  • 21. Data: 2010-09-22 08:46:56
    Temat: Re: Pentax K-5 i 18-135/3.5-5.6 - oficjalnie
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-21 16:57:25 +0200, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > Ceny jeszcze nie widziałem, ale jeśli faktycznie tyle, to moja Sigma
    > może spać spokojnie.

    Na razie pojawiła się tylko cena w funtach (?600), w ojro może być
    kapkę niższa, bo zwykle brytole płacą dodatkowy podatek od zamożności
    ;-)

    > A co do aberracji chromatycznej - S 17-70 ma je większe niż mój kit
    > 18-55 z pierwszej serii

    Gdy poważnie rozważałem Pentaka przekopałem się przez setki sampli i
    większość reviusów - duża część szkieł Pentaxa (i Tokina podobnie) ma
    spore problemy z AC w porównaniu do konkurencji. Dystorsje na szerokim
    końcu też mają marnie skorygowaną (17-70, 16-50, 14 mm, 15 Ltd). Stąd
    luźne założenie, że i w tym przypadku będą podobne przypadłości, ale
    może zostanę zaskoczony (mile).

    de Fresz

  • 22. Data: 2010-09-22 10:18:31
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-22 13:11:41 +0200, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > Jeśli to stała różnica cen (bo nie wiem), to może to być efekt dość
    > liberalnego podejścia co do zwracania kupionego towaru. Łatwo zwracają
    > pod dowolnym pretekstem, np. że "sprzęt ich nie zadowolił", ale sklepy
    > muszą później wliczyć to w koszty.

    W Stansach jest jeszcze łatwiej, a ceny mają najniższe.

    > Wygląda na to, że nie opłaca się robić fotozakupów w UK?

    Nówki - AFAIK średnio, choć na używki lub starsze konstrukcje będące na
    rynku od lat bywają okazje.

    de Fresz

  • 23. Data: 2010-09-22 10:28:37
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 22 Wrz, 12:18, de Fresz <d...@N...pl> wrote:
    > On 2010-09-22 13:11:41 +0200, "Mariusz   [mr.]"
    > <l...@i...wp.pl> said:

    efekt zamoznosci
    > to może to być efekt dość
    >
    > W Stansach jest jeszcze łatwiej, a ceny mają najniższe.
    >de Fresz

    ...a w Stanach efekt biedy.
    StaM

  • 24. Data: 2010-09-22 11:11:41
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote:

> [...]

    muszą później wliczyć to w koszty.
    Wygląda na to, że nie opłaca się robić fotozakupów w UK?

    pozdrawiam

    [mr.]

  • 25. Data: 2010-09-22 17:16:37
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    AF w trybie LV - detekcja kontrastu:
    http://www.youtube.com/watch?v=KxGKSRFlMbA

    Dosyć sprawnie to robi.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 26. Data: 2010-09-23 08:47:24
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-22 19:16:37 +0200, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > AF w trybie LV - detekcja kontrastu:
    > http://www.youtube.com/watch?v=KxGKSRFlMbA
    >
    > Dosyć sprawnie to robi.

    Szkoda tylko że nie pokazali czasu ostrzenia od pełnej nieostrości.

    de Fresz