    From: "JoteR" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Pamięć w Androidzie
    Date: Wed, 11 Feb 2015 13:51:18 +0100

    "Pszemol" napisał:

    > Nie Marku - podano dwie pamięci wewnętrzne OPRÓCZ
    > pamięci na SD card.

    Być może zależy to od urządzenia, ale we wszystkich, do których mam teraz
    dostęp jest tak, jak piszesz.

    > Jedna z nich jest jednak "storage" (4GB), druga z nich
    > jest pamięcią operacyjną 1GB.

    No właśnie problem w tym, że nie jest to tylko pamięć operacyjna, ale
    *także* "storage". Np. w moim tablecie z Androidem 4.2 zainstalowanie
    jakiejkolwiek aplikacji zmniejsza dostępną pamięć tę niby "operacyjną".
    Idiotyzm, ale tak jest. Bo jest to domyślna lokalizacja instalacji
    aplikacji, nie da się jej zmienić, można tylko przenieść już zainstalowaną
    aplikację na partycję "storage" (choć nie w całości). I to właśnie powoduje
    niekiedy problemy ze ściągnięciem i zainstalowaniem aplikacji. Z drugiej
    strony ów mechanizm dualnego sposobu korzystania z tej pamięci "operacyjnej"
    powoduje, że system zaczyna po jakimś czasie mulić, bo zwyczajnie brakuje mu
    pamięci operacyjnej, gdyż jej większa część jest bez sensu wykorzystana jako
    "storage". A 8 czy 16 GB tej prawdziwej "storage" leży odłogiem, bo system
    nic nie chce o niej wiedzieć ;->

    JoteR