  • 21. Data: 2009-03-25 09:24:04
    Temat: Re: Pentax 645D - nareszcie
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd John Smith napisał(a):

    > Jeśli klatka ma 60x45mm, to przekątna ma 75mm.

    Tak, ale tam ma niby być matryca 32x43 mm, czyli przekątna ok. 53 mm.
    Czyli 55 mm to będzie standard.

    http://photo.net/medium-format-photography-forum/00K
    6Ku

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 22. Data: 2009-03-25 09:35:01
    Od: John Smith <u...@e...net>

    bakulik at work napisał(a):

    > Tak, ale tam ma niby być matryca 32x43 mm, czyli przekątna ok. 53 mm.
    > Czyli 55 mm to będzie standard.
    >
    > http://photo.net/medium-format-photography-forum/00K
    6Ku

    Ajć!
    To się naliczyłem :-)

    --
    Mirek

  • 23. Data: 2009-03-25 11:24:20
    Od: "Paweł Szwajkowski" <s...@g...pl>

    Michal Tyrala <w...@b...com.pl> napisał(a):

    > P645 pewnie tez bedzie kropowy, jak chyba wszystkie pozostale cyfrowe
    > sredniaki. ;)

    Dokladnie MF byly kiedys trzy, 6x7, 6x6, 6x4,5 [cm]
    Jak na razie nie ma cyfry o chociaz najmniejszym mozliwym MF czyli 6x4,5cm.
    Wszystko to tylko przerosniete FF.

    szwayko

  • 24. Data: 2009-03-25 11:46:03
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Paweł Szwajkowski napisał(a):

    > Dokladnie MF byly kiedys trzy, 6x7, 6x6, 6x4,5 [cm]
    > Jak na razie nie ma cyfry o chociaz najmniejszym mozliwym MF czyli 6x4,5cm.
    > Wszystko to tylko przerosniete FF.

    Ten:

    http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/p6
    5-plus-field.shtml

    jest reklamowany jako pierwszy naprawdę full frame MF.
    Sensor ma 54 * 40 mm - jak to się ma do realnej kaltki 6 * 4.5?

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 25. Data: 2009-03-25 12:18:00
    Od: Pawel_W <p...@g...com>

    On 25 Mar, 11:46, Jan Rudziński <j...@a...net> wrote:
> [...]
    >
    > jest reklamowany jako pierwszy naprawdę full frame MF.
    > Sensor ma 54 * 40 mm - jak to się ma do realnej kaltki 6 * 4.5?

    Chyba nieźle. Z tego co słyszałem, to 6x6 ma rozmiar klatki coś ok.
    55x55mm.

  • 26. Data: 2009-03-25 12:29:28
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Paweł Szwajkowski napisał(a):

    > Dokladnie MF byly kiedys trzy, 6x7, 6x6, 6x4,5 [cm]

    A 6x9 cm? Już LF? ;)

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik
    pisząc na priv skonstruuj adres e-mail wg wzorca z nagłówka
    Lud ma prawo się wypowiadać. I tak nie będzie wysłuchany, ale prawo ma.

  • 27. Data: 2009-03-25 12:50:57
    Od: Pawel_W <p...@g...com>

    On 25 Mar, 12:29, bakulik at work <i...@n...polska> wrote:

    > A 6x9 cm? Już LF? ;)

    Tak, ale już po cropie. ;)

  • 28. Data: 2009-03-25 14:49:06
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 11:24:20 +0000 (UTC), Paweł Szwajkowski wrote:

    > Dokladnie MF byly kiedys trzy, 6x7, 6x6, 6x4,5 [cm]

    Nie no srajtasme to się jeszcze w 6x9 naswietla(ło) ;-)
    Tzn w aparatach MF, bo w zadkach do LF (czy samorobnych otworkach) to
    mozna jeszcze na takie panoramki 6x12, 6x18 :)

    A jesli mnie pamiec nie zawodzi, to 6.5x9 to juz najmniejszy wielki
    format jest ;)

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 29. Data: 2009-03-25 15:08:00
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 12:46:03 +0100, Jan Rudziński wrote:
    > http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/p6
    5-plus-field.shtml

    > jest reklamowany jako pierwszy naprawdę full frame MF.
    > Sensor ma 54 * 40 mm - jak to się ma do realnej kaltki 6 * 4.5?

    W instrukcji od Broniki SQ pisze ze 6x6 to 55.5x55.5mm, wiec to powyzej to
    chyba faktycznie pełne 645.

    pozdrawiam,

  • 30. Data: 2009-03-25 21:58:19
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Jan Rudziński" <j...@a...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest reklamowany jako pierwszy naprawdę full frame MF.
    > Sensor ma 54 * 40 mm - jak to się ma do realnej kaltki 6 * 4.5?

    To mu jeszcze trochę jednak brakuje, bo na filmie klatka miała rozmiar ok.
    56 x 44 mm.

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl