  • 171. Data: 2013-09-15 20:38:16
    Temat: Re: Patrz w lusterka, mercedesy są wszędzie
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl>

    > tak, ale ten młody jeszcze o tym nie wie. za 10 lat będzie odwiedzał
    > groby, a przy wyjściu z cmentarza jakiś AMG będzie ruszał z piskiem opon.

    > Mam nadzieje że się mylisz, i płacił będzie sprawca a nie ubezpieczyciel.
    > za zabicie 3 osób ile sie traci zniżki? 10%? PRawda?

    Puknij się. Jakby miał płacić z własnej kieszeni to by to ubezpieczenie nie
    miało żadnego sensu.

  • 172. Data: 2013-09-15 20:40:36
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl>

    > w zeszłym tygodniu ktoś pisał ze w Skandynawii złapali kolesia 140/50km/h
    > i wylądował na tydzień u czubków na obserwacji
    > Przydało by się u nas

    Tak samo przydałoby się wysyłać na obserwacje tutejszych pisarzy

  • 173. Data: 2013-09-15 20:43:37
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Przy tych prędkościach to kierowcę należałoby uniewninnić z powodów
    > psychiatrycznych i zamknąć w zakładzie lecznicznym ;)

    Za karę

    .... czyli grzech pierworodny

  • 174. Data: 2013-09-15 21:17:35
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-09-14 21:21, t? pisze:

    > No właśnie nie widział, kierowca powinien umieć zauważyć samochody
    > znajdujące się niemal na wprost niego i ocenić ich prędkość, niezależnie
    > czy jadą 50 czy 150.
    Również za górką, ślepym zakrętem itd...

    Tak na podstawie zgromadzonych dowodów ustalił sąd wskazując winnego,
    choć o jego niedorozwoju umysłowym brak danych:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Niepe%C5%82nosprawno%C5
    %9B%C4%87_intelektualna_w_stopniu_lekkim

    > Póki co nieprawomocny i bardzo wątpię, żeby się utrzymał.

    Trzymam kciuki za taki wyrok :)

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

  • 175. Data: 2013-09-15 21:26:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    tᴏ wrote:

    > Nie ma szans zauważyć wielkiego auta jadącego 130? Jesteś ślepy?

    mogę zobaczyć auto ale mam prawo zakładać, że auto jedzie zgodnie z
    przepisami... i do tego mam prawo dopasować manewry wykonywane na drodze.

    Wyrok jest właściwy...

  • 176. Data: 2013-09-15 21:27:03
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Podstaowowe kryterium sensu/bezsensu zawarcia ubezpieczenia jest takie, że
    > warto ubezpieczać się jedynie od ryzyka na którego poniesienie mnie nie
    > stać.

    Normalne ubezpieczenie to zwykła gra losowa. Wcale nie chodzi o to czy Cię
    stać na niepłacenie tylko czy wyjdziesz na tym lepiej niż nie płacąc. Ktoś
    Ci buchnie samochód to kupisz drugi, ktoś Cię puknie na parkingu to Ci
    naprawią, poślizgniesz się na skórce od banana i urzesz to rodzina dostanie
    kasę. Ale to normalne ubezpieczenia. A to co proponujesz to po prostu nie
    jest ubezpieczenie.

  • 177. Data: 2013-09-15 21:33:43
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Ubezpieczenie obowiązkowe jest tu na tyle specyficznym ubezpieczeniem, że
    > ideach mających sens w przypadku ubezpieczeń dobrowolnych, można
    > zapomnieć.
    >
    > A przynajmniej rozdzielić je na część obowiązkową i dobrowolną.

    Rozumiem, że tę obowiązkową część też potem będzie należało rozdzielić na
    część obowiązkową i dobrowolną :-)

  • 178. Data: 2013-09-15 21:34:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    tᴏ wrote:
    > Tak zupełnie szczerze mówiąc, to dla mnie tu jest współwina, ale
    > jednak z naciskiem na kierowcę Opla, bo nie miał pierwszeństwa. Jakby
    > ten Mercedes nie jechał, to by go zobaczył, gdyby patrzył, przed
    > skrętem w lewo jest przynajmniej kilka sekund na obserwacje drogi.
    > Poza tym mając PJ powinien umieć ocenić, czy ktoś jedzie 50 czy 150.
    > Moim zdaniem kierowca Opla mógłby być bez winy tylko w sytuacji,
    > gdyby Mercedesa zauważyć nie mógł, co czasem zdarza się gdy
    > skrzyżowanie jest tuż przed ostrym łukiem, ale tutaj droga była
    > prosta.

    wybacz ale pierdolisz...

    bardzo często jest taka sytuacja że wykonujesz manewr włączenia do ruchu czy
    wyprzedzania zakładając że droga to nie tor wyścigowy i z zazakretu czy z
    zagórki nie wyleczi wariat jadący 250km/h.

    W sporej ilosci miejsc nie można by sie nigdy właczyć do ruchu.
    daleko szukają nawet nie mógłbym nigdy wyjechać z domu, bo po lewej jest
    górka i jakby tam jechał mistrz keirownicy to móglby mnie strasnąć i
    pierdolić że wymusiłem na nim pierwszeństwo.

    Dodajmy do tego że nawet jeśli pędzimy to mamy obowiązek dostosować sie do
    warunków drogowych i mamy obowiązek nie doprowadzać świadomie do wypadków.

  • 179. Data: 2013-09-15 21:35:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Pyra wrote:
    > Żeby jechać - trzeba widzieć.
    > No albo założyć że nikt nie jedzie nierozsądnie szybko, ale to
    > założenie z którym szybko się trafia na cmentarz.

    ale zdajesz sobie sprawę że w wielu miejscach nigdy by się nie dało włączyć
    do ruchu?

  • 180. Data: 2013-09-15 21:37:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Pamiętasz jak megrims przywalił mając pierwszeństwo - ledwie spod
    > świateł ruszył a już zahamować nie zdołał. Te Mercedesy z silnikiem
    > 6.3 mają chyba jakiś feler ;)

    feler to mają kierowcy... i policaje takim powinny odbeirać PJ