  • Data: 2013-10-07 19:58:50
    Temat: Re: Perpetuum mobile :)
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-10-07 10:02, Andrzej Lawa pisze:

    > Cóż: "metafora" + "inne czasy" i taki plasterek zakrywa obrzydliwą skazę.

    O to, to. :) Najlepsze w tym wszystkim jest to, że ci sami ludzie ciągle
    straszą "relatywizmem moralnym" i mają czelność oskarżać niewierzących o
    brak kręgosłupa moralnego. No bo jak tu można być moralnym bez Boga? ;)
    A przecież powszechnie używany przez nich argument "wtedy były takie
    czasy" to wypisz-wymaluj, przykład relatywizmu moralnego. :)

    Jak dla mnie mistrzem takiej pokrętnej "logiki" jest protestancki teolog
    William Lane Craig - w jednej debacie twierdzi, że bez religii nie można
    być moralnym, w drugiej potrafi usprawiedliwiać rzeź na noworodkach
    dokonaną przez wojska Jozuego. Ciarki przechodzą po plecach...

    Zwykle Kościół jednak nie ma takich problemów, bo większość wierzących
    nie miała kontaktu z Biblią, rzecz jasna za wyjątkiem precyzyjnie
    dobranych fragmentów, odczytywanych podczas nabożeństw.

    > Scjentologia to, mam wrażenie, została stworzona dla jakiegoś zakładu...
    > a potem się wymsknęła ;)

    Mam wrażenie, że każda religia powstała w podobny sposób. Efekt głuchego
    telefonu, celowe oszustwo, żart który zaczął żyć własnym życiem. Jest
    wiele możliwości. W przypadku stosunkowo młodych kultów szczególnie
    mocno rzuca się to w oczy. Te stare mogą czuć się bezpieczniej, bo ich
    początki znikają w mrokach dziejów, a więc można spokojnie pielęgnować
    własne mity założycielskie.
    Swoją drogą nie zdziwiłbym się, gdyby pewnego dnia w taki sam sposób
    spod kontroli wymknął się jakiś odłam pastafarianizmu, discordianizmu,
    kultu K'thulu albo kościoła Jedi. ;)