  • 11. Data: 2017-10-30 09:11:27
    Temat: Re: Parkowanie na chodniku
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 października 2017 22:26:20 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

    > Niektórym się wydaje, że jeśli jest "parkomat" na ulicy są wyznaczone,
    > oznakowane miejsca, to jak staną na chodniku obok, to nie muszą płacić.

    Jak w "strefie parkowania" parkuje poza wyznaczonym miejscem to opłaty za parkowanie
    ponosić nie musi. Ew konsekwencje za parkowanie w miejscu niedozwolonym(jeśli parkuje
    w niedozwolonym)

  • 12. Data: 2017-10-30 15:18:11
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-30 o 09:11, Kris pisze:

    > Jak w "strefie parkowania" parkuje poza wyznaczonym miejscem to opłaty za
    parkowanie ponosić nie musi. Ew konsekwencje za parkowanie w miejscu
    niedozwolonym(jeśli parkuje w niedozwolonym)

    Nie wiem, jak jest Krakowie, ale w Warszawie chyba jednak musi.
    Wyrywek z regulaminu SPPN, par. 1.

    3. Wjazd do SPPN oznakowany jest znakiem drogowym D-44 ,,strefa
    parkowania", a wyjazd z SPPN oznakowany jest znakiem D-45 ,,koniec strefy
    parkowania".
    4. Parkowanie pojazdu samochodowego w SPPN wymaga uiszczenia opłaty i
    wyłożenia za przednią szybą wewnątrz pojazdu, w sposób umożliwiający
    jego odczytanie z zewnątrz, ważnego biletu kontrolnego, ważnego
    abonamentu, identyfikatora ,,K" lub dokumentu potwierdzającego
    uprawnienie do parkowania ze stawką zerową.

  • 13. Data: 2017-10-30 18:18:39
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 30.10.2017 o 15:18, Poldek pisze:

> [...]
    > abonamentu, identyfikatora ,,K" lub dokumentu potwierdzającego
    > uprawnienie do parkowania ze stawką zerową.

    Regulamin SPP musi być zgodny z ustawą i rozporządzeniami do niej,
    a tam jest mowa o miejscach wyznaczonych znakami pionowymi oraz
    poziomymi. W Łodzi też to mają w d***e. Mimo to ludzie wygrywają sprawy
    w sądach :).

    --
    --- xyz

  • 14. Data: 2017-10-30 18:20:17
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 30.10.2017 o 06:44, cef pisze:

    > Cinquecento 2,5-tonowe?

    Auta ciężarowe nie mogą parkować na chodnikach, jak masz w dowodzie
    że ciężarowe to i Cinkus się łapie, nie ma tam nic o dmc.

    --
    --- xyz

  • 15. Data: 2017-10-30 18:34:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wiem, jak jest Krakowie, ale w Warszawie chyba jednak musi.
    > Wyrywek z regulaminu SPPN, par. 1.

    Nie musi. Wiem z praktykie, bo widzę jak tak parkują i ich sprawdzający
    omijają. Bez sensu, ale takie jest prawo wyższego rzędu niż regulamin.

    Shrek

  • 16. Data: 2017-10-30 19:30:21
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-30 o 18:18, xyz pisze:

> [...]
    > a tam jest mowa o miejscach wyznaczonych znakami pionowymi oraz
    > poziomymi. W Łodzi też to mają w d***e. Mimo to ludzie wygrywają sprawy

    Gdyby tak było, to regulamin zostałby zmieniony, żeby być w zgodzie z
    ustawą. A nie został.
    Jakie ludzie wygrywają sprawy w sądach - o 50 zł kary za brak biletu się
    targają po sądach? Mi by się nie chciało.

  • 17. Data: 2017-10-30 19:36:29
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-30 o 18:34, Shrek pisze:

    > Nie musi. Wiem z praktykie, bo widzę jak tak parkują i ich sprawdzający
    > omijają. Bez sensu, ale takie jest prawo wyższego rzędu niż regulamin.

    Jakie prawo?
    Regulamin przytoczyłem. Podaj proszę cytat z właściwego prawa wyższego
    rzędu.

    To, że "omijają" to może wynikać z tego, że widzą z daleka, że auto ma
    plakietkę z abonamentem mieszkańca na cały rok, staje w tym samym
    miejscu i już wiedzą od dawna, że nie ma sensu szukać za szybą biletu i
    wczytywać się, jaka tan jest wydrukowana godzina.

    U siebie widzę, że są coraz bezczelniejsze próby stawiania samochodów,
    gdzie się da i się nie da, aż w końcu przyjeżdża SM i się przejaśnia na
    jakiś czas. Potem zabawa zaczyna się od nowa.

  • 18. Data: 2017-10-30 21:31:03
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 30.10.2017 o 19:30, Poldek pisze:

> [...]
    > Jakie ludzie wygrywają sprawy w sądach - o 50 zł kary za brak biletu się
    > targają po sądach? Mi by się nie chciało.

    Problem w tym że to za duża kasa.
    A ludzie tak chodzą po sądach, niekoniecznie dla 50zł ale dla
    sprawiedliwości.
    Ba oni nawet wygrywają, zajrzyj do rozporządzenia.

    --
    --- xyz

  • 19. Data: 2017-10-30 21:34:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-10-30 o 18:20, xyz pisze:

    > Auta ciężarowe nie mogą parkować na chodnikach, jak masz w dowodzie
    > że ciężarowe to i Cinkus się łapie, nie ma tam nic o dmc.

    A konkretnie który przepis, bo ja tam sprawdzam
    i nadal widzę w art 47 - pojazd samochodowy o dmc 2,5t -
    na pół chodnika/osią/ bokiem
    (a inne pojazdy do 2,5dmc - w tym ciężarowe- mogą parkowac na chodniku
    jeśłi zezwalają znaki)

  • 20. Data: 2017-10-30 21:36:50
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 30.10.2017 o 19:36, Poldek pisze:

> [...]
    > gdzie się da i się nie da, aż w końcu przyjeżdża SM i się przejaśnia na
    > jakiś czas. Potem zabawa zaczyna się od nowa.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)
    z dnia 23 września 2013 r.

    Znak D-44 umieszcza się na wszystkich ulicach doprowadzających ruch do
    obszaru, na którym została ustalona
    strefa płatnego parkowania.
    W strefie oznakowanej znakiem D-44 miejsca dla postoju pojazdu
    samochodowego wyznacza się znakami pionowymi
    określonymi w pkt 5.2.18 oraz znakami poziomymi określonymi w załączniku
    nr 2 do rozporządzenia
    w: pkt 5.2.4, pkt 5.2.5, pkt 5.2.6 i pkt 5.2.9.2.

    --
    --- xyz