    From: mt <f...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pentax też chce bezlusterkowca
    Date: Sat, 04 Feb 2012 19:37:32 +0100

    Tomasz Holdowanski pisze:

    > Może następny korpus będzie miał przednią sekcję odłączaną jak
    > pierścień makro, a pod spodem byłby dalej bagnet K, ale odpowiednio
    > bliżej matrycy?

    No właśnie o czymś takim pisałem, pod spodem nie musi być nawet bagnet
    K, bo na krótszy rejestr podpinanie obecnych szkieł z tym bagnetem i tak
    nie miałoby sensu. Chociaż moim zdaniem Pentax nie zdecyduje się raczej
    na coś takiego. Jeżeli ktoś zrobi coś takiego, to raczej pierwszym
    będzie Sony, zwłaszcza, że wszystkie "klocki" już mają, dwa standardy
    mocowania są, osobny moduł z bagnetem A i AF fazowym jest, ubrać to
    teraz zgrabnie w jakieś body pokroju SLT A-35 i jest wygodny,
    dwubagnetowy aparat :)

    > Może też Pentax wypuści serię szkieł
    > zagospodarowujących pustą teraz klatkę lustra? To mogłoby być piękne -
    > solidny zoom wystający poza korpus tyle co naleśnik...

    Tylko, że wciąż teoretycznie byłby to bagnet K, to kompatybilność byłaby
    tylko w jedną stronę, analogicznie jak z bagnetami EF i EF-S

    --
    marcin