  • 31. Data: 2009-06-26 18:35:45
    Temat: Re: Panasonic troszczy się o swoich klientów ...
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> napisał:

    > Myslisz ze zrobili zabezpieczenia na algorytmach kryptograficznych z
    > niesymetrycznym kluczem?! Chiczyki to obcykaja w 1 miesiac, Canon tez
    > cudowal i ostatecznie dal se siana :)
    >[....]

    Pewnie w końcu obcykają, ale i tak będzie drożej. Choćby po to, by móc
    wyprzedać zapasy dotychczas wyprodukowanych akumulatorówm bez elektroniki
    odbezpieczającej zalegające u dystrybutorów.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 32. Data: 2009-06-26 18:48:06
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    WS wrote:

    > na sile mozna szukac potencjalnych problemow z ladowaniem...
    > np. Panasonic wsadzi jakies porzadne aku Li-Po, dolaczy do zestawu
    > szybka ladowarke ~2C i po zmianie aku na jakis lipny aparat pojdzie z
    > dymem...

    To juz sprawa kupujacego zamiennik.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 33. Data: 2009-06-26 18:49:14
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Marek Wyszomirski wrote:

    > Pewnie w końcu obcykają, ale i tak będzie drożej. Choćby po to, by móc

    Potem sie wyrówna, spoko ;-)

    > wyprzedać zapasy dotychczas wyprodukowanych akumulatorówm bez
    > elektroniki odbezpieczającej zalegające u dystrybutorów.

    Sprzedadzą to łosiom na allegro i innych takich ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 34. Data: 2009-06-27 16:44:33
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Pelos <p...@p...pl> zwrócił błąd:

    > I czesto kawalek elektroniki do kontroli ladowania. :)

    Przy czym nadal to taniocha, i dobrze się skaluje. Jeśli możesz
    sprzedawać miliony to bateria kosztuje grosze (np. bateria do telefonu
    motoroli v3 - mniej niż dwa dolary kosztuje oryginał - jest to LiIon z
    wspomnianą elektroniką), jeśli tysiące - to parę dolarów. Panasonik nie
    jest wyjątkiem, ale zawsze sobie liczył jak zbój, za baterie zwłaszcza.
    I do wielu zamienników nie ma, pewnie przez te sztuczki. To jest powodem
    że do Panasa mam tylko jedną zapasową baterię, a do Olka cztery (i
    kosztowały mniej więcej tyle samo co ta jedna panasowa).

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 35. Data: 2009-06-27 16:46:30
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Mikolaj Tutak <mtutaknixz*net@send.no.spam> zwrócił błąd:

    > Myslisz ze zrobili zabezpieczenia na algorytmach kryptograficznych z
    > niesymetrycznym kluczem?! Chiczyki to obcykaja w 1 miesiac, Canon tez
    > cudowal i ostatecznie dal se siana :)

    AFAIK Chińczycy to obcykają na obiedzie biznesowym, dyrektor fabryki
    robiącej oryginały z dyrektorem fabryki robiącej podróbki.

  • 36. Data: 2009-06-27 17:10:25
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 27 Jun 2009 12:46:30 -0400, Saiko Kila napisał(a):

    > AFAIK Chińczycy to obcykają na obiedzie biznesowym, dyrektor fabryki
    > robiącej oryginały z dyrektorem fabryki robiącej podróbki.

    Sam ze sobą będzie gadał?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 37. Data: 2009-06-27 18:16:42
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał

    > Sam ze sobą będzie gadał?

    Właśnie to samo miałem napisać : ))))))

    adam

  • 38. Data: 2009-06-27 18:22:44
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Waldek Godel <n...@o...info> zwrócił błąd:

    > Sam ze sobą będzie gadał?

    Może dyrektor od baterii to i sam ze sobą, ale po godzinach :) Wiem że z
    lekami oraz niektórą elektroniką to jest tak, że się dogadują, wtedy w
    razie wpadki ten "oryginał" się wykpi szpiegostwem przemysłowym czy inną
    bajką, a jak sam będzie podrabiał to chyba nie za bardzo... Poza tym
    podróbkowiczów może być w okolicy dziesięciu, a on jeden, da przecież
    kolegom zarobić.

  • 39. Data: 2009-06-28 07:48:17
    Od: XX YY <j...@u...at>

    ze względu na
    > sprawność producenci dążą do zminimalizowanie rezystancji wewnętrznej - i
    > trudno oczekiwać, aby ogniwa z jakiejś 'lewej' fabryki były pod tym względem
    > lepsze od ogniw Panasonica - który w końcu jest jednym z najbardziej
    > renomowanych producentów akumulatorków.
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

    naladowlem baterie oryginalan i zamienik na full

    na pierwszym miejscu oryginalna - na trugim zastepcza ( napisane na
    niej high capacity )

    7,2 V - 7;4 V -napiecie znamionowe podane na etykietce
    8,4-8,4 - napiecie pomierzone bez obciazenia
    8,3 - 8,3 - napiecie pomierzone pod malym obciazeniem
    6,8 -6,4 - napiecie pomierzone pod wiekszym obciazeniem

    watosci niemal identyczne , widac ze nieoryginalna ma nieco wiekszy
    opor wewnetrzny .
    ale na podstwie tych wartosci wydaje sie , ze nieorygonalna bateria
    nie powinna byc powodem awarii aparatu.
    niemniej jednak jakies zahamowania mam, przed wlozeniem jej do
    nastepnego.

    XXX

  • 40. Data: 2009-06-28 08:39:58
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    XX YY wrote:

> [...]

    > nie powinna byc powodem awarii aparatu.
    > niemniej jednak jakies zahamowania mam, przed wlozeniem jej do

    Oczywiście mierzyleś te napięcia bez obciążenia, więc wastość oporu
    wewnętrznego pewnie wydedukowałeś po kolorze obudowy...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj