  • Data: 2012-02-05 23:27:11
    Temat: Re: Pentax też chce bezlusterkowca
    Od: John Smith <j...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-05 23:58, Janko Muzykant pisze:

    > Uwaga, napiszę teraz coś, co okazuje się być wielką tajemnicą. Dostępną dla
    najwybitniejszych umysłów jedynie, które z rzadka
    > niezależnie to odkrywają. Otóż PRZED ZAPISEM MOŻNA SOBIE ZDJĘCIA ZMNIEJSZYĆ.
    > Sam na to wpadłem i wszystkie zdjęcia z penów zapisuję w rozdzielczości 5Mpx.
    Szkła, które mam więcej nie wyciągają.

    O ile chodzi o jpegi, bo z RAW-ami już trochę gorzej.

    Mi moje 8Mpix z 350D w zupełności wystarczają.
    Mogę bez zastanawiania się zostawiać jako oryginały (6-7MB każdy) i przechowywać na
    byle jakim przenośnym dysku USB (ostatni 250GB
    kupiłem parę miesięcy temu za 119PLN i jeszcze na parę lat wystarczy), przeglądać i
    obrabiać bez czekania aż się załaduje. Na
    6-letnim lapku (wartym 700PLN), który w zupełności wystarcza do ich obróbki.
    Dowolny współczesny Canon dałby mi 3 razy większe RAW-y, na które musiałbym czekać
    trzy razy dłużej na załadowanie i przetwarzać
    trzy razy dłużej. Niestety sRAW i mRAW to nie to samo i nie jest dostępne w tanich
    korpusach.

    Pozdrawiam,
    Traktując podnoszenie rozdzielczości jako zło konieczne, potrzebne do zwiększania
    sprzedaży i obniżania ceny korpusu.

    --
    Mirek