  • Data: 2009-01-04 00:34:28
    Temat: Re: Pamięć RAM
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 4 Jan 2009 00:05:13 +0100, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Zintegrowana karta graficzna zapewne pochłania resztę. Nie zmienia to
    > faktu, że system ma dostępne tyle pamięci ile pokazuje.

    Ale to właśnie jest "tyle ile system ma dostępne" a nie "ile ramu jest w
    komputerze", o co pytał wątkotwórca.

    > 32 bitowy windows? Swoją drogą zawsze mnie zastanawiało po co łąduje się
    > 4GB (to jeszcze potrafię zrozumieć, bo ciężko władować 3GB przy obecnej
    > filozofii obsługi DDR-2), czy też 8GB ramu do kompa chodzącego pod kontrolą
    > 32 bitowych okienek? Cokolwiek potrafi to wykorzystać pod kontrolą 32
    > bitowych okienek?

    Ja te obie rzeczy doskonale rozumiem, podaję tylko przykłady
    najpopularniejszych sytuacji, w których ta metoda sprawdzania "ile mam
    ramu" zawodzi sromotnie.

    32 bitowy windows słabo sobie radzi z 8GB ramu... ale i tak używam go tylko
    na wirtualnej maszynie (ma wydzielone mniej, oczywiście). Niektóre
    32-bitowe linuxy sobie radzą z większą ilością pamięci.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik