  • Data: 2009-04-27 06:25:51
    Temat: Re: Palikoty nocą
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pozwolisz, że pozostanę w tej akurat kwestii przy własnym zdaniu.
    > Usługodawca ma prawo zakładać, że jego klient jest osobnikiem myślącym
    > (Homo Sapiens), i jeżeli zleca przesłanie faksu to wie, co robi.

    Bez obrazy Macieju ale ja też zakładałem ze mój tekst czytają Homo Sapiens i
    PAMIETAJĄ taki fragment (nie cytuję dosłownie):
    "kliknięto "wyślij faks z potwierdzeniem przelewu" a obok była adnotacja że
    faks ZOSTANIE WYSŁANY MAKSYMALNIE W PRZECIĄGU 15 MINUT".

    Wielkimi literami dla podkreślenia znaczenia tekstu.

    Czy tak samo usprawiedliwialbyś firmę w takiej sytuacji:
    Zamawiasz taksówkę o godzinie 7 rano bo spieszysz się do pracy. Umawiasz się
    z dyspozytorem (można tak w wielu firmach) że taryfiarz zadzwoni domofonem.
    Czekasz i czekasz a taryfy nie ma.
    Jedziesz więc do pracy inną taksówką.
    Wracasz do domu zmęczony i kladziesz się spać.
    O godzinie 03:50 dzwoni domofon i zgłasza się taksówkarz chętny aby zawieźć
    Cię gdzie sobie zażyczysz.
    Jeteś zły bo Cię obudził ale on mówi że "mial dużo zleceń" i Twoja kolejka
    wypadła o 03:50 a PRZECIEŻ "zleca.... wiec wie co robi" (cytat z Ciebie).
    Zleciłeś więc masz.
    Czlowiek myślący (wiem jestem złośliwy ale to nie ja zacząłem) wyłącza
    domofony na noc (a te niewyłączalne * wyrywa z kablami).
    * - Są domofony niewyłączalne, moja Matka ma takowy - przy zdjetej słuchawce
    też dzwonią ale "tonem zajętym" z niezmienną głośnością i standardowym
    świergioleniem gdy ktoś wybierze ten numer na kalwiaturze przed klatką.

    > Korzystam z faksów wirtualnych, fax mail boxów i innych cudów. I mam
    > spokój.

    I czy tak powinna tłumaczyć się firma wysyłająca mi ten faks ?
    Czy może inaczej powinna ? Może ktoś zaproponuje tekst odpowiedzi na skargę
    ?
    Jak powinien wyglądać ?
    "Odwal się kliencie" ?
    "Myślący klient naszego banku zawsze wyłąca telefony gdy oczekuje na nasz
    faks a buty zawsze trzyma w lodowce".

    Ja mimo dorastania za komuny wciąż nie mogę się przyzwyczaić aby nie wierzyć
    w słowo pisane ("maksymalnie w ciągu 15 minut faks zostanie wysłany").
    Ja rozumiem "wysłany" w sensie telefonicznym a nie
    "systemowo-internetowo-intarnetowo-mailowym".
    Co mnie obchodzi JAK oni te faksy wysyłają.

    Do cholery !
    Tylko w Polsce chyba można o czymś takim napisać i zostać zasypany
    odpowiedziami w stylu (i znaczeniu) że "sam sobie jesteś winien".
    Takie myślenie właśnie wpajają nam rządzący (nie tylko krajem) nieudacznicy.
    Wpadłeś w dziurę na drodze (po szyby - widziałem taki wypadek bo pęknięta
    rura podmyła asfalt) ? Sam sobie jestes winien "nie zachowując nalezytej
    ostrożności" (wysyłajac przed pojazdem człeka z kilofem opukującego asfalt).
    Wszczepili ci w szpitalu gronkowca gdy przyszedłeś ze złamaną nogą ? Sam
    sobie jesteś winien "bo wiadomo jak jest w szpitalach i po co się tam
    pchałeś".
    Zbankrutujesz bo rząd wprowadzi "podatek ekologiczny" za UŻYWANIE starych
    samochodów (autentyczny projekt) ? Sam sobie jesteś winien bo kupiłeś stary
    samochód mogąc kupić nowy (mogąc mieć pieniądze bo zobacz - Kulczyk jakoś
    potrafi a ty nie - ty nieudaczniku). A w końcu nikt nie zmusza do kupna
    samochodu i możesz łazić piechotą (5 km do sklepu i tyleż do przystanku PKS
    jeżdżącego dwa razy dziennie).
    Sam sobie jesteś winien obywatelu ŻĄDAJĄC CZEGOKOLWIEK OD INNYCH (aby
    przestrzegali zasady współżycia społecznego i nie dzwonili w nocy, aby
    politycy myśleli o dobru OBYWATELI a nie "Państwa", by lekarze myli ręce a
    pielegniarki sale, by ZGŁOSZONĄ pękniętą rurą zainteresowal się choć pies z
    kulawą nogą.
    Normalnie szok czego te rozbestwione "niedojrzałe do demokracji i
    przypadkowe" społeczeństwo chce.
    Do roboty i podatki płacić. Cieszyć się że gdzieś na Jamajce prasa już miło
    o nas pisze.
    Nikt za nic ni odpowiada z wyjątkiem ciebie obywatelu bo ty odpowiadasz
    za.... wszystko.
    A jeśli tego nie wiesz to w Usenecie cię oświecą.
    vari