    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Panasonic troszczy się o swoich klientów ...
    Date: Sun, 05 Jul 2009 19:11:15 +0200

    Użytkownik adam napisał:
    > Bo Unia tak na prawdę to może skoczyć na pukiel komokolwiek.

    Jest gorzej - Unia sama generuje przepisy podnoszące koszty. Wszyscy
    znają słynne CE. Mało kto wie, że np. urządenia nagrywające z
    zewnętrznego źródła są obłożone wyższym podatkiem. Kamera na terenie UE
    musi mieć zablokowaną mozliwość nagrania zewnętrznego sygnału - przez
    złącze. Chyba że będzie znacznie droższa. Ten sam model kamery, z jedną
    dodatkową literką w nazwie, sprzedawany w Australii i Nowej Zelandii
    nagrywa i nic mu się nie dzieje.
    Co ciekawe nie ma problemu z uaktywnieniem "video in". W mojej
    wystarczył pilot serwisowy i instrukcja serwisowa, dzięki którym
    zmieniłem zapisy w komórce pamięci. Sprawdzenie nagrywania jest
    potrzebne do zlokalizowania usterki - czy padł tor kamerowy, czy
    nagrywający. Instrukcja zaznacza, że po naprawie koniecznie trzeba
    ponownie zablokować tą możliwość.
    Maciek