  • 1. Data: 2010-04-21 13:40:40
    Temat: Pentiom III 733 MHz a DivX
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Witam

    Płyta P6BAT-A+, Pentium III 733 MHZ, 256 MB RAM, Windows XP.

    Czy taki zestaw wystarczy/powinien wystarczyć do odtwarzania filmów w
    formacie DivX? Póki co filmy odtwarzane są skokami. Dźwięk "leci" równo.
    Również film DVD jest odtwarzany źle, a przecież podobno to znaczne mniej
    wymagający format. Zainstalowałem na próbę na tym sprzęcie Windows98 SE i
    jest dobrze. Czego brakuje? Procesora, RAMu?

    Remek

  • 2. Data: 2010-04-21 13:43:50
    Temat: Re: Pentiom III 733 MHz a DivX
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > Płyta P6BAT-A+, Pentium III 733 MHZ, 256 MB RAM, Windows XP.
    >
    > Czy taki zestaw wystarczy/powinien wystarczyć do odtwarzania filmów w
    > formacie DivX?

    Tak.

    > Póki co filmy odtwarzane są skokami. Dźwięk "leci" równo.

    Problem programowy. Użyj innych kodeków, zainstaluj wszystkie
    sterowniki, wyłącz opcje poprawiania jakości obrazu, postprocessing itp

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-04-21 13:55:54
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Wed, 21 Apr 2010 15:40:40 +0200, Remek napisał(a):

    > Czy taki zestaw wystarczy/powinien wystarczyć do odtwarzania filmów w
    > formacie DivX? Póki co filmy odtwarzane są skokami. Dźwięk "leci" równo.

    Tak.
    Parę lat temu oglądałem divx'y na AMD K6 450Mhz, 384MB RAM, Matrox G450
    (mplayer kompilowany pod mga - nie wiem czy miało to znaczenie...) na
    Linuksie z jakimiś prostymi X'ami (pod KDE/GNOME potrafił się już ciąć) ;)
    --
    Marcin

  • 4. Data: 2010-04-21 14:02:38
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    Hm.... VT82C693...

    > Tak.

    aczkolwiek... niekoniecznie.

    > Problem programowy. Użyj innych kodeków, zainstaluj
    > wszystkie sterowniki, wyłącz opcje poprawiania jakości
    > obrazu, postprocessing itp.

    Dokladnie.

    Znaczy - upewnij sie, ze masz zainstalowane sterowniki
    od chipsetu, 4in1, AGP i karty graficznej, oraz ze napedy
    dzialaja w trybach DMA.

    Jesli pod Win, to w ramach kodekow uzyj ffdshow.

    Mozesz tez sprawdzic z poziomu jakiejs dystrybucji
    liveCD linuxa.

    Jak nie bedzie poprawy, to poszukaj latki na stare
    chipsety VIA wlaczajacej "przeplot" bankow pamieci
    ("VIA memory interleave enabler" czy jakos tak).

    Jesli i to nie pomoze, to podziekuj nieznanym inzynierom
    z VIA, bo na intelowym BX ten procesor spokojnie daje rade ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 5. Data: 2010-04-21 14:17:06
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    > wymagający format. Zainstalowałem na próbę na tym sprzęcie Windows98 SE i
    > jest dobrze. Czego brakuje? Procesora, RAMu?

    Do plików DivX wystarczy, ale weź pod uwagę fakt, że tak od 10 lat DivX jako
    taki jest dość rzadko używany. Używane są na przykład Xvid, H.264. Ten drugi
    wymaga procesora około 1GHz do odtwarzania plików w rozmiarze 720x480. Do
    tak starego kompa jak Pentium III muszą to faktycznie być pliki DivX, czyli
    dość prymitywne i musisz mieć niezbyt nowe kodeki lub nowe, ale z
    wyłączonymi wszelkimi opcjami ulepszania jakości (post processing), mają po
    prostu dekompresować film. Wtedy się da.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 6. Data: 2010-04-21 14:19:22
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > Hm.... VT82C693...

    Heh, przyznam się że z rozpędu i bez googlowania założyłem, że płyta
    jest na intelowskim i815 :)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-04-21 14:22:02
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "M1SLQ" napisał:

    > Problem programowy. Użyj innych kodeków, zainstaluj wszystkie sterowniki,
    > wyłącz opcje poprawiania jakości obrazu, postprocessing itp

    Zainstalowane są:

    - directx_9c_redist.exe
    - realalt190.exe
    - DivX511.exe
    - K-Lite_Codec_Pack_551_Full.exe

    Karta graficzna Radeon 9200 se.

    Sterownik chipsetu VIA456.

    Co zmienić np. z kodeków?

    Remek

  • 8. Data: 2010-04-21 14:35:12
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Vituniu" napisał:

    > aczkolwiek... niekoniecznie.

    A co w takim razie z DVD - MPEG2, który jest podobno 10 krotnie mniej
    wymagający od MPEG4?

    Remek

  • 9. Data: 2010-04-21 16:03:52
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > wymagający format. Zainstalowałem na próbę na tym sprzęcie Windows98 SE i
    > jest dobrze. Czego brakuje? Procesora, RAMu?

    Sprawdziles z ciekawosic jakie jest uzycie procka i ramu w trakcie
    odtwarzania ?

    Fantom

  • 10. Data: 2010-04-21 16:21:05
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > Co zmienić np. z kodeków?

    Na właściwej grupie na pewno uzyskasz dokładniejszą odpowiedź, ale na
    początek wywal DivX5 i K-Lite, a w ich miejsce zainstaluj najnowsze
    FFDSHOW