  • 41. Data: 2009-08-26 16:23:03
    Temat: Re: Panasonic DMC FZ-28E, czy warto?
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał
    [...]
    > Zależy który. Miałem kiedyś Zenita E i maił głądką matówkę (zresztą
    > całkiem
    > niezłą - w ogóle wydaje mi się, ze jego wizjer był znacznie lepszy niż
    > późniejszych Zenitów. Jeśli dobrze pamiętam niektóre późniejsze modele
    > Zenitów miały na matówce mikroraster - ale bez klinów (coś mi chodzi po
    > głowie, że Zenit TTL był właśnie taki). Z tego, co piszesz wynika, że były
    > też modele z klinami i mikrorastrem.

    Ano były bo wyrzeźbiłem z tego matowkę do D70 ; ).
    Znalazłem gdzieś tą aukcję i najwyraźniej był to 12XP. Miałem chyba TTL albo
    12XP, w każdym razie była to ta nędza z diodami zamiast wskazówki.
    Ale za diabła nie pamietam co tam było w roli matówki...

    adam

  • 42. Data: 2009-08-26 17:12:08
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    Byłem w sklepie. Kupiłem.

  • 43. Data: 2009-08-26 17:13:34
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "adam" <j...@o...maile.com> napisał:

> [...]
    albo
    > 12XP, w każdym razie była to ta nędza z diodami zamiast wskazówki.

    TTL na 100% miał wskazówkę, 12XP miał diody - zatem bardzo możliwe, że
    miałeś właśnie 12XP.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 44. Data: 2009-08-26 17:27:39
    Od: "manto_si" <m...@n...pl>

    > Byłem w sklepie. Kupiłem.

    mysle ze mimo testu z dziewczyną wybrales panasonica ;)

  • 45. Data: 2009-08-26 17:39:41
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    > mysle ze mimo testu z dziewczyną wybrales panasonica ;)

    Tak :) Poza tym dziewczyna powiedziała, że Panasonic
    jest ładniejszy niż Canon i dostaje się więcej "mięsa" za tę
    samą kwotę.
    Drugi test z dziewczyną (o którym też tu pisałem) zasugerował,
    że dobra jakość fotografii z Canona może być spowodowana
    jedynie programowym wyostrzaniem -- oczywiście pewności
    nie mamy, ale tak może też być.
    Zobaczymy, jak będzie się ten sprzęt sprawował.
    Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc.

  • 46. Data: 2009-08-26 17:52:32
    Od: Maciek <m...@p...com>

> [...]
    > niezłą - w ogóle wydaje mi się, ze jego wizjer był znacznie lepszy niż

    Odpowiedź jest prosta - późniejsze miały pomiar TTL, czyli wymagały
    podziału światła na wizjer i pomiar. Stąd jaśniejszy obraz.
    Maciek

  • 47. Data: 2009-08-26 17:57:27
    Od: "manto_si" <m...@n...pl>

    > Zobaczymy, jak będzie się ten sprzęt sprawował.
    > Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc.

    > Zobaczymy, jak będzie się ten sprzęt sprawował.
    > Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc.

    powiem Ci o moich doswiadczeniach, nie zabieralem wczesniej glosu, bo moje
    subiektywne odczucia mogly Cie tylko zwiezc na zla droge ;)
    Mialem na przestrzeni kilku lat kompakty hp, canona, sony i panasonica.
    hp to zamierzchle czasy, charakterystyczny czerwone zabarwienie zdjec ale na
    tamte czasy to byla rewolucja.
    Canon ze swoimi seriami S45, S50 i pozniej S60 wprawil mnie w zachwyt.
    To samo pozniej z modelami od G3 do G5.
    Pozniej mialem komapkty SONY od najprostszych do serii W i modelu 280.
    Z panasonica mam obecnie FX150.

    Canony pieknie rysowaly, mialy pelen manual, troche draznila mala tonalnosc
    matrycy, ciezko bylo zrobic blekitne niebo i dobre oswietlenie calego kadru,
    dobre oswietlenie kadru skutkowalo zas przepaleniem nieba. Brakowalo mi
    obiektywu 28mm-.
    SONY ma wspaniala tonalnosc matryc, ale beznadziejna kompresje jpg, trawa
    czy drzewa iglaste wygladaja jak pomalowane akwarelka przez dziecko,
    kompletny brak szczegolow. Do tego praktycznie brak nastawow recznych.
    Panasonic ma w moim odczuciu tonalnosc na poziomie Canonow z serii S. Bardzo
    ciezko uchwycic szcegoly w ciemniejszych miejscach podczas gdy reszta kadru
    jest jasna, SONY to potrafil. Do tego przepala krawedzie ubran, ciezko
    skalibrowac balans bieli na odpowiednim poziomie. Obiektywy Leici 28mm- daja
    nieostry obraz przy krawedziach.
    Wyswietlacz LCD jest duzo mniej wyrazisty niz w SONY zwlaszcza pod
    ostrzejszym katem. W moim modelu po zmianie z sonego spodziewalem sie
    rowniez lepszej lampy, ale niestety jest gorzej. Pomieszczenie 15m2 czyli
    ludzie na tle sciany z odleglosc 4m sa bardzo slabo doswietleni mimo
    korekcji na lampie +2.
    Jesli mozesz rzuc kilka fotek zrobionych z uwzglednieniem ostrego
    naslonecznienia i ciemniejszych miejsc w kadrze.

  • 48. Data: 2009-08-26 18:22:17
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    adam napisal:
    > Znalazłem gdzieś tą aukcję i najwyraźniej był to 12XP. Miałem chyba TTL albo
    > 12XP, w każdym razie była to ta nędza z diodami zamiast wskazówki.

    TTL mial wskazowki, XP mial diody. Na matowce bylo kolko z mikrorastrem.
    Sprawdzilem chwile temu, bo u mnie jeszcze sa w czasie terazniejszym :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 49. Data: 2009-08-26 18:24:36
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 26 Aug 2009 17:23:31 +0200, cichybartko napisał(a):

    > Pamiętam jak go kupiłem za oszczędności u ruskich zrobiłem nim tylko
    > parę rolek. Leży sobie takie prawie dziewiczy w szufladzie ;).

    U mnie też leży, parę rolek zrobił, ale i tak zdążyły mu paść diody
    światłomierza ;)

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 50. Data: 2009-08-26 18:55:48
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > droższy (podwojna stabilizacja - w obiektywie i matrycy, dzwięk stereo),

    podwójna stabilizacja nie ma prawa działać razem,
    dźwięk może nagra się dwukanałowo, ale nie będzie to stereofonia,
    chyba, że ów model ma małżowiny uszne podobne do ludzkich i mózg, który
    dochodzący sygnał przetworzy tak,
    by dało się zlokalizować źródło dźwięku

    > wiec go wziąłem.

    fajnie