  • 161. Data: 2013-09-15 16:06:35
    Temat: Re: Patrz w lusterka, mercedesy są wszędzie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

    Sunday, September 15, 2013, 2:43:16 PM, you wrote:

    > A jaka jest idea ubezpieczeń? Bo w tym OC idea jest taka, aby
    > poszkodowany miał wypłacone odszkodowanie, a nie żeby sprawca pozostał
    > bogaty. Jedynym sensem istnienia braku regresu jest zmniejszenie chęci
    > do ucieczki z miejsca wypadku.

    Bogaci sprawcy są w zdecydowanej mniejszości. Ideą ubezpieczeń jest
    to, żeby poszkodowany nie był zalezny od wielkości majatku sprawcy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 162. Data: 2013-09-15 16:07:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, September 15, 2013, 3:12:43 PM, you wrote:

    > No nie, idea ubezpieczenia to jest to aby pozostac bogatym.

    Nie - żeby nie pozostać bez srodków do zycia i możliwości spłaty
    poszkodowanego.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 163. Data: 2013-09-15 16:11:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Sep 2013 16:07:15 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Nie - żeby nie pozostać bez srodków do zycia i możliwości spłaty
    > poszkodowanego.

    To OC.
    Ale w socjalizmie zyjemy, za dlugi sie nie zamyka, zarabiasz malo, to
    ci nie moga zabrac duzo, wiec przed czym sie tu ubezpieczac ? :-)

    J.

  • 164. Data: 2013-09-15 17:20:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-09-14 23:38, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Sat, 14 Sep 2013 22:56:54 +0200, J.F. napisał(a):
    (...)

    > Zasadniczo to właśnie różni miasto od niemiasta i dlatego w mieście
    > obowiązuje 50, żeby właśnie taki (i różne inne) manerwy dało się wykonać.

    50km/h to nie tylko z tych przyczyn.

    > Bo zakładając że zewsząd może pojawić się ktoś lecący 200km/h, to
    > faktycznie jazda w mieście w zasadzie byłaby niemożliwa.

    J.F to nawet już przyjął, że 130km/h to niewielka prędkość w mieście
    i w czym problem:>

    > Do tego w mieście ruch jest tak gęsty że kolizje tak czy siak zdarzać się
    > będą. I dlatego też trzeba jeździć z taką prędkością żeby te kolizje nie
    > oznaczały pewnej śmierci dla wszystkich wokoło.

    Otóż to. Przy okazji ktoś zapomniał, że po mieście poruszają się
    też inni użytkownicy, ze względu na których jest między innymi
    50.

    > A drogi dwujezdniowe o dwóch pasach ruchu, to już w ogóle są zdradliwe -
    > wygląda to "prawie jak autostrada" kierowcy więc pędzą,

    "Prawie jak autostrada"? Skąd to wziąłeś? Gdzie Puławska czy inna
    Marszałkowska wygląda "prawie jak autostrada"? Takich dróg jest
    niewiele i tam skrzyżowania są rzadkie i odseparowany jest ruch
    pieszych, rowerzystów itd.

    > a tak naprawdę na
    > skrzyżowaniu łatwiej o dzwon niż na zwykłych dwukierunkowych o jednym
    > pasie.

    Z racji natężenia ruchu tak.

  • 165. Data: 2013-09-15 17:34:00
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-09-15 15:42, J.F. pisze:

    > Ale co - wolisz miec ubezpieczenie osobowe i problem, bo zona nie
    > moze, ojciec nie moze, brat nie moze ... ?

    Ubezpieczenie osobowe to bardzo dobry pomysł.

    > Ani znajomy nie moze, jak razem jedziecie, a ty zmeczony jestes ?

    Zadzwonisz do ubezpieczyciela i poinformujesz o sytuacji.

    > No, jesli od lat placisz OC i masz mala szkodowosc ... czemu nie ?

    Argumentacja idiotyczna, choć prawdziwa.

    > A to efekt uboczny. Kiedys babcie i ciotki sie wyczerpia i przyjdzie
    > ubezpieczyc na siebie. Kiedys system uszczelnia i nie bedzie tak
    > latwo.

    Po co więc czekać i pozwalać innym na takie kombinacje? Uciąć w
    zarodku.

    > I okazuje sie ze ci piraci wcale tak duzej szkodowosci nie maja, za to
    > kosztuja niektorzy kapelusznicy - jezdza wolno, ale nieuwaznie ..

    Statystyka mówi zupełnie co innego, a Ty się bawisz w populizm.

    > Jesli przez wiele lat nie owocuje wypadkiem ... to chyba dobrze :-)

    A jaki wypadek masz na myśli? Bo wiesz, wielu z tych artystów to miewa
    wypadki 'nie ze swojej winy', dała dyla, bądź tylko mandatów
    nazbierała...

    > Wolisz po amerykansku ? Karac dodatkowo znacznie wyzej niz mandatami ?

    Takich artystów? Czemu nie.

    > Tu byla Warszawa, wiec powiedzmy ze celowe przekroczenie,

    Co chciałeś przez powyższe powiedzieć? Znaczy jak w W-wie to
    celowo przekraczają, czy tak przypadkiem?

    > ale nie zauwazyc znaku sie zdarza. A ty co - z automatu regres ?
    >
    > I czemu tylko predkosc ?

    Czemu tylko prędkość?

    > Ten z opla to powinien wiedziec ze tam sa
    > trzy pasy i trzeba zachowac potrojna ostroznosc ..

    Ten z Opla zapewne jak zwykle zachował potrójną ostrożność, ocenił
    sytuacją wg tego co widział i pojechał na spokojnie. Niestety nie
    założył, że jakiś debil tam może ciąć prawie 3x i doszło do wypadku
    z winy zapieprzacza.

  • 166. Data: 2013-09-15 18:07:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Sep 2013 17:34:00 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > Ubezpieczenie osobowe to bardzo dobry pomysł.

    W kraju gdzie jednak nie kazdy ma samochod ?

    > Zadzwonisz do ubezpieczyciela i poinformujesz o sytuacji.

    I ubezpieczyciel bedzie mial obowiazek pracowac non stop ?
    A ja mam obowiazek miec naladowana komorke?
    A znajomy bedzie mogl prowadzic od razu, czy dopiero po podpisaniu
    aneksu do umowy ? :-P

    > Argumentacja idiotyczna, choć prawdziwa.

    Skoro prawdziwa, to czemu idiotyczna ? :-)

    > Po co więc czekać i pozwalać innym na takie kombinacje? Uciąć w
    > zarodku.

    No to powoli ucinaja. W swoim wlasnym, dobrze pojetym interesie.

    > Statystyka mówi zupełnie co innego, a Ty się bawisz w populizm.

    Podaj zrodlo swojej statystyki :-P

    > A jaki wypadek masz na myśli? Bo wiesz, wielu z tych artystów to miewa
    > wypadki 'nie ze swojej winy',

    No przeciez pisze ze wiecej kosztuja kapelusznicy, co nie potrafia
    udzielic pierwszenstwa :-P

    > dała dyla,

    Duzo daje dyla w skali kraju ?

    > bądź tylko mandatów nazbierała...

    No wlasnie - tylko mandatow. Wiec czemu zwyzka w OC ?

    > Co chciałeś przez powyższe powiedzieć? Znaczy jak w W-wie to
    > celowo przekraczają, czy tak przypadkiem?

    Nie, srodek miasta. wiezowce z prawej, wiezowce z lewej, chodniki
    przejscia, swiatla.

    Ale kiedy indziej moze mi wyprzedzany pojazd zaslonic znak, i pojade
    dalej 100, nie wiedzac ze przekraczam juz o 100%, a nie tylko o 10..

    A i w tej Warszawie - jade ... nie, nie Pulawska, jakas szeroka
    jezdnia, z prawej barierka, z lewej barierka, wszyscy mnie wyprzedzaja
    ... musi cos mi zaslonilo znak podnoszacy predkosc :-P

    No bo o innych kolega cos nie pisze :-)

> [...]
    > sytuacją wg tego co widział i pojechał na spokojnie. Niestety nie
    > założył, że jakiś debil tam może ciąć prawie 3x i doszło do wypadku

    A mnie sie tam wydaje ze nie zachowal nawet pojedynczej, i w dodatku
    byl zle wyszkolony.

    J.

  • 167. Data: 2013-09-15 18:09:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Sep 2013 17:20:21 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > J.F to nawet już przyjął, że 130km/h to niewielka prędkość w mieście
    > i w czym problem:>

    Niewielkie przekroczenie gdyby obowiazywalo 70.
    Niecale 2x byloby.

    J.

  • 168. Data: 2013-09-15 18:33:21
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 15.09.2013 18:07, J.F. pisze:
> [...]
    Do obydwu kolegów:
    przeczytajcie to co napisałem do pana "TO". Ten system da się nam i
    naszym dzieciom we znaki. tzn składki są wysokie, będą wyższe, bo mogą,
    bo szkód jest bez liku, i jedni mają kasacje jak ja i są w plecy inni
    mają kasacje i klepią krzywe auto, jeżdżą wrakiem ale sa tysiaka do przodu.
    Tak więc jak ktoś ma pomysł na zmianę - warto się podzielić
    przemyśleniami. ale sugeruje, albo byłoby miło, gdyby nie pisać ten
    pomysł jest do dupy, a pomysłodawca ma krzywe nogi i jest garbaty.
    Lepiej by było - popatrzeć na pozytywy a to co wydaje się niepoprawne -
    skorygować.
    krótko- ubezpieczanie kierowców a nie tylko aut, eliminuje 50% tych
    którzy używają auta tylko po to aby 1 listopada jechać na groby. Zgoda?
    Jak staruszek jest pełen werwy, jeździ do kościoła, na targ, do siostry,
    wnuków - zapłaci. Jak mało jeździ - wsadzi prawo jazdy w szybkę i
    sprzeda auto. To mogło by być obowiązkowe, i nie drogie. reszta jak kto
    chce - wolna amerykanka. stawiam na to że wtedy ubezpieczyciele wykazali
    by się wielką twórczością. poczynając od tego ze jednym ubezpieczeniem
    mogły by być objęte wszystkie auta jednego właściciela, (czyli taniej)
    do sprawdzania refleksu, umiejętności panowania nad autem i sprawdzania
    punktów karnych, mandatów - czyli dla większości drożej. Tak samo sprawa
    GPSów w autach - one by znacznie obniżały wysokość składki. Brzmi
    dziwnie? skomplikowanie? podejrzanie? No to zostawmy tak jak jest.
    Pamiętajcie jednak że narazie dywagujemy kto bardziej winny, kierowca
    opla czy merca, ale MY płacimy za to wszyscy...
    ToMasz

  • 169. Data: 2013-09-15 18:51:47
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 15.09.2013 14:43, Liwiusz pisze:

> [...]
    > poszkodowany miał wypłacone odszkodowanie, a nie żeby sprawca pozostał
    > bogaty. Jedynym sensem istnienia braku regresu jest zmniejszenie chęci

    już tłumacze: moja mama od 1978 roku ma prawko i samochody, a do dziś
    nie spowodowała ani jednego wypadku. Ubezpiecza prawie przez cały ten
    czas 2 lub (sporadycznie) 3 auta. razem będzie ponad 70 lat
    bezszkodowości. (Często musiała płacić AC chociaż nie chciała.) Teraz
    tak: OC chroniło tych który mogłaby zrobić krzywdę, i samą mamę od jej
    błędów. Tylko że ona wiedziała w 1978 że do końca życia w nikogo nie
    walnie. tzn na parkingu (i z portfela zapłaci)- może tak, ale na drodze
    - niema szans. rozbije to na 2 ubezpieczenia:
    1. obowiązkowe - z którego zostaną SKREDYTOWANE szkody które wyrządzę, a
    ja je spłacę (i wtedy znowu siądę za kierownice). Ubezpieczyciel
    zabezpiecza tylko interes poszkodowanego i, ponosi tylko koszty kredytu,
    więc cena takiego ubezpieczenia powinna być mała
    2. dobrowolne - ubezpieczenie mojego dupska w razie niewypłacalności -
    zakres i warunki - dowolne. Zakładam że jak się ma bmw i 20 wiosen to
    będzie trzeba zapłacić 2 razy tyle co teraz, jak się ma 35 lat
    bezszkodowości to mniej niż 50% tego co teraz.....
    ToMasz

  • 170. Data: 2013-09-15 20:32:55
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "R2r" <b...@a...pl>

    Precedensowy_wyrok__Winny__choc_mial_pierwszenstwo.h
    tml#BoxSlotII3img

    > Od dawna twierdzę, że gdyby "posiadanie pierwszeństwa" nie było
    > traktowane przez sądy i policję jako nadrzędne prawo, praktycznie
    > zwalniające od innych obowiązków i zakazów (przynajmniej w znaczeniu
    > czynników sprawczych zdarzeń drogowych) a winę przypisywano by tak, jak
    > ona się rozkłada rzeczywiście (tak naprawdę bardzo rzadko leży ona po
    > jednej stronie) to w ruchu drogowym byłoby zdecydowanie bezpieczniej.

    Gdyby tak było a tutaj zdaje się zupełnie absurdalnie uznano jedynym winnym
    tylko tego, kto akurat miał pierwszeństwo bez udziały tego, kto go nie miał.

    > Dla mnie w sentencji jest zastanawiające jeszcze, jak nisko sąd ocenia
    > stratę obojga rodziców zwłaszcza dla człowieka, który tak naprawdę
    > zaczyna dopiero wchodzić w dorosłość i do samodzielności mu jeszcze
    > pewnie daleko:
    > "[Paweł Cz.] będzie musiał pokryć koszty procesu, pełnomocników strony
    > przeciwnej i wypłacić 40 tys. zł osieroconemu Dominikowi."

    Ale, że co ? Jakby kloszarda puknął to jego wina byłaby nieistotna ? Jak dla
    mnie to jest właśnie nieistotne. Mamy się zastanawiać czy dany ludzik ma
    dzieci czy nie ma, i jak nie ma to go ewentualnie puknąć a tego co nie ma
    nie pukać bo odszkodowanie. Puknij Ty się w makówkę !!!

    Puknij się po raz drugi