  • Data: 2015-05-14 08:29:53
    Temat: Re: Peltier, chłodzenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 14 May 2015 02:38:55 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Świętej pamięci dziadunio nie handlował lemoniadą po jarmarkach,
    > miał niewielką, lecz o dobrej opinii fabryczkę wędlin. Starczało.

    Kwestia ile tego lodu potrzebowal. 100 kg dziennie, 10kg w upalne dni,
    czy tyle aby jedno pomieszczenie schlodzic.

    Cale USA tak podobno dzialalo ... i wynalazca lodowki musial wyjechac
    do Australii, bo w USA nie bylo problemu z zimnym piwem :-)

    > No i nawet znaleźli się tacy, co zdecydowali się na realizację pomysłu.
    > Wiecej, czytałem też opracowania i analizy dotyczące wykorzystania lodu
    > do... ogrzewania domu. Lód gromadzony jest w najzimniejszej porze roku,
    > a wiosną, gdy jeszcze trzeba grzać, różnica temperatur między otoczeniem
    > a "zgromadzonym chłodem" wykorzystywana jest do napędzania silnika
    > cieplnego, który wytwarza energię do ogrzewania domu. Przy pewnym typie
    > klimatu ma to sens.

    Moze miec, ale sprawnosc niewielka.

    Byl jakis zegar nakrecany dobowymi zmianami temperatury czy cisnienia
    atmosferycznego ...

    J.