  • 11. Data: 2009-03-24 19:54:52
    Temat: Re: Pentax 645D - nareszcie
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    _645_Digital_w_2010_roku.html

    > Wszyscy go kupimy jutro, bo dziś to już sklepy zamknęli.
    > Chyba, że w tesco jest, tesco otwarte do późna.

    Leć do Biedronki!

  • 12. Data: 2009-03-24 20:05:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    >>> http://www.optyczne.pl/1719-nowość-Odmieniony_Pentax
    _645_Digital_w_2010_roku.html

    > Leć do Biedronki!

    He, w biedronce? Skąd aparaty w biedronce! Tam przecież sprzedają giepeesy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 13. Data: 2009-03-24 20:09:01
    Od: Pawel_W <p...@g...com>

    On Mar 24, 8:05 pm, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    tax_645_Digital_w_2010_roku.html

    > He, w biedronce? Skąd aparaty w biedronce! Tam przecież sprzedają giepeesy.

    Poproś o giepees z funkcją robienia zdjęć ;)

    A tak bardziej na poważnie - jeśli nie okaże się to kolejną ściemą i
    aparat faktycznie mają gotowy do produkcji, to jeśli jego cena będzie
    w okolicach Nikona D3x, to może to być ciekawa konkurencja. Ale pewnie
    będzie dużo drożej, bo to MF :(

  • 14. Data: 2009-03-25 00:08:48
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Pawel_W napisał tak:

    > to jeśli jego cena będzie
    > w okolicach Nikona D3x, to może to być ciekawa konkurencja.

    buehehehe, cena profesjonalnej puszki na poziomie jakiegos badziewia z
    minimatryczka o przekatnej 35mm? przeciez to nie ta klasa, Nikon nie jest w
    stanie zaoferowac profesjonalnego korpusu MF :P

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 15. Data: 2009-03-25 02:43:30
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > Wszyscy go kupimy jutro, bo dziś to już sklepy zamknęli.
    > Chyba, że w tesco jest, tesco otwarte do późna.

    To na kapelance 24/7. Oczywiście nie tyczy to podsklepików właśnie nie
    będących teskiem :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 16. Data: 2009-03-25 07:20:37
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 03:43:30 +0100, dominik <n...@d...kei.pl>
    wrote:

    >To na kapelance 24/7. Oczywiście nie tyczy to podsklepików właśnie nie
    >będących teskiem :)

    Ninik, a tobie światopogląd się przez tego Pentaxa nie zawali? Bo jak
    teraz swoje Sony podmienisz na tego Pentaxa a pozostałe Nikony i
    Canona (do których porównywałeś A900) na Hassle, Leafy itp. to A900
    jest już nie przyszłościowe, to jakiś dziwny krop, 645 to jest dopiero
    pełna klatka! ;) A może to jednak magia Sony?

    BPNMSP
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 17. Data: 2009-03-25 07:34:26
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:
    > Ninik, a tobie światopogląd się przez tego Pentaxa nie zawali?

    Co ma się niby zawalić?
    Jeśli wyjdzie ten średni pentax, będzie oferował szkła jasności f/1.4 w
    akceptowalnych cenach i jakości, do tego oczywiście stabilizacja
    matrycy, a to wszystko w cenie dzisiejszych pełnych klatek... Tak!
    chętnie kupię tego pentaksa jako pierwszy :)
    Nie jestem jednak takim aż optymistą :)

    Średni cyfrowy jest drogi, baaaardzo drogi.
    Szkieł, akcesoriów jest dobre kilka rzędów mniej, są więc też drogie.
    Poza kilkoma specyficznymi cechami - brak popularności jest upierdliwy.
    Osobiście wagę i rozmiary bym przebolał.

> [...]
    > Canona (do których porównywałeś A900) na Hassle, Leafy itp. to A900
    > jest już nie przyszłościowe, to jakiś dziwny krop, 645 to jest dopiero

    Podmień im wszystkim jeszcze ceny na takie jak A900 :)
    Naprawdę to fajowskie marzenie, ale niezbyt realne dziś i jeszcze długo
    długo! :)

    > A może to jednak magia Sony?
    > BPNMSP

    Właściwie to nie wiem co chciałeś wpisać tu do wątku, w odpowiedzi na
    moją uwagę, że najbliższe Janka tesco w KRK jest akurat całodobowe.
    Sony to nie jest religia do wyznawania, ot mają najbardziej
    satysfakcjonujący mnie zestaw opcji. Nie dokładaj sobie nic ponadto :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 18. Data: 2009-03-25 07:49:16
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 08:20:37 +0100, Grzegorz Krukowski wrote:
> [...]
    > teraz swoje Sony podmienisz na tego Pentaxa a pozostałe Nikony i
    > Canona (do których porównywałeś A900) na Hassle, Leafy itp. to A900

    Masz braki, A900 jest najlepsiejsze na swiecie:
    http://www.swiatobrazu.pl/_i_stanely_naprzeciw_siebi
    e_hasselblad_h3_mamiya_afdiii_sony_alpha_900__test_p
    or.html,5

    :-)

    > to jakiś dziwny krop, 645 to jest dopiero pełna klatka! ;)

    P645 pewnie tez bedzie kropowy, jak chyba wszystkie pozostale cyfrowe
    sredniaki. ;)

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 19. Data: 2009-03-25 09:08:52
    Od: John Smith <u...@e...net>

    gietrzy napisał(a):
    > Znajdzie się na grupie dobra dusza i powie jak te obiektywy się przelicza na
    > ekwiwalent 35mm -> 5D czy D3?

    Jeśli klatka ma 60x45mm, to przekątna ma 75mm.
    Dla FF 35mm klatka ma 36x24mm, przekątna ma 43mm.
    Czyli dla tego Pentaxa 55mm będzie mniej więcej jak (55*43)/75, czyli
    eq. ok 32mm dla małego obrazka. Biorąc pod uwagę, że klatka 6x4,5 jest
    jednak minimalnie mniejsza niż założyłem na początku, to raczej trzeba
    ten obiektyw traktować jak odpowiednik 35mm dla małego obrazka.

    Z racji proporcji obrazu 4/3 lepiej porównać do systemu 4/3, gdzie
    odpowiednikiem pentaxowego 55mm będzie obiektyw 16,5mm.

    --
    Mirek

  • 20. Data: 2009-03-25 09:13:50
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    >>> http://www.optyczne.pl/1719-nowość-Odmieniony_Pentax
    _645_Digital_w_2010_roku.html

    > A Sigma DP1 nie miała kilku wersji?

    Obie zdaje mi sie istnialy?

    > Poza tym ma zaistnieć do końca marca. Szkoda tylko, że do sprzedaży ma
    > wejść za rok.

    hehe