    From: "vari" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Palikoty nocą
    Date: Fri, 24 Apr 2009 11:42:52 +0200

    > Rozsądnie myślący ludzie:
    >
    > 1. Wyciszają telefony stacjonarne na noc i gdy nie chcą, żeby ktokolwiek
    > ich niepokoił.
    > 2. Jw. tyle, że dotyczy to komórek (oraz wyłączają dźwięki dodatkowe, np.
    > sygnalizację niskiego stanu baterii).
    >
    > Jeśli nie wyłączasz, narażasz się na różne telefony o dziwnych porach.
    > Poczynając od banku, reklamy, telemarketera a kończąc na dowcipach
    > telefonicznych nudzących się gimnazjalistów.

    Czyli (jak większosc tego typu odpowiedzi na różnych forach) winien jest
    abonent (po 1989 takie to modne - jesteś kowalem własnego losu i nawet jak
    dostaniesz po łbie od doliniarza to na pewno sam się prosiłeś mową ciała
    jako ofiara).
    Abonent jest winien, że go obudzono mimo że telefonu na noc nie wyłącza by W
    NAGŁYCH WYPADKACH móc być o nich powiadomiony.
    Czyli nie można mieć do nikogo poza sobą pretensji o ten telefon o 03:50 ?
    O banku ani słowa.
    Im wolno być nierozsądnymi a nawet nietaktownymi.
    Nikt za nic (poza tobą obywatelu) nie odpowiada.
    Tak się fajnie pracuje w ... (i to wstawić : banku, firmie informatycznej
    itp) gdyby nie ci chelerni klienci.
    Moja matka była stewardessą w latach 80 i mówiła że w jej środkowisku takie
    było właśnie podejscie: praca fajna, podróże, zarobki w dewizach, paszport
    na stałę tylko jeden mankament: co cholerni pasażerowie - moglo by ich nie
    być.

    Wkurzają mnie takie wypowiedzi.
    Ja jestem rozsądnym człowiekiem ale nie po to są ustalone (lub niepisane)
    pewne zasady współżycia społecznego aby MOŻNA BYŁO nie wyłączać telefonu na
    noc, aby można było nie rozglądać się trwożliwie przechodząc obok kałuży na
    jezdni bo np kierowca nie zechce zwolnić i ochlapie i aby można było
    spokojniej żyć po prostu.

    Takie wypowiedzi można by porównać do wypowiedzi sugerjacej, że rozsądny
    czlowiek nie przechodzi obok nałogowego spluwacza bo może byc opluty i gdy
    to się stanie to POWINIEN POMYŚLEĆ i sprawdzić kierunek wiatru. Spluwający
    oczywiscie nie jest winien, nie musi sprawdzać gdzie pluje bo "rozsądnie
    myślący ludzie...."
    vari