    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Perpetuum mobile :)
    Date: Sat, 05 Oct 2013 10:53:46 +0200

    W dniu 2013-10-05 01:10, Pszemol pisze:

    > Nie wiem dlaczego ludzie dają się tak bałamucić przez KK...
    > Czy to naprawdę tak trudne skapnąć się o co tu chodzi???

    Wiesz, mnie osobiście przerażają efekty tzw. "nauczania religii",
    szczególnie w szkołach publicznych. Jak już wspominałem w przypadku
    pokolenia moich dziadków jest to szczególnie widoczne. Proboszcz był
    najwyższym autorytetem od wszystkiego (szczególnie w małych
    miejscowościach) i jeśli powiedział, że ewolucja jest kłamstwem
    wymyślonym przez bezbożnych bolszewików, to ta wersja stawała się
    obowiązującą...

    Dzisiaj jest tylko trochę lepiej. W szkołach nie uczy się retoryki,
    logiki albo filozofii. Mamy za to po dwie albo trzy lekcje religii w
    tygodniu (w niektórych szkołach jest mniej zajęć z fizyki albo języka
    angielskiego). Katecheci bardzo często korzystają z chwytów
    erystycznych, bo przecież dzieciom trzeba jakoś "udowodnić" istnienie
    Boga. Efekt jest taki, że potem wśród studentów wyższych uczelni
    spotykam osoby, które nie widzą różnicy między teorią a hipotezą, albo
    przerzucają ciężar dowodu na krytyka jakiegoś poglądu.

    Kiedyś zdarzył mi się naprawdę interesujący przypadek. Dyskutowałem z
    pewnym studentem kierunku ścisłego na temat moralnej oceny działań
    inkwizycji. W pewnym momencie stwierdziłem coś, co wydawało mi się
    oczywistą oczywistością - że magia nie istnieje. Jaka była odpowiedź?
    "Nie potrafisz udowodnić NIEISTNIENIA magii. Tak samo jak nie potrafisz
    udowodnić nieistnienia Boga". No cóż...