  • Data: 2009-04-14 21:14:40
    Temat: Re: Patent na dekielek bez uszka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dOn Tue, 14 Apr 2009, z/svc wrote:

    > Czy mógłby ktoś coś więcej na ten temat - okrutnie mnie to
    > zaintrygowało!

    Pomysłu na objaśnienie BF przy kompakcie nie mam.
    Co innego z nieostrością jako taką.

    > rzeczywiście jest to możliwe, że filtr UV przeszkadza w poprawnym
    > działaniu auto-focusa?

    Weź i popatrz przez jakąś tanią szybę okienną.
    Z trochę dalsza.
    Widać jak "fałduje" obraz.
    Jak szyba jest blisko optyki, to takie "fałdowanie" musi powodować
    nieostrość, z grubsza tym większą im mniejsza przysłona (czyli większa
    powierzchnia zbierająca światło) - oczywiście dla dużych apertur
    i kilku "fałd" mieszczących się w "źrenicy" zachowanie może być już różne.
    Po uświadomieniu sobie że jeden piksel kompakta to raptem dwa albo
    trzy mikrony, widać jak małe "zafałdowanie" się będzie liczyło.

    pzdr, Gotfryd