  • 21. Data: 2013-06-07 23:13:10
    Temat: Re: Pentium 4 HT 3,2GHz
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-06-07 22:20, qwerty pisze:
    > Prescott:
    > http://ark.intel.com/pl/products/series/20860 <-84W TDP
    > To nie jest dużo.
    > Popatrz, że za czasów presccotów nie było Heat pipe (dopiero później
    > wprowadzili).
    > Dodatkowo radiatory są zupełnie inne (lepiej zaprojektowane).
    box dla p4 i dla g630 jest identyczny tylko ten drugi niższy o prawie połowę
    na g 630 mam ciszę całkowitą. Może to być też sterowanie wiatrakiem
    przez płytę.

  • 22. Data: 2013-06-07 23:14:41
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-06-07 09:31, BUNIEK pisze:
    > <regulacją obrotów? jak ten procek się grzeje? Ktoś ma i może coś
    > powiedzieć?
    >
    > Wsadź takie cudo i będzie cicho i chłodno :)
    >
    > http://i.pcworld.fr/254181-comparatif-de-ventirads-a
    rctic-cooling-freezerpro-1-.jpg
    no może, przez to będzie miał cicho i potroi wartość procka ;)

  • 23. Data: 2013-06-07 23:21:23
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-06-07 23:05, Przemysław Ryk pisze:

    > Prescott miał regulację taktowania w zależności od obciążenia? No jakoś nie
    > kojarzę...
    Nie musi mieć zmienianego zegara i/oraz zasilania, by grzanie zależało
    od temperatury. A zależy, nawet w PentiumMMX zależało, oczywiście w
    znacznie mniejszym zakresie niż w i5...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 24. Data: 2013-06-08 00:25:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 07 Jun 2013 23:21:23 +0200, BartekK napisał(a):

    > Nie musi mieć zmienianego zegara i/oraz zasilania, by grzanie zależało
    > od temperatury. A zależy, nawet w PentiumMMX zależało, oczywiście w
    > znacznie mniejszym zakresie niż w i5...

    Grzanie zależy od temperatury? Rozwiń proszę, bo nie bardzo chwytam...

    Grzanie zależy od ilości pobieranej energii. W procesorach wiąże się to z
    taktowaniem. Jeżeli układ obniża swoje taktowanie kiedy nie jest obciążony
    plus wyłącza niewykorzystywane bloki - mniej się będzie grzać. Bo ma
    mniejszy pobór energii i mniej odprowadza jej w postaci ciepła.

    Oczywiście - pod obciążeniem, gdzie cały układ zasuwa na pełnych obrotach -
    temperatury wzrosną i tu zamontowany układ chłodzenia ma wiele do
    powiedzenia.

    [ Tam gdzie kończy się logika, zaczynają się kobiety:) ]
    [ (http://bash.org.pl/51069) ]

  • 25. Data: 2013-06-08 00:42:28
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-06-08 00:25, Przemysław Ryk pisze:

    > Grzanie zależy od temperatury? Rozwiń proszę, bo nie bardzo chwytam...
    Tfu oczywiście miało być "grzanie zależy od obciążenia"

> [...]
    > plus wyłącza niewykorzystywane bloki - mniej się będzie grzać. Bo ma
    > mniejszy pobór energii i mniej odprowadza jej w postaci ciepła.
    Jeśli ma stałe zasilanie, i stały zegar główny - to teoretycznie
    powinien pobierać stałą energię, ale tak nie jest - fizycznie energia w
    układach cmos jest zużywana na przełączanie tranzystorów/bramek, ale
    wcale nie jest tak, że wszystkie przełączają się w takt zegara - gdy
    jest mniejsze obciążenie, układ "więcej NOPuje", mniej wykonuje rotacji
    zawartości cache itd - to powoduje statystycznie mniej przełączeń
    pojedynczych tranzystorów procesora, i mniejszą wydzieloną energię.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 26. Data: 2013-06-08 01:05:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 08 Jun 2013 00:42:28 +0200, BartekK napisał(a):

    > Tfu oczywiście miało być "grzanie zależy od obciążenia"

    IMVHO w obecnych procesorach - i owszem. Gdyż obciążone podwyższają
    taktowanie, włączają nieużywane jednostki. W czasach Pentium 4 procesor
    pracował ze stałym taktowaniem, żaden moduł AFAIR wyłączany nie był.

> [...]
    > zawartości cache itd - to powoduje statystycznie mniej przełączeń
    > pojedynczych tranzystorów procesora, i mniejszą wydzieloną energię.

    Niemniej jednak - skok temperatur między układem tego typu, pod obciążeniem
    i bez niego, będzie niższy niż w układzie, w którym wyłączane są nieużywane
    bloki, a takowanie redukowane. Z tym się chyba zgodzisz? :)

    [ Oo... to teraz jeszcze będziesz strajkować głodowo, tak? Nie myśl sobie, ]
    [ że mnie to rusza... w ogóle mne to nie rusza! NO ZJEDZ TEGO BANANA!!! ]
    [ (Król Julian, ,,Madagaskar") ]

  • 27. Data: 2013-06-08 13:13:53
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał:

    > Grzanie zależy od ilości pobieranej energii. W procesorach wiąże się to z
    > taktowaniem.

    Z taktowaniem? Chyba nie do końca. Powiedziałbym, że od obciążenia
    procesora.

    Pzdr

  • 28. Data: 2013-06-08 14:06:02
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-06-08 01:05, Przemysław Ryk pisze:

    > Niemniej jednak - skok temperatur między układem tego typu, pod obciążeniem
    > i bez niego, będzie niższy niż w układzie, w którym wyłączane są nieużywane
    > bloki, a takowanie redukowane. Z tym się chyba zgodzisz? :)
    Oczywiście. Tylko chciałem wyprostować pogląd, że "stary pentium to
    grzeje się ciągle na maksa" - bo to nie prawda.
    Serwisuje maszyny w których siedzą komputery z P4 2.0GHz i 3.4HT - i oba
    typy procesorów mają latem w spoczynku temperaturę ~65'C a pod
    obciążeniem skacze do ~75-80'C (trzeba wyłączać alarm w biosie) - choć
    procesor ani nie zwalnia w spoczynku, ani nie przyspiesza pod obciążeniem.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 29. Data: 2013-06-08 14:44:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał w wiadomości grup
    o-ip.info...
    > W czasach Pentium 4 procesor
    > pracował ze stałym taktowaniem, żaden moduł AFAIR wyłączany nie był.

    Nie pracował.

  • 30. Data: 2013-06-08 14:45:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jawi" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > no może, przez to będzie miał cicho i potroi wartość procka ;)

    Nie potroi wartość procka.