    Subject: Re: Paski LEDowe na 230V
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Date: Fri, 7 Jul 2017 13:58:15 +0200

    W dniu 2017-07-07 o 13:02, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    575bbca6e7/KA-3528MGS(Ver.1).pdf
    > A rozrzut lumenow jeszcze wiekszy, i wcale nie odpowiada wspolczynnikowi
    > mocy 180/105

    Podesłałem przykłady żebyś obejrzał obudowy, a nie patrzył na parametry.
    Jak chcesz porównywać parametry to już musisz sam poszukać pdf-ów
    jednego producenta.

    > W tranzystory tez sie PMPO wkradlo :-)

    No bez przesady. Inna konstrukcja obudowy i można kawał radiatora użyć
    efektywnie. Mam wrażenie że masz jakąś niechęć do choćby rzucenia okiem
    na to o czym piszesz :(

    > No tak patrze, patrze i nie bardzo widze z czego to niby wynika.
    >
    > 2835 ma jedna nozke bardziej :-) I to takie istotne ?

    Tak myślałem :(
    Tak, bardzo istotne. Popatrz gdzie jest struktura w 3528. Dla 2835 nie
    widać, ale ona jest właśnie na tej nóżce co "jest bardziej". I tamtędy
    ciepełko sobie ucieka, przez cienką blaszkę przylutowaną do padu. Z 3528
    też, ale nie "na grubość, tylko "na długość, więc odprowadzenie ciepła
    zupełnie inne. Jak przy TO-251 i TO-92.

    > oporniki powinna miec wieksze, zeby prad plynal mniejszy, a temperatura
    > ... chyba podobna, tylko ciemniej.
    >
    > Moze byc tez gesciej takich diodek, skoro moc mniejsza.

    Dlaczego moc ma być mniejsza? Chyba nie rozumiem.

    > Generalnie. A jak kupuje "5m tasmy typu 2835", to na moj gust nie mam
    > zadnego pojecia jakie diody tam swieca.
    > Moze 60lm, moze 20, moze 33 ....

    Oczywiście. Bo i skąd? Ale raczej nie należy oczekiwać że taśma 3528
    będzie dawała więcej światła niż 2835.

    > Oko niestety sie do tego nie nadaje. Chyba, ze w bezposrednim porownaniu.
    > W sklepie raczej nie ma do tego warunkow, a w necie jeszcze gorzej ...
    > ale mozna odeslac.

    Oko się do tego nadaje najlepiej, bo przecież kupujesz nie o to żeby
    miernik oświetlenia coś tam pokazał, tylko żebyś dobrze widział. Tylko
    trzeba stworzyć właściwe warunki dla tego oka. Nie patrzeć na LEDy,
    tylko na to jak oświetlają. Akurat Piotr ma o tyle łatwo, że jest na
    miejscu sklep z bardzo uprzejmymi ludźmi z którymi jak się dobrze zagada
    da się zobaczyć jak faktycznie oświetlenie działa, a nie tylko ocenić na
    podstawie "jak oślepiają wzrok", bo to bez sensu.

    > LEDy typu "chinski", to i lumeny chinskie :-)

    Dokładnie tak :(

    Pozdrawiam

    DD