  • Data: 2012-07-12 09:51:05
    Temat: Re: Pali się MOSFET - dlaczego?
    Od: "Pitlab" <p...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zauważ, można tam podłaczyć urządzenie, które pobiera jakiś tam prąd
    > nieduży.
    > Ale czy wziąłeś pod uwagę prąd ładowania kondensatora w takim urządzeniu?
    > Jesli obwód ma 0,25ohma to masz blisko 50A. Co prawda dodatkowe
    > rezystancje zmniejszają go, ale wcale bym się nie zdziwił jak w chwili
    > podłączenia masz tam 25A impuls.
    Gdybym dołożył bezpiecznik to łączna rezystancja dławika, transystora i
    bezpiecznika będzie wynosiła ok. 0,35R co i tak da 34A.

    > A tego taki tranzystorek nie wytrzyma.
    Fakt. W impulsie wytrzymuje 15A.

    > Dobry układ powinien być odporny na zwarcie, a już na pewno na podłączanie
    > urządzeń :)
    Wygląda na to że trzeba dać większy tranzystor i dławiki ferrytowe na
    większy prąd.
    Mam dławik 15mR w obudowie 0805 na prąd ciągły 3A. W dokumentacji nic nie
    pisze o obciążalności prądem impulsowym, ale skoro bezpiecznik będzie się
    otwierał przy ~2A, to dławik powinien wytrzymać. Przy 100MHz ma impedancję
    30R, więc to głównie na nim będzie się wydzielała energia impulsu.
    Tranzystor z dostępnych widzę IRFHS9301 (Vds=-30V, Vgs=+-20V, Id=-8,5A, w
    impulsie do -52A) :
    http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/irfh
    s9301pbf.pdf. Obudowa
    drobna, ale mam już kilka podobnych na płytce, więc dam radę wlutować.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl