  • 21. Data: 2015-02-11 13:30:12
    Temat: Re: Pamięć w Androidzie
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-02-09 o 15:54, JoteR pisze:
    > "Trybun" napisał:
    >
    >> No ale co to w ogóle jest?
    >
    > Pod spodem? Linuch ;->
    >
    > JoteR

    Tak to akurat wiem - skopany Linuch, ale chodziło mi o tą część pamięci
    w której jest owe 143MB wolnego miejsca. Nie można nic już zrobić, a
    obok spokojnie leży sobie 1.5GB wolnego miejsca..

  • 22. Data: 2015-02-11 13:30:51
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    > "Trybun" 54d73566$0$2204$6...@n...neostrada.pl
    >
    > Pamięć... Pamięć ;) zawodzi, ale jednak pamiętam, że na tej
    > grupie ktoś kiedyś twierdził zajadle, że aplikacje można
    > przenieść na SD. Nie pamiętam dokładnie kto, ;) ale na pewno
    > znajdziesz jeśli poszukasz. ;)
    >
    > Ja w Overmaxie mam 16 GB -- jedne aplikacje kasuję, aby inne
    > zainstalować. Potrzebna któraś -- instaluję. Następnie kasuję...
    > I tak w kółko. [i w krzyżyk, a nawet w trójkącik]
    >
    > Ale są telefony bez smutnego dzielenia pamięci.
    > I takie warto wybierać -- albo rootować i przesuwać...

    Nie wiem kto to twierdził, ale mogę potwierdzić, spokojnie i
    bezproblemowo mogę przenosić zainstalowane programy między "Pamięcią
    Wewnętrzną" a ""Kartą SD". Także mogę wybierać mniejszce instalacji
    między tymi dwoma nośnikami.

    U mnie przeważnie jest tak że jak już coś instaluję to jest to mi
    naprawdę potrzebne. Np. potrzebny jest mi zarówno Yanosik jak i Rysiek.

  • 23. Data: 2015-02-11 13:31:51
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-02-11 o 05:29, Pszemol pisze:
> [...]
    > jest to 4GB wewnętrznej dyskowej i aż do 32GB zewnętrznej na SD card)
    > i uruchamiane z pamięci RAM do której są tam ładowane tylko wtedy
    > gdy są potrzebne (Ty masz tylko 1GB pamięci RAM).
    > A więc z tego co napisałeś, 143MB to prawdopodobnie wolna reszta
    > tego 1024MB (1GB) pamięci RAM, gdzie siedzą *uruchomione* programy,
    > Te 1.57GB to wolna reszta pamięci masowej wlutowanej w płytkę telefonu
    > i 800MB to wolna reszta pamięci na karcie SD.
    >
    > Pytanie teraz - w której pamięci program ma za mało miejsca...
    > Czy producent programu podaje minimalne wymagania dla niego?

    Ależ skąd, zajęcie RAMu najwyższe jakie odnotowałem na tym telefonie to
    niecałe 800MB. zwykle oscyluje w granicach 500MB, no i nie jest
    pokazywana w managerze plików.
    A tak nawiasem - moja karta SD to 4GB a nie 32...;-)
    Ewidentnie brak miejsca w pamięci Flash.

    > Cały dowcip na tym polega, że te wymienione przeze mnie wyżej
    > trzy rodzaje pamięci służą do czegoś innego i nie można ich sobie
    > ot tak, dowolnie sumować.

    To wiem, ale dopracowany system powinien poinformować o możliwych
    opcjach gdy informuje o braku miejsca na aktualizację dla 50MB aplikacji
    a jednocześnie pokazuje że w systemie jest łącznie ponad 2GB wolnej
    przestrzeni dyskowej.

  • 24. Data: 2015-02-11 13:51:18
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Pszemol" napisał:

    > Nie Marku - podano dwie pamięci wewnętrzne OPRÓCZ
    > pamięci na SD card.

    Być może zależy to od urządzenia, ale we wszystkich, do których mam teraz
    dostęp jest tak, jak piszesz.

    > Jedna z nich jest jednak "storage" (4GB), druga z nich
    > jest pamięcią operacyjną 1GB.

    No właśnie problem w tym, że nie jest to tylko pamięć operacyjna, ale
    *także* "storage". Np. w moim tablecie z Androidem 4.2 zainstalowanie
    jakiejkolwiek aplikacji zmniejsza dostępną pamięć tę niby "operacyjną".
    Idiotyzm, ale tak jest. Bo jest to domyślna lokalizacja instalacji
    aplikacji, nie da się jej zmienić, można tylko przenieść już zainstalowaną
    aplikację na partycję "storage" (choć nie w całości). I to właśnie powoduje
    niekiedy problemy ze ściągnięciem i zainstalowaniem aplikacji. Z drugiej
    strony ów mechanizm dualnego sposobu korzystania z tej pamięci "operacyjnej"
    powoduje, że system zaczyna po jakimś czasie mulić, bo zwyczajnie brakuje mu
    pamięci operacyjnej, gdyż jej większa część jest bez sensu wykorzystana jako
    "storage". A 8 czy 16 GB tej prawdziwej "storage" leży odłogiem, bo system
    nic nie chce o niej wiedzieć ;->

    JoteR

  • 25. Data: 2015-02-11 14:56:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Tue, 10 Feb 2015 22:29:57 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >Jest podana dobrze. Sa dwie pamięci wew. storage (dwie partycje).
    >Było to.dokładnie opisane w wątku o czyszczeniu śmieci po
    >deinstalacji aplikacji.

    Nie zawsze.

    Ja juz sam nie wiem co mam, ale na S4 ta "storage" jest chyba
    wspoldzielona z /.
    ES Expoler pokazuje w /mnt:
    asec
    extSdCard (*)
    media_rw
    obb
    sdcard (*)
    secure
    shell
    UsbDriveA (*)
    UsbDriveB (*)
    UsbDriveF (*)

    Te oznaczone (*) maja przy ikonce strzaleczke, jakby jakis link.

    "storage" wystepuje jako
    /sdcard
    /mnt/sdcard
    /storage/emulated/legacy
    /storage/emulated/0

    programy korzystaja raczej z tej ostatniej.
    Jest na niej katalog Android z podkatalogami data i obb, gdzie sa
    zainstalowane aplikacje.
    Niektore z nich zakladaja wlasne katalogi i przechowuja tam dane.

    po podlaczeniu kablem USB do peceta ten telefon nie ma trybu "karta
    pamieci" tylko "MultiMedia Storage" czy jakos tak.
    A w nim katalogi "Card" (zewnetrzna) i "Phone" - "storage" powyzej.

    skopiowanie czegos do /sdcard/ zmniejsza ilosc wolnej pamieci na /
    tylko jakos dziwnie Total Commander (na telefonie) pokazuje ze na "/"
    jest 20MB wiecej wolnego niz na "/storage/emulated/0".
    Juz jednak przy zejsciu ponizej ~500MB wolnego zaczynaja sie klopoty z
    upgradami.

    katalog Android jest tez na /extSdCard. I tam aplikacje zainstalowane
    na karcie pamieci.
    Jak sobie z tym programy radza to nie mam pojecia -

    A oprocz tego jak Pszemol pisze - jest tez RAM, nie wiem jak
    zorganizowany, ale jesli kazda aplikacja moze miec czuwajaca usluge,
    to chyba tego RAM troche zajmuje, nawet jak sie nam wydaje ze
    nieuzywana..

    Nie podoba mi sie ten Android, ale coz ... inne chyba jeszcze gorsze.

    J.

  • 26. Data: 2015-02-11 18:23:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 11 Feb 2015 05:53:06 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
> [...]
    card.
    > Jedna z nich jest jednak "storage" (4GB), druga z nich jest

    Ne wiem co pokazano, piszę jak powinno być.

    --
    Marek

  • 27. Data: 2015-02-11 18:26:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 11 Feb 2015 14:56:13 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie zawsze.

    > Ja juz sam nie wiem co mam, ale na S4 ta "storage" jest chyba
    > wspoldzielona z /.
    > ES Expoler pokazuje w /mnt:
    > asec
    > extSdCard (*)
    > media_rw
    > obb
    > sdcard (*)
    > secure
    > shell
    > UsbDriveA (*)
    > UsbDriveB (*)

    Aleo 4.* szkoda gadać bo tam jest burdel. Ja pisałem o 3.*., tam
    jeszcze był porządek.
    To co opisujesz to prawdopodobnie simlinki do katalogu
    współdzielonego. Podaj co zwraca mount.

    --
    Marek

  • 28. Data: 2015-02-11 18:29:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 11 Feb 2015 13:30:12 +0100, Trybun <i...@j...ru> wrote:
    > Tak to akurat wiem - skopany Linuch, ale chodziło mi o tą część
    pamięci
    > w której jest owe 143MB wolnego miejsca. Nie można nic już zrobić,
    > obok spokojnie leży sobie 1.5GB wolnego miejsca..

    Akurat burdel w Androidzie z samym Linuksem (kernelem) nie ma nic
    wspólnego. To raczej radosna twórczość developerőw Androida.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2015-02-11 22:12:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]

    >jeszcze był porządek.
    >To co opisujesz to prawdopodobnie simlinki do katalogu

    Ze dwie strony zwraca :-)

    rootfs na /
    /data/media dwa razy jako /storage/emulated/legacy i .../0, a - i
    jeszcze na /mnt/shell/emulated

    Burdel :-)

    J.

  • 30. Data: 2015-02-11 22:37:45
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-02-11 08:45, Marek pisze:

    > Jest podana dobrze. Sa dwie pamięci wew. storage (dwie partycje).
    > Było to.dokładnie opisane w wątku o czyszczeniu śmieci po
    > deinstalacji aplikacji.
    Raz sobie wyczyścilam w tablecie Pentagram, że caly system Android mi
    sie wyczyścil i musialam odsylać do sklepu, żeby znowu wgrali
    oprogramowanie.
    Teraz jestem ostrożna. Póki co pamięci nie brakuje i nie ruszam tego na
    czym się nie znam.

    --
    animka