    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pętaks
    Date: Mon, 8 Nov 2010 13:06:32 +0100

    On 2010-11-07 16:38:53 +0100, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> said:

    > Porównanie jakości działań marketingowych obu firm oraz ilości dotąd
    > sprzedanych aparatów może faktycznie na to wskazywać.

    Żeby było zabawniej Nikon wcale jakoś szczególnie z tym marketingiem
    nie szaleje, w porównaniu do takiego Sony czy Panasa, nawet Samsung się
    reklamuje agresywniej. Pewnie dla tego, że Nikon tak naprawdę nie musi
    - pozycję mają wyrobioną od lat. Owszem, był okres gdy byli nieco z
    tyłu za Canonem, ale odbili się i to bardziej produktowo niż
    marketingowo.

    > Dla wielu użytkowników argumentem za Nikonem może być też AF - pod tym
    > względem w dotychczasowych modelach Nikon wygrywał z Pentaxem, jest
    > więc prawdopodobne, ze i D7000 będzie pod tym względem lepszy.

    To widać już po specyfikacji. Patrząc po kierunku zmian w Pentaksie,
    może już w K3 będzie lepiej. Niestety ta firma dość powolnie wykonuje
    kroki na przód. Z 2 największych bolączek K7, w K5 poprawili tylko
    jedną (matrycę).

    > Nie wiem natomiast jak to będzie z jakością obrazu - poza sensorem
    > wpływa na nią jeszcze współpracująca elektronika i zaszyte w niej
    > oprogramowanie.

    Oby nie schrzanili kwestii dynamiki tak bardzo, jak przy K7. Ale na
    razie zapowiada się naprawdę świetnie.

    > Zarówno Pentax jak i Nikon potrafiły w tej dziedzinie sporo pokazać i
    > trudno przewidzieć która z tych firm będzie w stanie wycisnąć z matrycy
    > lepszy obraz.

    Czy ja wiem czy Pentax tak sporo pokazywał dotychczas? K-x był niezły,
    ale cała linia topowa od pewnego czasu (K10, K20, K7) nie wyróżniała
    się niczym specjalnym. Owszem, pod względem reprodukcji kolorów Pentax
    od dawna ma grono zwolenników, ale umówmy się, w dzisiejszych czasach
    większość tego można sobie poprawić w postprocesie.

    de Fresz