  • 41. Data: 2009-01-19 20:02:28
    Temat: Re: Panas G1 na dpreview
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Pawel_W:

    > Chyba się nie zrozumieliśmy. Dlaczego rejestruje w pionie praktycznie
    > tyle samo linii na wysokość kadru, co w poziomie, chociaż ilość
    > pikseli w pionie jest znacząco mniejsza od ilości pikseli w poziomie
    > (na wysokość kadru, a nie na milimetr matrycy, jak to było liczone w
    > przypadku filmów)?

    Przecież liczba pikseli w pionie podzielona przez wysokość kadru = liczba
    pikseli w poziomie podzielona przez szerokość kadru.
    Więc oczywistym jest, że i w pionie i w poziomie gęstość linii będzie taka
    sama.

  • 42. Data: 2009-01-19 20:06:52
    Od: Pawel_W <p...@g...com>

    On 19 Sty, 20:02, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

> [...]
    > pikseli w poziomie podzielona przez szerokość kadru.
    > Więc oczywistym jest, że i w pionie i w poziomie gęstość linii będzie taka

    No to masz ilość pikseli na milimetr. Z czego nadal wychodzi, że w
    poziomie jest więcej milimetrów (a więc i pikseli), a linii obrazu
    zarejestrowanego tyle samo.
    Jak to było z tym pionowym filtrem AA w Pentaksie K20D
    wg.Optycznych??? ;)

  • 43. Data: 2009-01-19 20:08:59
    Od: Pawel_W <p...@g...com>

    Dobra. Nie odpisuj. Już załapałem o co chodzi. :D

  • 44. Data: 2009-01-19 20:09:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    kurdybanek pisze:

    > A mogę wiedzieć do czego?
    > Oczywiście można sobie w teorii wymyśleć dowolnie ciemne pomieszczenie, w
    > którym czas ekspozycji będzie np. 1/10 sekundy lub dłuższy i nie można użyć
    > statywu. Ale w praktyce to się rzadko zdarza.

    1/3 zdjęć na mojej stronie to ~1/15 sekundy. Wszystko, co w deszczu w
    lesie robione czy wieczorem czy w ogóle w lesie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 45. Data: 2009-01-19 20:49:36
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > 1/3 zdjęć na mojej stronie to ~1/15 sekundy. Wszystko, co w deszczu w
    > lesie robione czy wieczorem czy w ogóle w lesie.

    Trzeba się o drzewo zaprzeć, tylko nie złamać ;)
    A na poważnie: chyba długo jeszcze nikt nie będzie robić UWA ze
    stabilizacją. Więc tutaj mają przewagę systemy ze stablizacją matrycy.

  • 46. Data: 2009-01-19 21:03:07
    Od: Ziemo <n...@e...pl>

    de Fresz pisze:
    > Się właśnie pojawiło pełne review.

    Testy foto testami, ale macałem toto w miejskiej macalni, nawet
    podłączony był do prądu i wrażenie takie że nijak tego w rękach nie
    można wygodnie utrzymać (no chyba że dziecięcych). Te pseudolustrzankowe
    gripy i wybrzuszenia mogli więc sobie spokojnie darować i zaoszczędzili
    by jeszcze na rozmiarze co chyba w tym segmencie najistotniejsze. O
    plastikach niestety też dobrego słowa nie mogę powiedzieć, ale może złe
    wrażenie potęgował buraczkowy kolor.

    --
    Ziemo

  • 47. Data: 2009-01-19 21:50:11
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Ziemo:

> [...]
    > by jeszcze na rozmiarze co chyba w tym segmencie najistotniejsze. O
    > plastikach niestety też dobrego słowa nie mogę powiedzieć, ale może złe

    Poczekaj na body od Olympusa. Matryca będzie ta sama.

  • 48. Data: 2009-01-19 22:59:18
    Od: Pawel_W <p...@g...com>

    On 19 Sty, 21:03, Ziemo <n...@e...pl> wrote:

> [...]
    > by jeszcze na rozmiarze co chyba w tym segmencie najistotniejsze. O
    > plastikach niestety też dobrego słowa nie mogę powiedzieć, ale może złe

    Mi się dobrze trzymało. A dłonie mam raczej średnie > duże. Odnośnie
    plastików też nie odniosłem wrażenia tandety. Może dlatego, że
    plastiki nie są z fakturą. Co do gripa, to się zgadzam. Mogli zrobić
    coś takiego jak w Olympusie E-410, od biedy E-420. Ale źle nie jest.

    Mi osobiście maszynka się bardzo podoba i gdybym teraz miał wchodzić w
    system to miałbym dylemat - u4/3, czy system Nikona?

    A tak siedzę sobie cicho na bagnecie PK ;)

    P.S.
    Aparat ma wyjście HDMI, czy to działa tylko w trybie przeglądania
    zdjęć, czy też w trybie LV można mieć podgląd na wysokorozdzielczym
    ekranie o większej przekątnej ??? Bo jak to drugie jest możliwe, to
    filmy HD tym też można kręcić ;)
    Tylko trochę trudniej.

  • 49. Data: 2009-01-19 23:01:00
    Od: Pawel_W <p...@g...com>

    On 19 Sty, 21:50, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > Poczekaj na body od Olympusa. Matryca będzie ta sama.

    Matryca jest dobra. Nawet bardzo dobra. Takie wyniki przy upakowaniu
    5Mpx/cm2 ???
    Przecież to tak, jakby FF miał 48Mpx !

  • 50. Data: 2009-01-19 23:07:00
    Od: Ziemo <n...@e...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Poczekaj na body od Olympusa. Matryca będzie ta sama.

    Te zapowiadane olkowe prostopadłościany faktycznie bardziej mi odpowiadają

    --
    Ziemo