  • Data: 2009-03-20 01:20:15
    Temat: Re: Pentax jeszcze bardziej niszowy...
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    KILu pisze:
    > Pentax mial pare bardzo ciekawych modeli - chocby "designerski" Optio X
    > czy WP, wodoodporny i z szeregiem bardzo ciekawych opcji, typu
    > zapamietywanie dowolnych wybranych ustawien (wliczajac ogniskowa i focus),
    > MF, "pan focus" (kazdy aparat powinien miec cos takiego - wylaczasz AF, a
    > duza GO sprawia, ze i tak wszystko jest ostre) czy swietne macro. Problem
    > w tym, ze Pentax nie kojarzy sie tak, jak Canon czy Nikon (ktory przeciez
    > tez przez ostatnie lata pokazal bardzo malo w dziedzinie kompaktow, a
    > jednak cieszy sie popularnoscia) czy powszechnie kojarzone z porzadna
> [...]

    Wybacz, ale to nie jest nic nad wyraz lepszego, ciekawego i interesującego.
    Mnie mało obchodzi, co z czym się kojarzy i jak firma na tym korzysta
    lub nie. Interesuje mnie za to co dostanę. Przy pentaksie mam wrażenie,
    że nigdy nie było czegokolwiek wybijającego się z tłumu.
    Wodoodporny pierwszy to był chyba olek i wyreklamowali go odpowiednio.
    To co miało optio X miało conajmniej kilka aparatów jak np nikony
    coolpixy i jakoś nie miały dzięki temu wielkiej sławy.

    Co do funkcji to wymieniasz rzeczy, które nie są niczym nadzwyczajnym.
    MF to ma każdy kompakt canona nawet. I to MF tak naprawdę psu na budę na
    LCD. Co do macro to raczej kojarzą mi się z nim coolpiksy, ale to też
    nie jest funkcja szczególnie porządana w największym stopniu i nawet jak
    tam trochę jest lepiej niż w innych to i tak tym kariery nie zrobią.

    Ciekawe i porządne aparaty to np te z matrycami APS-C (sony R1, sigmy
    DP1, DP2), te z matrycami z większą dynamiką (fuji) czy też z
    nadzwyczajnym trybem filmowym (casio). O każdym z nich się tu mówiło
    wiele, a co o pentaksie?
    Przypominam sobie że wypuścili ultra zooma, że wypuszczali jakieś małe
    kieszonkowe, że sporo modeli ekonomicznych. Czyli coś co niczym nie
    wybija się ponad konkurencję.

    IMHO raz na jakiś czas wychodzi jakiś ciekawy aparacik kompaktowy. Póki
    co nie ma takiego, który miałby wszystko. O tych wymienionych wyżej za
    każdym razem było głośno wśród ludzi, a kiedy pentax wypuścił coś
    takiego, że ludzie o tym gadali?

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \