  • 31. Data: 2010-11-09 05:47:22
    Temat: Re: Pętaks
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mateusz Ludwin napisa?(a):

    > Pentax nie istnieje. Jak Pentax zacznie normalnie wyposażać sklepy, to
    > pogadamy o zakupie body na P.

    To zdecyduj czy chcesz kupic puszke czy wyposazenie sklepu ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 32. Data: 2010-11-09 06:32:37
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-09 06:47, januszek pisze:

    > To zdecyduj czy chcesz kupic puszke czy wyposazenie sklepu ;)

    Niestety w tym, co napisał Mateusz jest dużo racji. Szczególnie w
    przypadku aparatów 'entry level' klient najczęściej pzrychodzi do
    sklepu, ogląda to, co doradzi mu spzrtedawca i kupuje. A jak często
    zdarzyło Ci się, by spzredawca doradził towar którego nie ma w swoim
    sklepie?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 33. Data: 2010-11-09 06:48:36
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marek Wyszomirski napisa?(a):

> [...]
    > sklepu, ogląda to, co doradzi mu spzrtedawca i kupuje. A jak często
    > zdarzyło Ci się, by spzredawca doradził towar którego nie ma w swoim

    Ja naleze do tej grupy (mniej wiecej 1/4 ogolu) klientow, ktorzy nie
    kupuja tego co doradza im sprzedawca. Odwroce pytanie - ilu znasz
    sprzedawcow pracujacych w sklepach o jakich napisal Mateusz, ktorzy
    faktycznie maja wiedze, ktora umozliwi im doradzenie komus takiego jak
    wlasnie Mateusz. Z moich doswiadczen wynika, ze zwykle sprzedawcy nie
    doradzaja tylko usiluja wepchnac Klientowi to co akurat musza/chca
    opchnac.

    Od k100d Pentak robi IMO najlepsze puszki entry-level a markety ze
    sprzetem elektronicznym wcale nie sa zainteresowane takim sprzetem bo
    ich interesuje cos na czym najwiecej zarobia a wszelkie koszty
    marketingu i obslugi wezmie na siebie dostawca.

    j.

  • 34. Data: 2010-11-09 08:18:56
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 09.11.2010 07:48, januszek wrote:
> [...]
    > ich interesuje cos na czym najwiecej zarobia a wszelkie koszty
    > marketingu i obslugi wezmie na siebie dostawca.

    nie zgadzam się z tym - entrylevel musi być tani, a najtańsze są Sony.
    Pentaxy tanie nie są.
    Najbogatszą ofertę w entrylevel ma aktualnie Sony i markety jak
    najbardziej są nimi zainteresowane.
    Pentax to aparat dla maniaków ;) , a tacy nie kupują w marketach po
    doradzeniu przez sprzedawcę, więc wszystko jest ok.
    Marx

  • 35. Data: 2010-11-09 09:37:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marx napisa?(a):

    > nie zgadzam się z tym - entrylevel musi być tani, a najtańsze są Sony.
    > Pentaxy tanie nie są.

    Tanio/drogo to pojecia wzgledne.

    > Najbogatszą ofertę w entrylevel ma aktualnie Sony i markety jak
    > najbardziej są nimi zainteresowane.

    Moim zdaniem SONY ma wlasnie oferte dla marketow.

    > Pentax to aparat dla maniaków ;) , a tacy nie kupują w marketach po
    > doradzeniu przez sprzedawcę, więc wszystko jest ok.

    Mniej wiecej to wlasnie mialem na mysli.

    j.

  • 36. Data: 2010-11-09 10:28:02
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-11-09 07:32:37 +0100, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> said:

> [...]
    > sklepu, ogląda to, co doradzi mu spzrtedawca i kupuje. A jak często
    > zdarzyło Ci się, by spzredawca doradził towar którego nie ma w swoim

    Tak BTW - nie wiem jak w innych miastach, ale od jakiegoś czasu w
    Miejskich Macalniach i innych Saturnach Pentaki są i to nie tylko entry
    level, ale nawet i K7. Czasem na kabalu, czase w gablotce. Gorzej z
    gadżetami do nich, ale gdzieś też widziałem systemowe lampy.
    Jeszcze inną kwestią jest to, że Pentax powinien gruntownie
    zmodernizować swoją optykę, bo poza paroma kwiatkami (często baaardzo
    kosztownymi) i świetnymi kitami, ofertę szkieł mają dość słabą.

    de Fresz

  • 37. Data: 2010-11-09 11:10:01
    Od: PaPi <...@...3>

    > Ja naleze do tej grupy (mniej wiecej 1/4 ogolu) klientow, ktorzy nie
    > kupuja tego co doradza im sprzedawca.

    Tak tak i do tego nie ogladasz telewizji i nie odzywiasz sie w
    fastfoodach. Nalezysz do "elity".
    Tyle tylko, ze Twoje mniemanie o sobie jest g. warte. Liczy sie masowy
    rynek - czyli tacy ktorzy sluchaja sprzedawcow.
    I ten masowy rynek zapewnia dla wiedzacych co chca klientow odpowiedniej
    jakosci produkt.
    Pentax do tej pory nie wypuscil FF, ma najmniej rozbudowana oferte
    "szklarniowa" oraz najmniejsza liczbe akcesoriow. Jak do tego dodamy
    beznadziejna polityke cenowa Pentaxa w Polsce mamy gotowy przepis na klape.

  • 38. Data: 2010-11-09 12:18:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    PaPi napisa?(a):

    > Tyle tylko, ze Twoje mniemanie o sobie jest g. warte. Liczy sie masowy
    > rynek - czyli tacy ktorzy sluchaja sprzedawcow.

    Mam tez ponad 20 lat praktycznych doswiadczen pracy w handlu i moge Cie
    zapewnic, ze Klientow ktorzy daja sie zdominowac sprzedawcom nie jest
    procentowo duzo. Generalnie w Polsce najliczniejsza grupa to tzw klienci
    wrazliwi na ceny ;)

    > I ten masowy rynek zapewnia dla wiedzacych co chca klientow odpowiedniej
    > jakosci produkt.

    Z moich obserwacji wynika, ze lustrzanek nie kupuje sie od tak, zwykle
    przed zakupem wiekszosc kupujacych w jakims stopniu rozpoznaje rynek a
    kupuja ten system, ktory skutecznie polecili znajomi ;P

    > Pentax do tej pory nie wypuscil FF, ma najmniej rozbudowana oferte
    > "szklarniowa" oraz najmniejsza liczbe akcesoriow. Jak do tego dodamy
    > beznadziejna polityke cenowa Pentaxa w Polsce mamy gotowy przepis na klape.

    Nie ma nic przeciwko temu aby oferta szkiel sie powiekszyla a calosc
    byla tansza ;)

    j.

  • 39. Data: 2010-11-09 12:51:36
    Od: PaPi <...@...3>

> [...]
    > zapewnic, ze Klientow ktorzy daja sie zdominowac sprzedawcom nie jest
    > procentowo duzo. Generalnie w Polsce najliczniejsza grupa to tzw klienci

    OK. Ale ci wrazliwy na ceny nie kupia tampaxa czy innego pentaxa bo dla
    nich "foto" = CANON czasami NIKON. Sony/Samsung kupia tez bo maja taki w
    domu telewizor.

    > Z moich obserwacji wynika, ze lustrzanek nie kupuje sie od tak, zwykle
    > przed zakupem wiekszosc kupujacych w jakims stopniu rozpoznaje rynek a
    > kupuja ten system, ktory skutecznie polecili znajomi ;P

    Bzdura. Kupuje sie lustrzanki zeby miec takie slitasne tlo rozmyte z
    tylu coby artystyczne zdjecie wrzucic na fotka.pl czy inna nasza klase.
    Kupowanie systemu to ulamek ulamka.

    Tia...
    Tak sie juz dzieje od dobrych 30 lat.

  • 40. Data: 2010-11-09 13:00:53
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-09 07:48, januszek pisze:

    > Ja naleze do tej grupy (mniej wiecej 1/4 ogolu) klientow, ktorzy nie
    > kupuja tego co doradza im sprzedawca. Odwroce pytanie - ilu znasz

    Czyli pentax traci na dzień dobry 3/4 potencjalnych klientów, zwłaszcza w
    entry-level.
    Spośród pozostałych traci gdzieś z połowę - tych, którzy wiedzą conieco o P, ale dla
    których
    duże znaczenie ma fakt, że nie bardzo mają jak pomacać go przed zakupem. Oraz że w
    razie czego,
    gdy zechcą wzbogacić system, to samo będzie dotyczyło każdego obiektywu itd.
    No i dopiero spośród niezniechęconej powyższym reszty jakiś procent zdecyduje się na
    P.