  • Data: 2009-04-13 20:20:19
    Temat: Re: Panoramy 360 z Alp Sunnmore (Norwegia)
    Od: "see_you" <c...@e...trzy> szukaj wiadomości tego autora

    "Giecze" <czechowski@post.#skasujto#.pl>
    > OK, w pewnych warunkach te 25mpix może coś wnieść. Pozostaje pytanie
    > komu to faktycznie potrzebne (z "ciężarem" plików w zestawie).

    No, niewielu - pionierom! (na razie...)
    Gdyby chcialo mi sie wyrzucac kase na A900 czy 5d2,
    to przeciez pare groszy na jakis dodatkowy dysk
    i lepszy procesor akurat nie robilyby roznicy..

    > Tylko wtedy, kiedy idzie za tym korzystny bilans. Moim zdaniem SACD
    > dla konsumenta nie ma przewagi nad płytą CD, a LCD wielokrotnie
    > sprawdza się gorzej niż wyrzucony "kineskop". Podobne bywa w
    > fotografii.

    SACD jeszcze nie testowalem (ale niedlugo...),
    natomiast CRT w stosunku do LCD niestety przegrywa
    wielkoscia i masa a co za tym idzie, problemami w masowej produkcji
    ekranow wysokiej rozdzielczosci - HD trafilo pod strzechy dzieki LCD,
    bo z CRT bylby to tylko sport dla milionerow.
    Film HD odtwarzany na 50 calach robi jednak wrazenie
    zupelnie inne niz na jakimkolwiek CRT
    (fakt, ze musi byc dobry technicznie, bo samo wydanie
    na blue rayu tego nie zapewnia...)

    > Rozumiem. (BTW, przy zakupie "na fakturę" też?)

    No, wystawiajac fakture firma zadnej laski nie robi.
    Nie pamietam dokladnie, ale chyba nawet w Polsce obowiazuje
    prawo do zwrotu towarow zakupionych wysylkowo.

    > Skalowanie "wektorów" jakoś działa (nie idealnie), ale bitmap często
    > nie (te w przeglądarkach mogą być prymitywnie interpolowane, a wtedy
    > twoja ostrość idzie w diabły). Jeśli uważasz, że to jest fajne, OK.
    > Mnie to nie odpowiada (niektóre programy zupełnie źle się
    > wyświetlają). Uważam, że zagęsczanie pikseli powinno następować
    > powoli, tymczasem taki ekran jest dziś uciążliwy (grafiki na ekran
    > projektuje się dla popularnych plamek).

    Ogolnie, to sie zgadza, tylko ze kiedy spojrze np. na ekran nowego
    Macbooka, za ktorego moj znajomy wyplacil prawie tysiac funtow, to wybacz,
    ale moje (kiepskie) skalowanie w IE8 czy Firefoxie bije go w kazdym calu!
    A nie dalem nawet polowy tego co za Macbooka...
    Faktycznie, bywaja programy, ktore sa "dosc odporne na skalowanie"
    i troche sie sypia, ale to margines. Poza tym, komputer ma mi najlepiej
    wyswietlac wlasnie grafike.
    A gdybym juz bardzo sie uparl, to do pisania moglbym sobie nawet
    kupic/zostawic stary 1024x - takie sprzety i tak kosztuja dzis grosze.
    --
    see_you