  • Data: 2015-05-14 02:38:55
    Temat: Re: Peltier, chłodzenie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Otoz to

    Świętej pamięci dziadunio nie handlował lemoniadą po jarmarkach,
    miał niewielką, lecz o dobrej opinii fabryczkę wędlin. Starczało.

    > Powiedzmy przez 12h dziennie i 90 dni ... nie tak znow duzo, 23 tony.
    > Taki niewielki basenik - 5x5x1m. Albo dwa duze szamba w ogrodku.
    >
    > Byloby calkiem realne, gdyby nie problemy zamarzajacej wody.
    >
    > Co ciekawe - basen 8x glebszy, nadal calkiem realny pod domkiem,
    > gromadzi te energie bez mrozenia - w zmianie temperatury wody o 10C ..

    No i nawet znaleźli się tacy, co zdecydowali się na realizację pomysłu.
    Wiecej, czytałem też opracowania i analizy dotyczące wykorzystania lodu
    do... ogrzewania domu. Lód gromadzony jest w najzimniejszej porze roku,
    a wiosną, gdy jeszcze trzeba grzać, różnica temperatur między otoczeniem
    a "zgromadzonym chłodem" wykorzystywana jest do napędzania silnika
    cieplnego, który wytwarza energię do ogrzewania domu. Przy pewnym typie
    klimatu ma to sens.

    --
    Jarek