eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPedalarze › Re: Pedalarze
  • Data: 2012-05-22 16:52:02
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    >>>> mysle, ze aby toczyc dalsza dyskusje, musiałbys spisać jakis swój
    >>>> własny PoRD. Bo zaczynam mysleć, ze masz zmiar zmienic ograniczenia
    >>>> predkosci na predkosci minimalne.
    >>>
    >>> Już dawno to zrobiłem. ;-)
    >>>
    >> gdzie można przeczytac?
    >
    > A choćby na tej grupie.
    > Archiwum z ostatnich 15 lat. ;-)
    >
    e, mialem nadzieje, ze cos bardziej składnego znajde.
    >>
    >>>> Wysyłasz rowerzystów tam gdzie sa piesi, czyli co prawda zmniejszasz
    >>>> ryzyko
    >>>> rowerzystów ale zwiekszasz dla pieszych.
    >>>
    >>> Oczywiście.
    >>> Ryzyko dla pieszych będzie daleko mniejsze niż dla rowerzystów na
    >>> drodze.
    >>>
    >> skąd taki wniosek?
    >
    > Prędkość i masa mają znaczenie?
    >
    no tak, tyle ze zagrożone sa obie strony a w spotkaniu rowerzysta-kierowca
    praktycznie zdrowiem ryzxykuj jedna strona.
    >
    >> Argumentacja była taka, ze samochody jezdza 3 razy szybciej od roweró
    >
    > Nie 3 a 6.

    no tak, ale to naciąganie już dawno w dyskusji upadło.
    Przypominam iz okresliliśmy srednie predkosci na:
    - rower 15
    - samochód 40
    >
    >>stąd
    >> wielkie zagrozenie dla rowerzystów.
    >> Ale rowerzysci tez jezdza 3 razy szybciej niz piesi.
    >
    > Ale różnica to 10 km/h, a nie 100 km/h.
    > Nawet jak wpadniesz przy 10 km/h w mur to niewiele Ci się stanie.
    >
    Ale drogi weższe, ruch mniej skoordynowany (po pasach mozna chodzic bez
    uprawnien w przeciwienstwie do jazdy samochodem no i mozna chodzic jak sie
    chce a nie po pasach i w kierunku) wiec byc moze ryzyko obrazen mniejsze
    ale za ro ryzyko wydarzenia wieksze.
    No i to co pisałem wyzej - w zdecydowanie wiekszym stopniu ponoszone przez
    obie strony.
    >
    >>> I będzie wygodny, tyle że nie dla rowerzystów.
    >>> Ale wcale nie uważam, że to są święte krowy, których wygoda ma być
    >>> celem nadrzędnym, a wręcz przeciwnie.
    >>> Chcą uprawiać swoje fanaberie, to muszą pocierpieć i nie przeszkadzać
    >>> w normalnym transporcie, w tym zarabianiu na życie.
    >>>
    >> znów mylisz pojecia.
    >> Dlaczego uwazaszx, ze dojazd rowerem do pracy to nie jest zarabianie na
    >> zycie?
    >
    > Mówimy o ogóle, a nie o Waszych marginesach.
    >
    aha, czyli ludzie dojezdzajacy rowerami do pracy to nadal 1% rowerzystów?

    >> Moje postulaty są słuszne, a czy jakiś rowerzysta uzna ich realność
    >>> wisi mi i powiewa.
    >>>
    >> skoro są słuszne, to na pewno łatwo uda ci się je przeforsować do
    >> prawodawstwa.
    >
    > Nie widzę związku.
    > Podobnie jak między słusznością czegoś a polityką i prawem.
    >
    ale nie sugerujesz całkowitego oderwania powyższych od siebie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "W demokracji wolno głupcom głosować,
    w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: