  • Data: 2011-03-14 19:20:54
    Temat: Re: Pascal
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14/03/2011 16:54, Grzegorz Krukowski wrote:

    > Hmm, ale czy to źle?

    No, programowania uczy się chyba po to, żeby byli ludzie , którzy będą
    programowali komputery. Oczywiście jakaś część chętnych się nie nadaje,
    ale bez sensu - wydaje mi się - jest układanie programu tak, żeby
    hurtowo zniechęcać ludzi którzy mogą być w tym dobrzy i mogą się chcieć
    w przyszłości tym zajmować.

    > Jao przykład mogę dać mnie - po pierwsze nie jestem informatykiem.
    > Komputer dostałem w ogólniaku w pierwszej klasie i od razu zabawa w
    > klepanie czegoś, tak praktycznie, bez teorii.

    Ale nie rozmawiamy o tym, czy ma być bez teorii, tylko czy ma być bez
    praktyki.

    > I na swoim przykładzie powiem, że szkoda że nie trafiłem na kogoś kto
    > by uporządkował wiedzę i zajął się teorią, bez praktyki i
    > bezpośredniego klepania.

    Ale skoro nie uczyłeś się teorii, to nie bardzo rozumiem, na jakiej
    podstawie uważasz, że jakbyś się uczył bez praktyki to by było lepiej,
    niż gdybyś się uczył z praktyką?

    Nie siedzę jakoś mocno w tym temacie, ale jak rozumiem powszechne
    doświadczenie dydaktyczne wskazuje jednak na to, że teoria lepiej
    wchodzi jeśli jest uczona z praktyką.

    > PS. Jako dziecko pamiętam taką książkę o komputerach, wydaną jeszcze
    > za komuny, gdzie symultaincznie prezentowany był program komputerowy i
    > jego ,,implementacja'' na ,,koputerze z pudełek po zapałkach''. Autora
    > ani tytułu nie pamiętam, może jak wrócę do Polski to znajdę na półce,
    > ale pokazuje to, że ideę można było wytłumaczyć bez komputera.

    Ideę można wytłumaczyć, ale jeśli masz faktycznie umieć napisać program
    na komputer, to doświadczenie w postaci przełożenia iluśtam idei na
    poprawnie działające programy jest według mnie nie do przecenienia.