  • Data: 2017-07-07 13:02:01
    Temat: Re: Paski LEDowe na 230V
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2017-07-05 o 16:48, J.F. pisze:

    >Jarku, specjalnie dla Ciebie.

    Dziekuje pieknie

    8d575bbca6e7/KA-3528MGS(Ver.1).pdf

    1) 120mW ... ale lumenow ile ?

    >czy:
    >http://www.tme.eu/pl/Document/54edc6b32bf36a81094ab
    f79c644feaf/OF-SMD3528WN.pdf

    2) 105 mW ... a lumenow ok 7 ... przy 20mA ... czyli ile max na
    pasku ? z 10 przy 30mA?

    ma przy tym 2000-2400mcd w 120 stopni, a typ 1) 70-140mcd w 120
    stopni.
    Ktos tu chyba klamie :-)

    i porównaj z 2835:
    >http://www.tme.eu/pl/Document/7fcf434c9035ca7d55b7d
    cb3c780393a/DB2835.pdf

    3) 180mW ... a lumenow miedzy 20 a 60 przy 60mA.

    >http://www.tme.eu/pl/Document/d86ea3719a538844f4196
    066fb54768b/LTW-2835AZHxx.pdf

    4) 656mW, 200mA max ... i ok 33lm ... przy 65mA.

    >Zwróć uwagę na pady, na grubość obudowy, na jej budowę (specjalnie
    >wybrałem takie pdf-y na których lepiej to widać). Jest duża różnica
    >między tymi obudowami.

    A rozrzut lumenow jeszcze wiekszy, i wcale nie odpowiada
    wspolczynnikowi mocy 180/105

    >Oczywiście. Ale nie znajdziesz tranzystora w obudowie TO92 który ma
    >5W,
    >a w minimalnie większej (a może nawet nie) TO-251 taka moc nie jest
    >niczym nadzwyczajnym.

    W tranzystory tez sie PMPO wkradlo :-)

    > OK, trochę przesadzam, ale jak zobaczysz obudowy i
    >weźmiesz pod uwagę że taśmy są cieniutkie i dobrze przewodzą ciepło
    >będziesz wiedział o co chodzi.

    No tak patrze, patrze i nie bardzo widze z czego to niby wynika.

    2835 ma jedna nozke bardziej :-) I to takie istotne ?

    >W każdym razie nie przykleiłbym taśmy z
    >diodami 2835 do profilu MDF.

    oporniki powinna miec wieksze, zeby prad plynal mniejszy, a
    temperatura ... chyba podobna, tylko ciemniej.

    Moze byc tez gesciej takich diodek, skoro moc mniejsza.

    >A narożny aluminiowy z taśmą 60 ledową (na
    >metr) jest lekko ciepły (może 40 stopni).

    >No i te diody generalnie są
    >nowsze, wiec siłą rzeczy maję też większą sprawność.

    Generalnie. A jak kupuje "5m tasmy typu 2835", to na moj gust nie mam
    zadnego pojecia jakie diody tam swieca.
    Moze 60lm, moze 20, moze 33 ....

    >Oczywiście
    >niezależnie od wszystkiego trzeba naocznie sprawdzić czy rzeczywiście
    >taśma daje dość światła

    Oko niestety sie do tego nie nadaje. Chyba, ze w bezposrednim
    porownaniu.
    W sklepie raczej nie ma do tego warunkow, a w necie jeszcze gorzej ...
    ale mozna odeslac.

    >albo przyjąć ryzyko że lumeny mogą być "chińskie" albo wzięte z
    >powietrza.

    LEDy typu "chinski", to i lumeny chinskie :-)

    J.