  • Data: 2011-03-14 17:15:30
    Temat: Re: Pascal
    Od: A.L. <l...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 Mar 2011 10:02:50 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

    >Powyższe stwierdzenie niejawnie zakłada, że A.L. czytał *WSZYSTKIE*
    >publikacje naukowe w ciągu ostatnich 10 lat.

    Nie. czytam z dziedzin ktore mnie interesuja. W dosyc wybranych
    czasopismach, a mianowicie publikowanych przez ACM, SIAM, INFORMS,
    IEEE oraz AAAI.

    >Translacja dla mniej doświadczonych grupowiczów:
    >
    >A.L. w ciągu ostatnich 10 lat nie widział żadnej publikacji
    >naukowej[*] z kodem w jakimś konkretnym języku.
    >Ale np. moja babcia też nie widziała.

    Prawdopodomnie, a nawet pewne, moja definicja publikacji naukowej
    zasadniczo rozni sie od panskiej. I z cala pewnoscia ja nei czytam
    publikacji ktore Pan uwaza za "naukowe" a Pan nie czyta publikacji
    ktore ja czytuje.

    >[*] Co ciekawe, nie wiemy, kiedy publikacja jest "naukowa". Jeżeli
    >podam link do publikacji w której użyto kod w Javie, to co to będzie
    >znaczyć? Że A.L. się rozpędził, czy że ta publikacja nie jest
    >naukowa? :-)

    >A po co? W czym pseudokod ma być lepszy od kodu? W niczym. Zwłaszcza,
    >że rozróżnienie na kod i pseudokod jest kompletnie głupie i
    >tymczasowe, bo zawsze można napisać kompilator/interpreter i w ten
    >sposób "awansować" pseudokod do kodu. Interpretery do (pseudo)kodu
    >Knutha też istnieją, więc (pseudo)kod Knutha ma tą samą kategorię co
> [...]

    Pzrepraszam, ale to jest nonsens

    >Na świecie jest ~10000 języków programowania. Z tego pewnie większość
    >nadaje się do prezentacji w papierach naukowych.

    Ale jakos nie sa uzywane. Przynajmniej w papierach ktore ja czytuje.

    A.L.