  • 101. Data: 2009-07-04 01:05:50
    Temat: Re: Panasonic troszczy się o swoich klientów ...
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    > Eeee ... znaczy używają swoich, nielegalnych baterii i w ten sposób
    > rozstają się z tym padołem? :-)

    Wydawało mi sie że raczej strzelają sobie w głowę a potem sprytnie
    ukrywają broń, ale może teraz się to zmieniło na coś nowocześniejszego,
    czyli elektrowstrząsy :)

    --
    Saiko Kila
    "We will build new ships to carry man forward into the universe, to gain

  • 102. Data: 2009-07-04 08:22:05
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Marx pisze:
    . I ciesze sie, ze nowe obiektywy ktore w
    > miedzyczasie Sony wypuscil dzialaja bezbolesnie z moim aparatem, oraz ze
    > te ktore lada chwila wyjda, takze beda dzialac.
    > I wkurza mnie ze np. Sony nie daje filmow, bo nie bede mial na co
    > zmienic mojej Minolty bez zmiany systemu.
    >
    > Oczywiscie zmiana systemu to nie problem. Tylko w innych systemach jakos
    > drozej..
    > Marx

    jestem w podobnej sytuacji jak ty ale nie aż takim optymistą ;)Cieszę
    się z tego jak jest. Nowsze obiektywy pewnie zachowają kompatybilność ze
    starszymi korpusami ale to też nie jest pewne. Ale wystarczy że Sony
    wprowadzi korpusy bez silników i co zrobisz ze starymi obiektywami? A
    nie chciałbym być złym prorokiem ale chyba taką ścieżkę Sony obrało. ale
    to tak torchę OT

  • 103. Data: 2009-07-04 12:36:05
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Maciek" napisał

    > Może coś z Microsoftu ;-) ? Co system, to konieczny upgrade sprzętu.

    No tak, ale to inna rzeczywistość ; )

    > W owym Panasonicu G1, ostrzenie w trybie manualnym, z manulanym
    > obiektywem. Z pierwotnym oprogramowaniem, po 5 sekundach od wciśnięcia
    > przycisku uruchamiającego, powiększony podgląd powracał do pierwotnego
    > rozmiaru. Teraz jest powiększony aż do ponownego naciśnięcia przycisku lub
    > do wciśnięcia spustu do połowy. Tak długo jak chcesz.
    > To mi się podoba.

    To ja widać miałem już z tym nowszym softem bo od poczatku powiększenie
    trwało do wciśnięcia przycisku.
    Nawet nie wiedziałem, że było inaczej.

    > Pożyjemy, zobaczymy. Cała awantura wzięła sie stąd, że chyba jeszcze nikt
    > nie wpadł na pomysł ubezwłasnowolnienia użytkownika akumulatorów.
    > Panasonic był pierwszy - przynajmniej o ile dobrze słyszałem, to inni
    > producenci nie stosują tego rodzaju zagrywek i ich użytkownicy nie giną w
    > błysku eksplozji. Mogą stosować zamienniki. Już to można potraktować jako
    > niezbyt czystą zagrywkę. Znaczy nieczysta jest blokada.

    Panasonic wyznaczył "nową jakość" w trosce o komfort klienta ; )
    Liczę, że ktoś coś wymysli - nie mogę uwierzyć, że los nieoryginalnych
    baterii został przypieczętowany. I tak były drogie (w porównaniu do innych
    firm) - może będą działać ?

    adam

  • 104. Data: 2009-07-04 15:17:24
    Od: XX YY <j...@u...at>

> [...]
    > Liczę, że ktoś coś wymysli - nie mogę uwierzyć, że los nieoryginalnych
    > baterii został przypieczętowany. I tak były drogie (w porównaniu do innych

    w sumie to mozna sie tylko domyslac dlaczego panasonik tak zrobil?
    czy chce zwiekszyc obrot w segmencie baterii - moglby ich sprzedac
    wiecej w ten sposob , czy tez byly uszkodzenia jego aparatow przez
    obce baterie , czy tez moze ludzie skarza sie ze nie robi tylu zdjec
    ile wynikaloby to z opisu na obcych bateriach ?
    Jedno jest pewne - poniewaz cena jest funkcja iosci jesli sprzedaz
    baterii panasonika spadnie to musi podniesc ich cene .
    byc moze jakis bezduszny ksiegowy wymyslil taki argumnet - zwiekszenie
    przedazy w ten sposob aby zahamowac spadek sprzedazy ?

    W kadym razie niezaleznie od powodow wydaje mi sie , ze takie
    dzialanie w uni nie ma szans , mysle ze urzad antymonopolowy w uni z
    takim przypadkiem dosyc szybko by sie rozprawil , mgloby sie skonczyc
    podobnie jak w przypadku MS - milionowe ( miliardowe ? - nie
    pamietam ) kary.

    nie jestem przekonany ze takie rozwiazane panasonica z punktu
    widzenia prawnego jest mozliwe.
    to tak jakby np produzent samochodu zainstalowal jakis chip
    unieruchamiajacy samochod jesli benzyna bedzie z innej firmy niz sobie
    zyczy producent samochodu.

  • 105. Data: 2009-07-04 16:41:12
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik XX YY napisał:
> [...]
    > to tak jakby np produzent samochodu zainstalowal jakis chip
    > unieruchamiajacy samochod jesli benzyna bedzie z innej firmy niz sobie

    Drukarki atramentowe mają coś w tym stylu. Albo stosujesz nowy oryginał,
    albo ładujesz pusty ale resetujesz pamięć numerów zasobników, albo
    cudujesz z zamiennikiem, robiącym wszystko na raz. Oczywiście producent
    grozi w instrukcji wszystkimi możliwymi nieszczęściami. Obecnie nie
    jestem na bieżąco w temacie drukarek (niech się wypowiedzą miejscowi
    spece od druku) ale jeszcze niedawno takie kombinacje były potrzebne i
    jakoś Unia nikogo za to nie przytrzasnęła.
    Maciek

  • 106. Data: 2009-07-04 17:31:44
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "XX YY" napisał
> [...]

    byc moze jakis bezduszny ksiegowy wymyslil taki argumnet - zwiekszenie
    przedazy w ten sposob aby zahamowac spadek sprzedazy ?
    ---------

    Dokładnie tak.
    W żadne wybuchy nie uwierzę - coś by na ten temat było słychać.
    Problem niemarkowych akumulatorów to kwestia ładnych paru lat, może właśnie
    jesteśmy świadkami walki o ten wycinek rynku i Panasonic jest tylko jaskółka
    wieszczącą nowy trend.

    ---------
[...]

    Taa, jasne, w Unii nadzieja.
    Potrwa to parę lat aż eurobiurwy wypocą jakiś raport, a Panasonic pęknie ze
    śmiechu.

    ---------
[...]

    Wytarczy, że niebawem nie kupisz części samochodowych niebrandowanych bo
    producenci sobie nie życzą abyśmy naprawiali zamiennikami.

    adam

  • 107. Data: 2009-07-04 17:31:45
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Maciek" napisał

> [...]
    > na bieżąco w temacie drukarek (niech się wypowiedzą miejscowi spece od
    > druku) ale jeszcze niedawno takie kombinacje były potrzebne i jakoś Unia

    Bo Unia tak na prawdę to może skoczyć na pukiel komokolwiek.

    adam

  • 108. Data: 2009-07-05 17:11:15
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik adam napisał:
    > Bo Unia tak na prawdę to może skoczyć na pukiel komokolwiek.

    Jest gorzej - Unia sama generuje przepisy podnoszące koszty. Wszyscy
    znają słynne CE. Mało kto wie, że np. urządenia nagrywające z
    zewnętrznego źródła są obłożone wyższym podatkiem. Kamera na terenie UE
    musi mieć zablokowaną mozliwość nagrania zewnętrznego sygnału - przez
    złącze. Chyba że będzie znacznie droższa. Ten sam model kamery, z jedną
    dodatkową literką w nazwie, sprzedawany w Australii i Nowej Zelandii
    nagrywa i nic mu się nie dzieje.
    Co ciekawe nie ma problemu z uaktywnieniem "video in". W mojej
    wystarczył pilot serwisowy i instrukcja serwisowa, dzięki którym
    zmieniłem zapisy w komórce pamięci. Sprawdzenie nagrywania jest
    potrzebne do zlokalizowania usterki - czy padł tor kamerowy, czy
    nagrywający. Instrukcja zaznacza, że po naprawie koniecznie trzeba
    ponownie zablokować tą możliwość.
    Maciek

  • 109. Data: 2009-07-06 05:56:21
    Od: Marx <M...@n...com>

    osiek pisze:
> [...]
    > wprowadzi korpusy bez silników i co zrobisz ze starymi obiektywami? A
    > nie chciałbym być złym prorokiem ale chyba taką ścieżkę Sony obrało. ale
    wszyscy sa zgodni co do tego, ze wpuszczenie kitow z silnikami to
    pierwszy krok w tym kierunku. Ale jestem zdania, ze o ile w EL tak sie
    stanie dosyc szybko (stawiam na przyszly rok), to aparaty pokroju A700 i
    A900 pozostana na dlugo ze srubokretami. Jeszcze jest za malo szkiel z
    silnikami aby tak zrobic.
    Marx