  • Data: 2011-03-14 16:02:42
    Temat: Re: Pascal
    Od: A.L. <l...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 Mar 2011 16:42:40 +0100, "R. P."
    <r...@w...to.wp.pl> wrote:

    >Naprawdę sądzisz, że programistów powinno się kształcić w szkołach
    >zawodowych, a nie na uczelniach wyższych? Słyszałem o studium
    >programistycznym (kształcącym techników-informatyków) ale nigdy nie
    >słyszałem o zawodówce programistycznej! To by była dopiero aberracja...

    Owa "szkola zawodowa" to skrot myslowy.

    ja tu mam pod bokiem coz z 10 uniwersytetow roznego poziomu, jeden w
    scislej czolowce. No i oni ucza inzynierow komputerowych i scjentystow
    komputerowych. I dobrze.

    Ale jest jedna szkola o ma "School of Engineering" w nazwie, i ona ma
    profil podobny do przedwojennej polskiej szkoly Wawelberga i Rotwanda.
    Nei uczy sie ich tam algebry abstrakcyjnej, a wlasnei programowania,
    prowadzenie projektow komputerowych, biznesu projektow komputerowych,
    testowania, dokumentowania itede. Prawie polowe czasu spedzaja w
    firmach z ktorymi uczelnie ma umowe, i biora udzial w prawdziwych
    projektach. Wyklada sie im wlasnie programowanie w roznych jezykach, i
    to tak "do metalu'. Spora czesc wykladowcow to faceci z przemyslu. O
    profilu ksztalcenia decyduje Rada Naukowa w ktorej polowa to ludzie z
    przemyslu

    Zanim skoncza studia, kazdy ma co najmniej 5 ofert pracy. I doskonale
    sie nadaja do tego do czego zostali wyksztalceni. A niespecjalnei sie
    nadaja do tego do czego nei zostali wyksztalceni, na przyklad
    znalezienia nowego algorytmu komiwojazera i oceny jego zlozonosci.

    Facio ktory wiekszosc czasu spedzil na nauczaniu sie matematyki
    dyskretnej, zlozonosci obliczeniowej, logiki formalnej, metod
    numerycznych itede tez jest potzrebny. Ale niekoneicznie jako
    programista. Albowiem aby zostac programista bedzie musial sie wielu
    rzeczy douczyc z "programistycznego warsztatu" i bedzie przezywal
    frustracje ze te wszystkei rzeczy ktorych uczyl sie na studiach a
    ktore byly tak ciekawe, okazaly sie do niczego niepotzrebne.

    Generalnie, uwazam ze zle sie ksztalci ludzi ktorzy pracuja w
    przemysle komputerowym.

    A.L.

    Acha, i te studia sa dosyc drogie, cos 40 tysiecy dolcow rocznie, a
    mimo tego chetni pchaja sie drzwiami i oknami