  • Data: 2010-11-24 19:33:30
    Temat: Re: Pamiec DDR3 1600 dziala tylko na 1066
    Od: "Doxent" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ja mam GA-880 i mam ustawione w biosie (DDR3-1600) na 1600 - działa bez
    > problemu. Wspomniane timingi jakoś trzeba ustawić czy bis sam to wykrywa
    > i konfiguruje?

    jak masz dobry bios to ustawia on sobie sam timingi na podstawie tego co
    znajduje w konfiguracji pamięci SPD. W moim przypadku niestety musiałem się
    swoich starych ramów (Kingston KVR1333D3N9K2/4G) pozbyć bo płyta z nimi za
    boga nie współpracowała poprawnie (Asus P5Q3), podwójny restart przy 1
    uruchomieniu już mnie denerwował więc zmieniłem właśnie na Kingstona
    KHX1600C9D3K2/4GX w dualu który domyślnie startuje na 1333 bez podwójnego
    startu i bez najmniejszych problemów z ustawieniami. Nie widzę sensu
    żyłowania na 1600 bo wtedy znowu komputer startowałby 2 razy przy 1
    uruchomieniu.