii dynamiki tak bardzo, jak przy K7. Ale na
    razie zapowiada się naprawdę świetnie.

    > Zarówno Pentax jak i Nikon potrafiły w tej dziedzinie sporo pokazać i
    > trudno przewidzieć która z tych firm będzie w stanie wycisnąć z matrycy
    > lepszy obraz.

    Czy ja wiem czy Pentax tak sporo pokazywał dotychczas? K-x był niezły,
    ale cała linia topowa od pewnego czasu (K10, K20, K7) nie wyróżniała
    się niczym specjalnym. Owszem, pod względem reprodukcji kolorów Pentax
    od dawna ma grono zwolenników, ale umówmy się, w dzisiejszych czasach
    większość tego można sobie poprawić w postprocesie.

    de Fresz

  • 25. Data: 2010-11-08 12:39:02
    Od: maziek <s...@s...sdf>

    W dniu 2010-11-08 13:06, de Fresz pisze:

    > Z 2 największych bolączek K7, w K5 poprawili tylko jedną
    > (matrycę).
    Jaka jest ta druga? Jeśli masz na myśli AF to albo nie miałeś w łapach
    k-5 albo spojrzałeś w niewłaściwą tabelkę.

> [...]
    > dawna ma grono zwolenników, ale umówmy się, w dzisiejszych czasach
    > większość tego można sobie poprawić w postprocesie.

    Znowu nie doczytałeś, zwolenników miała CCD z K10 (słusznie z resztą),
    nowsze CMOSy pod tym względem to nic specjalnego.

  • 26. Data: 2010-11-08 12:46:02
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-11-08 13:39:02 +0100, maziek <s...@s...sdf> said:

    > Jaka jest ta druga? Jeśli masz na myśli AF to albo nie miałeś w łapach
    > k-5 albo spojrzałeś w niewłaściwą tabelkę.

    Owszem, AF. Jeśli twierdzisz że jest super-hiper-cymesik, to znaczy że
    nie miałeś w rękach 40D, czy D90 (lub D5000 który AF ma z goła ten sam,
    z wyjątkiem śrubokręta). O D300 czy 7D przez litość nie wspominając. A
    ta tabelka nazywa się organoleptyczne testy w kiepskim świetle.

    > Znowu nie doczytałeś, zwolenników miała CCD z K10 (słusznie z resztą),
    > nowsze CMOSy pod tym względem to nic specjalnego.

    Może i miała zwolenników, wedle mojej oceny to nawet w swoim czasie nie
    było nic specjalnego.

    de Fresz

  • 27. Data: 2010-11-08 13:15:24
    Od: maziek <s...@s...sdf>

    W dniu 2010-11-08 13:46, de Fresz pisze:

> [...]
    > z wyjątkiem śrubokręta). O D300 czy 7D przez litość nie wspominając. A
    > ta tabelka nazywa się organoleptyczne testy w kiepskim świetle.

    Mówisz o k-7 czy 5? Nie miałem w rękach 40d, na co dzień używam d300,
    testowałem też dość intensywnie oba Pętaki.
    Do k-7 można się przyczepić, że jest *nieznacznie* wolniej. Dla każdego
    foto-debila jeśli coś nie jest najlepsze to znaczy, że jest
    beznadziejne. Czy ty też wyznajesz tę zasadę?
    Natomiast k-5 to już (nieznaczny) postęp w stosunku do d300, szczególnie
    w słabym świetle, co nie czyni z AF-a d300 jego bolączki, chyba jesteś w
    stanie to zrozumieć? :-)

  • 28. Data: 2010-11-08 13:23:28
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-11-08 14:15:24 +0100, maziek <s...@s...sdf> said:

    > Mówisz o k-7 czy 5?

    K7.

    > Nie miałem w rękach 40d, na co dzień używam d300, testowałem też dość
    > intensywnie oba Pętaki.
    > Do k-7 można się przyczepić, że jest *nieznacznie* wolniej.

    No to jesteś dupa nie tester.

    > Dla każdego foto-debila jeśli coś nie jest najlepsze to znaczy, że jest
    > beznadziejne. Czy ty też wyznajesz tę zasadę?

    Nie, wyznaję zasadę że szkoda mi czasu na dyskusje ze skretyniałymi
    trollami. Pa.

    de Fresz

  • 29. Data: 2010-11-08 13:31:37
    Od: maziek <s...@s...sdf>

    W dniu 2010-11-08 14:23, de Fresz pisze:

    > K7.

    Tak myślałem. Przypomnę ci tylko - napisałeś wcześniej, że z dwóch
    bolączek k-7 - af i matryca, poprawiono tylko jedną - matrycę mimo tego,
    że k-5 widziałeś tylko na zdjęciach.

    Wspominiałeś coś o trolowaniu?

  • 30. Data: 2010-11-08 22:30:09
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze de Fresz:

> [...]
    > - pozycję mają wyrobioną od lat. Owszem, był okres gdy byli nieco z
    > tyłu za Canonem, ale odbili się i to bardziej produktowo niż

    Podstawowy problem jest taki:

    Wchodzę do sklepu i mam kilka gablotek:

    - Canon
    - Nikon
    - Olympus
    - Alpha

    Pentax nie istnieje. Jak Pentax zacznie normalnie wyposażać sklepy, to
    pogadamy o zakupie body na P.