  • Data: 2012-07-11 21:05:33
    Temat: Re: Pali się MOSFET - dlaczego?
    Od: "Pitlab" <p...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > masz doswiadczenie z takim ukladem ? Bo ten mosfet wtedy jakby inwersyjnie
    > pracuje, nie wiem czy mozna PDF wtedy wierzyc.
    Pierwszy raz zastosowałem taki układ. Kiedyś widziałem to w zestawie
    uruchomieniowym kontrolera Hitachi. Tam był tranzystor w SO8 (nie wiem jaki,
    nie mogę znaleźć), u mnie jest w SOT23.

    > Jesli dobrze widze to Vgs dopuszczalne jest +/-8V, a ty masz 12 ..
    Dobrze! Tego nie zauważyłem.
    Ten "lepszy" IRLML9301 ma Vgs=+-20V, czyli pod tym wzgledem będzie OK

    > a bateria/zasilacz solidne ?
    Bateria to typowo ogniwo LiPol, czyli prąd zwarcia spokojnie pali ścieżki.

    > Bo niby moze byc tak ze jak za duzo pobierzesz i napiecie baterii (a
    > raczej na obciazeniu) siadzie, to tranzystor przestanie byc w pelni
    > otwarty i sie zacznie grzac. Ale to by musialo spasc do ~2V.
    To jest wykluczone, oznacza uszkodzenie ogniwa. Sprzęt często przestaje
    działać już w okolicy 8V. Poza tym użytkownika na bieżąc monitoruje napięcie
    baterii i nie dopuszcza do takich sytuacji. Te uszkodzenia powstawały gdy
    użytkownicy podłączali świeżą baterię.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl