  • 31. Data: 2017-07-07 14:34:11
    Temat: Re: Paski LEDowe na 230V
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-07-07 o 14:22, Piotr Gałka pisze:

    > Kilka miesięcy temu potrzebowałem zasilacz do taśmy - znalazłem SellNeo
    > i OneLED, a byłem tylko w OneLED.
    > Masz na myśli któryś z nich?

    Tak, ten na Morenie :)
    A jak wrażenie z tego pierwszego?

    Pozdrawiam

    DD

  • 32. Data: 2017-07-07 15:24:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-07-07 o 14:34, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Tak, ten na Morenie :)
    > A jak wrażenie z tego pierwszego?

    Ten pierwszy jest na Morenie - tam nie byłem.

    Potrzebowałem zasilacz, bo stary piszczał.
    Znalazłem dwa sklepy w pobliżu. Tańszy był w OneLed.
    Zadzwoniłem - nie ma - mam zamówić na stronie.
    Nie zdążyłem a zadzwonili, że chcą mi mocniejszy (o jakieś 10zł)
    sprzedać w cenie tego co chciałem - kupiłem.

    Była jakaś okazja na którą się mogli powołać, że to z tego powodu. Może
    to był dzień darmowej wysyłki (nie kojarzę jakiejś innej okazji, ale nie
    wykluczam). Datę to mógłbym sprawdzić w domu.

    Nic więcej nie potrafię powiedzieć.
    P.G.

  • 33. Data: 2017-07-07 15:36:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2017-07-07 o 13:02, J.F. pisze:
> [...]
    575bbca6e7/KA-3528MGS(Ver.1).pdf

    >Podesłałem przykłady żebyś obejrzał obudowy, a nie patrzył na
    >parametry.
    >Jak chcesz porównywać parametry to już musisz sam poszukać pdf-ów
    >jednego producenta.

    Ale parametry sa wlasnie interesujace, i to nie jednego producenta :-)

    >No bez przesady. Inna konstrukcja obudowy i można kawał radiatora
    >użyć
    >efektywnie. Mam wrażenie że masz jakąś niechęć do choćby rzucenia
    >okiem
    >na to o czym piszesz :(

    Rzucilem rzucilem. I masz np tranzystor 250W, a z rachunku wynika, ze
    rezystancja termiczna obudowy pozwala na 150W.
    Wiecej to na Antarktydzie.

    >Tak myślałem :(
    >Tak, bardzo istotne. Popatrz gdzie jest struktura w 3528. Dla 2835
    >nie
    >widać, ale ona jest właśnie na tej nóżce co "jest bardziej". I
    >tamtędy
    >ciepełko sobie ucieka, przez cienką blaszkę przylutowaną do padu. Z
    >3528
    >też, ale nie "na grubość, tylko "na długość, więc odprowadzenie
    >ciepła
    >zupełnie inne. Jak przy TO-251 i TO-92.

    Na rysunku w obu blaszki podwiniete, tylko jedna bardziej.
    Moze na plytce to ma znaczenie, szczegolnie cienkiej na aluminium, ale
    na folii ?

    No dobra, moze i takie 180/120 mW z tego wynika.

    >Dlaczego moc ma być mniejsza? Chyba nie rozumiem.

    Pojedyncza dioda mniejsza dopuszcza.
    A ograniczenie jest raczej termiczne, a temperatura obu typow raczej
    podobna.

    Wiec ryzyka naklejenia na MDF nie widze ... chyba, ze co innego miales
    na mysli.

    >Oczywiście. Bo i skąd?

    No jak skad ? Producent i sprzedawczyk jest zobowiazany podac, jesli
    nie typ diod, to co najmniej strumiena swiatla z metra.
    Ale widac za slabo zobowiazany :-)

    >Ale raczej nie należy oczekiwać że taśma 3528 będzie dawała więcej
    >światła niż 2835.

    Jesli 3528 bedzie z dobrych diod, a 2835 z kiepskich ?

    >Oko się do tego nadaje najlepiej, bo przecież kupujesz nie o to żeby
    >miernik oświetlenia coś tam pokazał, tylko żebyś dobrze widział.
    >Tylko
    >trzeba stworzyć właściwe warunki dla tego oka. Nie patrzeć na LEDy,
    >tylko na to jak oświetlają.

    I stworzyc jeszcze porownywalne warunki co potem w kuchni czy w
    pokoju.
    I nie da sie tak, ze pojdziesz do drugiego sklepu i sobie na oko
    porownasz.
    Ba, nawet w jednym sklepiej porownanie moze byc ciezkie.

> [...]
    >na
    >podstawie "jak oślepiają wzrok", bo to bez sensu.

    A tak wiele sklepow prezentuje ... co i tak jest lepsze niz "bardzo
    jasne" z Allegro czy innego neta :-)

    J.

  • 34. Data: 2017-07-07 15:44:14
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-07-07 o 15:24, Piotr Gałka pisze:

    > Ten pierwszy jest na Morenie - tam nie byłem.

    :)
    Trochę się pospieszyłem z wysyłaniem, ale uznałem że będziesz wiedział o
    co chodzi. Jak widać nie pomyliłem się :)

    Jasne, dzięki :)

    Pozdrawiam

    DD

  • 35. Data: 2017-07-07 16:10:41
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-07-07 o 15:36, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    575bbca6e7/KA-3528MGS(Ver.1).pdf

    > Ale parametry sa wlasnie interesujace, i to nie jednego producenta :-)

    Nie wątpię :) Ale to inna sprawa. Sam szukaj jak chcesz porównywać.

    > Rzucilem rzucilem. I masz np tranzystor 250W, a z rachunku wynika, ze
    > rezystancja termiczna obudowy pozwala na 150W.
    > Wiecej to na Antarktydzie.

    Nie bardzo wiem o co Ci chodzi. Ja patrzę na parametry tranzystorów i
    wszystko się zgadza. Daj linka i z czym masz wątpliwości to może wyjaśnimy.

    > Na rysunku w obu blaszki podwiniete, tylko jedna bardziej.

    Ale skąd? 3528 rzeczywiście ma podwinięte blaszki, ale 2835 nie. To
    footprint jest podobny nie oznacza że podobna jest konstrukcja.
    Nieprzypadkowo obudowa jest znacznie cieńsza.

    > Moze na plytce to ma znaczenie, szczegolnie cienkiej na aluminium, ale
    > na folii ?

    A z czego ta folia? Ze styropianu może? Jak myślisz od czego się grzeją
    profile?

> [...]
    > podobna.
    >
    > Wiec ryzyka naklejenia na MDF nie widze ... chyba, ze co innego miales

    Profil Al działa jak radiator - odprowadza mnóstwo ciepła. W
    przeciwieństwie do MDF.

    > No jak skad ? Producent i sprzedawczyk jest zobowiazany podac, jesli nie
    > typ diod, to co najmniej strumiena swiatla z metra.
    > Ale widac za slabo zobowiazany :-)

    Jak ze wszystkim od jakiegoś czasu.

    > Jesli 3528 bedzie z dobrych diod, a 2835 z kiepskich ?

    Musiałaby być naprawdę duża różnica klasy.

> [...]
    > I nie da sie tak, ze pojdziesz do drugiego sklepu i sobie na oko porownasz.
    > Ba, nawet w jednym sklepiej porownanie moze byc ciezkie.

    Ja podszedłem do tego tak: jeżeli w interesujących mnie warunkach będzie
    OK, to nie potrzebuję dalej szukać, nie potrzebuję porównania, bo nie po
    to kupuję żeby było jaśniej niż gdybym kupił inne, tylko żeby było
    dobrze. I tak obawiałem się że będzie za jasno. Na wszelki wypadek dałem
    trochę mniej niż planowałem - i jest dobrze. Miało być doświetlenie
    blatu, a po prawdzie wystarcza jako jedyne źródło światła.

    > A tak wiele sklepow prezentuje ... co i tak jest lepsze niz "bardzo
    > jasne" z Allegro czy innego neta :-)

    Co nie znaczy że należy się z tym godzić. Sklep w którym nie chciano mi
    pozwolić na takie sprawdzenie - cóż - po prostu nie kupiłem u nich. I w
    sumie jestem zadowolony.

    Pozdrawiam

    DD

  • 36. Data: 2017-07-07 16:16:25
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-07-07 o 15:24, Piotr Gałka pisze:

    Ja tylko dodam, że jak zacząłem marudzić że do jednego z profili nie
    mają narożników, to mi powiedzieli że mi profil przytną na CNC. Profile
    zeszły się tak że prawie nie widać - bez przyjrzenia się wygląda jakby
    to był odlew. Jakieś śmieszne pieniądze chcieli za to cięcie. Przy
    okazji już nie musiałem się bawić w cięcie na długość.

    Pozdrawiam

    DD

  • 37. Data: 2017-07-07 16:23:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-07-07 o 16:16, Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    > to był odlew. Jakieś śmieszne pieniądze chcieli za to cięcie. Przy
    > okazji już nie musiałem się bawić w cięcie na długość.

    Jak zobaczyłem ile jest profili to sobie odłożyłem ich przeglądanie na
    "jak będę miał czas" i pół roku minęło :).
    Możesz podać który wybrałeś.
    P.G.

  • 38. Data: 2017-07-07 16:33:42
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-07-07 o 16:23, Piotr Gałka pisze:

    > Jak zobaczyłem ile jest profili to sobie odłożyłem ich przeglądanie na
    > "jak będę miał czas" i pół roku minęło :).
    > Możesz podać który wybrałeś.

    Nie na 100% ale chyba ten:
    http://www.sklep.sellneo.pl/profil-aluminiowy-led-st
    os-alu-anodowany-1m.html
    Narożny to u konkurencji wysyłkowo (30 stopni na jeden pasek, ci tu mają
    na 2 paski).

    Pozdrawiam

    DD

  • 39. Data: 2017-07-07 17:53:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-07-07 o 16:33, Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    os-alu-anodowany-1m.html
    > Narożny to u konkurencji wysyłkowo (30 stopni na jeden pasek, ci tu mają

    Jak te pół roku temu rzuciłem okiem na ofertę OneLED to takich nie
    zauważyłem.

    A powód tej obniżki to chyba był 'Czarny Piątek'. Kojarzyło mi się, że
    jakaś okazja handlowa ale nie pamiętałem tego hasła.
    P.G.