  • 1. Data: 2017-06-30 22:28:17
    Temat: Czułość mikrofonu
    Od: badworm <n...@p...pl>

    W związku z tym, że obecnie używany mikrofon (do nagrywania filmów
    lustrzanką - zapis dźwięku na osobnym rejestratorze) oferuje zbyt mały
    poziom sygnału na wyjściu, mam zamiar zamienić go na inny. Ten, którego
    używam dotychczas, wedle producenta ma czułość obwodu otwartego -50 dB
    (3.1 mV) / 1V / 1 Pa. Ten, który chciałbym nabyć, ma czułość -33.0dB re
    1 Volt/Pascal (22.00mV @ 94 dB SPL) +/- 2 dB @ 1kHz. Czy dobrze
    wnioskuję, że skoro różnica w czułości wynosi ponad 15dB, to brakujące
    teraz na oko 10 dB po zmianie mikrofonu uzyskam z zapasem? Obecnie
    sytuacja jest nieco wnerwiająca, bo rejestrator dźwięku ma wbudowany
    dobry mikrofon stereo, lecz nie mam do niego osłony przeciwwietrznej, a
    urządzenie nie bardzo jest jak zamontować na aparacie. Posiadany
    mikrofon ma zaś tę wadę, że względem przetwornika w rejestratorze sygnał
    wyjściowy jest niższy o około 10dB.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 2. Data: 2017-07-01 02:56:00
    Temat: Re: Czułość mikrofonu
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > lecz nie mam do niego osłony przeciwwietrznej

    Do takich rzeczy sie używa "dead cat":
    http://www.rode.com/accessories/deadcat
    Jak nie kupić, to pewnie zrobić można.
    Jeśli mikrofon będzie czulszy, to będzie też bardziej czuły na wiatr.
    No i mikrofon silnie kierunkowy. Jeśli nagrywasz dialogi, to bez
    mikroportów będzie to amatorszczyzna.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2017-07-01 14:16:26
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-06-30 o 22:28, badworm pisze:
    Czy dobrze
    > wnioskuję, że skoro różnica w czułości wynosi ponad 15dB, to brakujące
    > teraz na oko 10 dB po zmianie mikrofonu uzyskam z zapasem?

    prawdopodobnie tak
    http://www.konsbud-audio.pl/aktualnosci/czym-jest-cz
    ulosc-mikrofonu-i-dlaczego-warto-wiedziec

  • 4. Data: 2017-07-02 00:11:27
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 1 Jul 2017 02:56:00 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

> [...]
    > Jeśli mikrofon będzie czulszy, to będzie też bardziej czuły na wiatr.
    > No i mikrofon silnie kierunkowy. Jeśli nagrywasz dialogi, to bez

    "Zdechły kot" jest w zestawie z interesującym mnie mikforonem Rode, mam
    go także do obecnie używanego. Brakuje mi jednak osłony przeciwwietrznej
    na rejestrator dźwięku - da się ją kupić, ale tylko w zestawie z
    ministatywem, zasilaczem zewnętrznym i czymś tam jeszcze. Trzeba bedzie
    więc coś uszyć samemu.
    GG#2400455 ICQ#320399066