  • Data: 2009-04-15 06:07:07
    Temat: Re: Patent na dekielek bez uszka
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Apr., 23:16, "awygo" <a...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik <j...@a...at> napisał w
    wiadomościnews:6135e5b9-8bd5-458f-a1f1-865db4a5a29d@
    k8g2000yqn.googlegroups.com...

    > Każdy dodatkowy element wprowadzony do układu MUSI mieć wpływ na jego pracę.

    brzmi madrze tylko nie wprowadzasz filtra UV du ukladu pracy AF.

    w zasadzie matryce sa nieczule na UV. Bywaja filtry podbarwiane tzw
    przeciwmgielne z lekkim cieplym zafarbem - zgadzam sie ze one moga
    miec jakis wplyw na prace AF (podobnie jak barwne filtry polowkowe) .
    Filtry bezbarwne miec nie moga.

    > Mówię o układzie, a nie tylko mechanizmie AF. Choć przyznaję, że tak
    > drastycznego pogorszenia jakości jeszcze do tej pory nie widziałem. A oto
    > przykład:http://img2.imageshack.us/gal.php?g=img0004
    pyt.jpg
    > Nietrudno zgadnąć, które zdjęcie robione było z kiepskim filtrem. Obydwa ze
    > statywu.

    ale nie myl gorszej rozdzielczosci obrazu z gorsza praca AF.
    Wcale wplyw filtra nie musial byc negatywny na prace AF czyli
    doladnosc ostrzenia.
    Owszem nie mam watpliwosci ze slaby filtr , glownie z marnymi
    powlokami przeciwodblaskowymi moze zaburzyc rozdzielczosc obrazu ,
    pojawia sie flary itp ale nie ma dodowdow , ze wplywa wlasnie na AF.
    A dopoki takich dowodow nie ma i niekt tego nie wykazal jakimis
    pomiarami nie ma podstaw by przyjac , ze filtr UV zakloca prace AF.

    Prosta watpliwosc dotyczaca prezentowanych zdjec:
    wyobrazmy sobie ze autor zdjec nie czyscil regularnie powierzchni
    filra , byl on zakurzony , moze mnial nawet jakies odciski.
    Oczywiscie , ze taki zakurzony filtr bedzie zaburzal rozdzielczosc
    obrazu - musi byc mniej ostry.
    I wyobrazmy sobie ze w celach porownawczych zdjal filtr - zdjecie
    okazalo sie rzeczywiscie ostrzejsze.
    Ale powodem poprawy jakosc byloby nie zdjecie filtra a zdjecie
    zanieczyszczen .Oto mozliwe scenario.

    NIe wiem czy tak bylo , ale na podstawie jednego zdjecia nie
    wysuwalbym wnioskow ogolniejszych , ze filtry pogarszaja prace AF ,
    ale oczywiscie zanieczyszczone pogarsza rozdzielczosc obrazu.

    Ale generalnie zasada ze na filtrach nie powinno sie oszczedzac jest
    sluszna.

    XXX