  • From: Radio Erewan <r...@g...com>
    Subject: Re: Panas G1 na dpreview
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Tue, 20 Jan 2009 23:04:19 +0100

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 21:13:24 +0000 (UTC), m...@a...net.pl napisał(a):

> [...]
    >
    > Zauwaz ze do takiej makrofotografii wspomniany Marek Wyszomirski
    > woli uzywac kompakta, MIMO wspomnianych ograniczen kompaktow do F8,
    > i tak wychodzi lepiej (w sensie glebi przy danym rozmiarze kadru)
    > niz na lustrzance.
    >
    > Chyba ze uzywasz tak wysokich przyslon do innych celow niz zwiekszanie
    > GO, np zeby uzyskac celowe rozmycie/nieostrosc nie majac nasadki
    > zmiekczajacej, albo wydluzenie czasu naswietlania nie majac
    > szarego filtra, albo efekt filtra gwiazdkowego bez uzycia
    > tegoz filtra gwiazdkowego (przy kiepsciejszych szklach wychodzi)

    No, w przypadku lustrzanki z matrycą 4/3 czy APS-c brak f/8 może być
    problemem przy matrycy 30 czy 40 mpix, a bodaj o tym pisał Arkadiusz.
    Z punktu widzenia fotografii, a nie przemysłu telekomunikacyjnego, z
    nastaniem Panasonica G1 nadchodzi MBSZ prawdopodobna śmierć maleńkich
    matryc. Na ten temat możemy pospekulować, jak chcesz.

    > No to inaczej.
    > Mysle ze taki zwrot NASTAPI a nie ze NASTEPUJE.
    > :-)

    Ano nie następuje, bo istnieją poważne problemy z kolekcjonowaniem
    odpowiedniej liczby fotonów na tak maleńkich fotosajtach i jeszcze długo
    tak będzie. Zgodnie z prawem Moora to jeszcze z 54 miesiące, by dojść do 90
    megapikseli na waflu fullframe. A i to chyba bardzo optymistycznie. A co
    będzie za 5 lat, to ja się nie podejmę wróżenia. 5 lat temu 10d był
    nowością za 12 kawałków w detalu. Dziś pewnie kupisz go za 500 zł na
    Allegro.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl