-
181. Data: 2012-02-01 00:21:40
Temat: Re: Padł mi akumulator ...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia 30 Jan 2012 22:29:41 GMT, to napisał(a):
>> I daje większą szansę odpalenia w mrozy oraz dojechania do celu w razie
>> awarii.
>
> Kupuje normalne i nie mam takich problemów, może po prostu warto
> serwisować samochód zanim coś się urwie i odpadnie?
I potem w zimie czekać na sąsiada od tej Granady, co zawsze odpalała :D
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
182. Data: 2012-02-01 00:22:47
Temat: Re: Padł mi akumulator ...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 31 Jan 2012 12:00:25 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):
> Z jednej strony szczyro prawdo, z drugiej, ile razy ta rezerwa była ci potrzebna?
Wczoraj, dzisiaj i jutro tez będzie.
Akumulator przy -15 zachowuje jakieś 30% pierwotnej pojemności.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
183. Data: 2012-02-01 00:23:19
Temat: Re: Padł mi akumulator ...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia 30 Jan 2012 22:37:36 GMT, to napisał(a):
>> Żeby w wielkie mrozy odpalić auto.
>
> Wybierasz się na koło podbiegunowe? W naszym klimacie normalny aku w
> zupełności wystarczy (o ile auto jest sprawne).
Mam właśnie -16 za oknem.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
184. Data: 2012-02-01 01:46:39
Temat: Re: Padł mi akumulator ...
Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):
> Dnia Tue, 31 Jan 2012 09:10:33 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):
>
> >> Na rozruch idzie, załóżmy 10Ah.
> >
> > Że przepraszam ile ???!!!
>
> Żeby się niw czepiał, że za mało....
>
> > Mi się wydawało, że jednak coś w stylu: 50-100a przez 10s (świece
> > żarowe, ogrzewanie filtra paliwa, pompa paliwa) + np. 200-600A przez
> > 1-2s. Co daje...
>
> Przeszacowałeś prąd rozrusznika i to tak ze 100 razy ;)
>
3A bierze silniczek podnośnika szyby. Trochę przeszacował ale nie sto razy.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
185. Data: 2012-02-01 02:13:36
Temat: Re: Padł mi akumulator ...
Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> napisał(a):
> On 2012-01-30 23:50, Adam Płaszczyca wrote:
> > Dnia Mon, 30 Jan 2012 22:41:45 +0100, szufla napisał(a):
> >
> >>> Mowa o sprawnym samochodzie.
> >> Ja jezdze na bardzo krotkich dystansach. Co chwila odpalam, a maksymalne V
> >> ladowania mam 13,9.
> >
> > No i?
> >
> > Na rozruch idzie, załóżmy 10Ah.
>
> Że przepraszam ile ???!!!
>
> Mi się wydawało, że jednak coś w stylu: 50-100a przez 10s (świece
> żarowe, ogrzewanie filtra paliwa, pompa paliwa) + np. 200-600A przez
> 1-2s. Co daje...
>
Niby daje mały ubytek w ładunku jaki ma akumulator. Dlatego wyeksploatowany
akumulator co miał na początku 80Ah jak ma pod koniec eksploatacji 5Ah w
korzystnych warunkach odpala pełnosprawny silnik. W akumulatorze rozruchowym
bardziej liczy się oporność wewnętrzna niż pojemność. W dodatnich
temperaturach w wyeksploatowanym akumulatorze jest na tyle mała że z 5Ah daje
się wydusić duży prąd. Za to przy niskich temperaturach nie dosc że
rezystancja wewnętrzna rośnie to spada drastycznie pojemność. Jest jeszcze
jeden drobny szczegół. Akumulator który ma np. 80Ah a temp. 20 stopni. Przy -
20 może mieć 15Ah. Jak rozładowywać pełnosprawny akumulator prądem 1/10
pojemności to będzie miał nominalną pojemność. Ale jak rozładowywać prądem 5C
to ze względu na spadek sprawności akumulatora jego rzeczywista pojemność
zmniejszy się kilkukrotnie. Jak to zebrać do kupy to się okazuje że ubytek 1Ah
przy -20 stopniach trzeba uzupełnić wpompowując w akumulator kilka razy więcej
ładunku niż ubyło. Samochody wyposażone w prądnice miały z tym problem.
Współczesne samochody z alternatorami są praktycznie na takie sytuacje
niewrażliwe. Jest oczywiście jakiś minimalny okres czasu w którym zostanie
uzupełniony ładunek. Dla mojego samochodu jest on mniejszy od kilku minut. Bo
tyle trwa przejechanie trochę więcej niż dwu kilometrów. Przez 4 lata
wyjmowałem akumulator dwa razy. Raz zostawiłem włączoną lampkę. Drugi raz
dzisiaj. Picuwa idzie niemiłosierna. Odpuściłem sobie jeżdżenie przez tydzień.
Co będę męczył akumulator niskimi temperaturami. A jeszcze mnie podkusi żeby
jechać. A tak nie będzie mi się chciało znosić. Nie będę go ładował przez ten
tydzień bo po co. Jak zaniosę ciepły to odpali od razu i się podładuje w
samochodzie. Za tydzień ma być już zdecydowanie cieplej.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
186. Data: 2012-02-01 09:04:45
Temat: Re: Padł mi akumulator ...
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-02-01 00:22, Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Tue, 31 Jan 2012 12:00:25 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):
>
>> Z jednej strony szczyro prawdo, z drugiej, ile razy ta rezerwa była ci potrzebna?
>
> Wczoraj, dzisiaj i jutro tez będzie.
Znaczy kręciłeś po kilka minut? Nie za bardzo mi to współgra z twoja deklarowaną
dbałością o stan techniczny pojazdu.
> Akumulator przy -15 zachowuje jakieś 30% pierwotnej pojemności.
Istotne jest tylko, czy da wystarczający prąd przez kila s.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
187. Data: 2012-02-01 09:06:10
Temat: Re: Padł mi akumulator ...
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-02-01 00:21, Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia 30 Jan 2012 22:29:41 GMT, to napisał(a):
>
>>> I daje większą szansę odpalenia w mrozy oraz dojechania do celu w razie
>>> awarii.
>>
>> Kupuje normalne i nie mam takich problemów, może po prostu warto
>> serwisować samochód zanim coś się urwie i odpadnie?
>
> I potem w zimie czekać na sąsiada od tej Granady, co zawsze odpalała :D
Albo od primery z aku 7Ah, co też zawsze odpalała.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
188. Data: 2012-02-01 09:14:57
Temat: Re: Padł mi akumulator ...
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-02-01 00:19, Adam Płaszczyca pisze:
>> żarowe, ogrzewanie filtra paliwa, pompa paliwa) + np. 200-600A przez
>> 1-2s. Co daje...
>
> Przeszacowałeś prąd rozrusznika i to tak ze 100 razy ;)
?
Powiedzmy że 200A to tyle, ile może pobierać w szczycie rozrusznik dużego,
zimnego silnika z nowego i dobrego akumulatora. Osobiście widziałem ok. 130A.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
189. Data: 2012-02-01 09:38:27
Temat: Re: Padł mi akumulator ...
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Jakub,
Wednesday, February 1, 2012, 9:04:45 AM, you wrote:
>>> Z jednej strony szczyro prawdo, z drugiej, ile razy ta rezerwa była ci potrzebna?
>> Wczoraj, dzisiaj i jutro tez będzie.
> Znaczy kręciłeś po kilka minut? Nie za bardzo mi to współgra z twoja deklarowaną
> dbałością o stan techniczny pojazdu.
>> Akumulator przy -15 zachowuje jakieś 30% pierwotnej pojemności.
> Istotne jest tylko, czy da wystarczający prąd przez kila s.
I czy zrobi to przy spadku napięcia na tyle małym, że zadziała zapłon
w silniku iskrowym...
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
190. Data: 2012-02-01 09:44:28
Temat: Re: Padł mi akumulator ...
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2012-01-30, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
>> Jak bedzie jezdzil to bedzie doladowany, tylko to kompletnie nie ma sensu.
>
> No nie ma, nie ma. W sumie po co miec rezerwę na bardzo duże mrozy.
Kable w bagażniku taniej wychodzą i nawet po poł roku stania się nie
rozładują ;-P
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski