  • Data: 2012-07-11 20:47:27
    Temat: Re: Pali się MOSFET - dlaczego?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello J.F,

    Wednesday, July 11, 2012, 8:36:45 PM, you wrote:

    > masz doswiadczenie z takim ukladem ?

    Ja mam.

    > Bo ten mosfet wtedy jakby inwersyjnie pracuje, nie wiem czy mozna
    > PDF wtedy wierzyc.

    Można wierzyć. Nie zapomnij, że tu pracuje równolegle z MOSFETem jego
    dioda pasozytnicza i spadek napięcia nigdy nie przekroczy napięcia
    diody. Zazwyczaj w PDFach jest podana charakterystyka tej diody.

    > Jesli dobrze widze to Vgs dopuszczalne jest +/-8V, a ty masz 12 ..

    To jest bardzo dobry trop...

    Obudowa SOT-23 mała jest.

    > a bateria/zasilacz solidne ?
    > Bo niby moze byc tak ze jak za duzo pobierzesz i napiecie baterii (a
    > raczej na obciazeniu) siadzie, to tranzystor przestanie byc w pelni
    > otwarty i sie zacznie grzac. Ale to by musialo spasc do ~2V.

    Takie stany się niestety zdarzają w układach bateryjnych :(

    --
    Best regards,
    RoMan