    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Perpetuum mobile :)
    Date: Sat, 05 Oct 2013 12:00:12 -0500

    On Sat, 05 Oct 2013 08:09:35 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:

    >2) Kompletną bzdurą jest ten tekst o religii, dogmatach, świętych itp.
    >Chcesz obalić ewolucję? Musisz to zrobić wewnątrz metody naukowej.

    Rzecz szla o ewolucji/kreacjonizm, a wlasciwie nie tyle kreacjonizm,
    co "intelligent design". "Kreacjonizm" bowiem nakazuje interpretacjie
    Biblii DOSLOWNIe - przynajmniej w czesc idotyczacej stworzenia.

    "intelligent design" zas uwaza ze malo prawdopodobne jest aby zycie
    wyewoluwalo "samo z siebie", zupelnie na boku zostawiajac problem SKAD
    mianowicie mogloby wyewoluowac.

    Oczywiscie, ewolucja jako taka i problem powstania zycia pzrecinaja
    sie w niewielkim stopniu. Tym niemniej, ewolucjonisci traktuja problem
    powstania zycia jako swoj osobisty problem, i "intelligent design"
    traktuja jako zamach na Swieta Ewolucje

    "Ewoulcja to nei jest zadana teoria, to pewnik i fakt" deklaruja,
    zapominajac ze w nauce nie ma pewnikow, jak chocby z cytowanym to
    Newtonem, ktorego prawa okazaly sie jedynie aproksymacja.

    Proby napisania w podreczniku szkolnym ze ewolucja jest teoria, nie
    objasnia powstania zycia i sa teorie alternatywne, doprowadzila do
    procesu sadowego w stanie Pennsylvania, podczas ktorego to procesu
    sedzia decydowal co "jest nauka a co nie jest". Dla mnie to niczym sie
    nie rozni od Inkwizycji sadzacej Galileusza, kladacego dzielo
    Kopernika na indeksie, albo Stalina zakazujacego badan nad cybernetyka
    czy Teoria Wzglednosci.

    To tyle. Nie zamierzam kontynuowac, bo NTG

    A.L.